www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:58 am
Invoer uit Nederland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tiki



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 2-8-2010
Berichten: 47
Woonplaats: Moerbeke

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 12:08 pm    Onderwerp: Invoer uit Nederland Reageer met quote

Goedemorgen.
Ik heb me al suf gezocht, maar vond geen directe antwoord op mijn vragen.
Ik wil graag een busje importeren uit Nederland.
De volgende papieren zou ik moeten meenemen naar een Belgische duanekantoor:
Quote:

Zodra u met het voertuig op Belgische bodem aankomt, moet u zich aanmelden bij een Belgisch douanekantoor naar keuze. Als u een nieuwe wagen aangeeft, moet u een bijzondere btw-aangifte indienen. Bij een niet-nieuwe wagen moet u geen btw-aangifte indienen, maar bent u wel nog verplicht om bij een douanekantoor langs te gaan.

In het douanekantoor moet u de volgende documenten voorleggen:

aankoopfactuur of eventuele andere handelsdocumenten
origineel buitenlands inschrijvingsbewijs als u dit gekregen hebt
Belgische aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubriek T is ingevuld (roze formulier).

De douane kleeft een vignet 705 op uw aanvraag tot inschrijving, die aanvraag brengt u vervolgens binnen bij de Dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV).

De Belgische aanvraag tot inschrijving: Komt dat van de verzekering? Of waar moet ik dat papiertje gaan halen?

2e vraag:
Weet iemand hoeveel het KOST om een wagen in te voeren. Iedereen spreekt van invoerkosten en BTW, maar hoeveel bedraagt dat ongeveer. Handig om te weten of een kar binnen budget past of niet!

Alvast bedankt!

_________________
http://www.tiki-computing.be
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
JuSa
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 17-12-2013
Berichten: 20
Woonplaats: Knesselare

BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2014 1:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben dat op de douane. je moet daar toch sowieso zijn voor uw vignet 705 en ze vullen dat voor jou in. je aankoopbewijs meebrengen en je inschrijvingsbewijs uit NL. Oh ja, niet vergeten van 10 cent mee te nemen anders krijg je de aanvraag niet mee.
Voor wagens die in Europa zijn ingeschreven moet je geen BTW, invoertaksen of iets dergelijk te betalen (particulierverkoop). Als de wagen in NL is toegekomen (bv. vanuit VS) maar nog niet werd ingeschreven vraag je best de douanedocumenten (in Belgie IM4 document) op om te zien dat alles betaald anders zal jij dan wel BTW en invoertaks moet betalen als de persoon die de wagen heeft laten toekomen dit niet heeft gedaan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
tiki



Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 2-8-2010
Berichten: 47
Woonplaats: Moerbeke

BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2014 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je antwoord, Dat maakt het eea al wat duidelijker.

Ik heb nog even een vervolgvraagje: Namelijk de auto hier krijgen. Ik heb geen aangepast rijbewijs, plateau aanhanger en mijn peugeot partner is niet gekeurd om zo'n last te trekken, laat staan dat die dat al zou kunnen...

Blijven er 2 opties:
1. Ik huur transport in. Heeft iemand daar al ervaring mee? Adressen, prijzen? (Frankrijk/Engeland/Nederland)

2. Ik rij zelf terug met de auto (indien die dat aankan). Mijn verzekering zegt dat ik mijn nummerplaat mag gebruiken, en dat dat OK is voor de verzekering. De inschrijving van het voertuig is dan wel niet in orde en bij eventuele controle moet ik dan wel een boete verwachten. Ze konden me niet zeggen hoeveel ongeveer.
Ze zeiden ook dat indien de verkoper akkoord was, ik met zijn nummerplaten kon terugrijden en ze vervolgens met de post kon terugsturen. Maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk dat een particulier dat zal willen doen.

Alle ervaringen en tips welkom!

_________________
http://www.tiki-computing.be
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Wo Apr 30, 2014 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Andere oplossing is het papieren kenteken (voor uitvoer). Dan kan je bij een RDW-instelling aanvragen geloof. Het kost wel iets, maar dan ben je wel een tijdje verzekerd, is je voeruig ingeschreven en kan je hiermee naar de keuring gaan.

Of wat ik heb gedaan: gevraagd aan een kameraad (die in NL woont) of hij de auto op zijn naam wilt zetten, een verzekering afsluit voor vb een maand (kost een kleine 6 euro, kan makkelijk via het internet) en jou als regelmatige bestuurder opgeeft. En dan kan je later nog afspreken of je onder zijn tenaamstelling mag blijven rijden tot de APK is vervallen, bijvoorbeeld.

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
marciano
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 13-11-2014
Berichten: 2
Woonplaats: LOVENDEGEM

BerichtGeplaatst: Zo Nov 16, 2014 4:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
Andere oplossing is het papieren kenteken (voor uitvoer). Dan kan je bij een RDW-instelling aanvragen geloof. Het kost wel iets, maar dan ben je wel een tijdje verzekerd, is je voeruig ingeschreven en kan je hiermee naar de keuring gaan.

Of wat ik heb gedaan: gevraagd aan een kameraad (die in NL woont) of hij de auto op zijn naam wilt zetten, een verzekering afsluit voor vb een maand (kost een kleine 6 euro, kan makkelijk via het internet) en jou als regelmatige bestuurder opgeeft. En dan kan je later nog afspreken of je onder zijn tenaamstelling mag blijven rijden tot de APK is vervallen, bijvoorbeeld.
Of wat ik heb gedaan: gevraagd aan een kameraad (die in NL woont) of hij de auto op zijn naam wilt zetten, een verzekering afsluit voor vb een maand (kost een kleine 6 euro, kan makkelijk via het internet) en jou als regelmatige bestuurder opgeeft. En dan kan je later nog afspreken of je onder zijn tenaamstelling mag blijven rijden tot de APK is vervallen, bijvoorbeeld. - See more at: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=113447#sthash.ObRR5Eq4.dpuf

kan ik ook proberen,mocht de auto niet door de keuring geraken via de verkoper zijn statuut rijden met mij als regelmatige bestuurder

_________________
help me mijn droom uit te komen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
stefan
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 7-3-2004
Berichten: 293

BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2014 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tip voor transport:

http://www.boes-zn.be/autotransport.html

Grtn Stef

_________________
http://www.vwkarmannghia.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2014 12:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ik gedaan heb met de invoer van mijn bus uit nederland:
- Daar aankopen en betalen (uiteraard)
- De verkoper moet zijn plaat laten schrappen
- Originele documenten van de RDW meekrijgen van de verkoper
- Originele documenten van het kentekenbewijs = (deel 1A en 1B + deel 2) meekrijgen van verkoper
- Aan je verzekeringsagent melden dat je voor 1 dag met je huidige platen gaat rijden op een ander voertuig (= Chassisnummer doorgeven aan verzekering)
- Platen op de bus zetten en tot hier rijden
- Naar de douane gaan met alle documenten
- Vignet aanvragen bij de douane (kost je maximaal 10 cent, ik betaalde maar 3 cent)
- Met je vignet naar de keuring gaan voor invoer
- Als de bus gekeurd is, dan zetten ze daar een stempel op je vignet
- Met dit vignet naar je verzekering gaan en vragen tot inschrijving
- Ik ben zelf naar de DIV geweest en had de dag erna mijn platen (best naar een kantoor gaan op die dag een douanier zit, want die moet ook nog iets op de aanvraag doen)
- Dag derna je platen ontvangen van de postbode en op je bus hangen
- Genieten van je bus!

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group