www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 23, 2024 8:11 pm
pingellen/kloppen hoog compressie motor.

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deeptone
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 14-10-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Gooreind

BerichtGeplaatst: Vr Mei 01, 2015 4:22 pm    Onderwerp: pingellen/kloppen hoog compressie motor. Reageer met quote

Forumleden,

Ik heb een 1600 enkelpoortsmotor met 1300 cilinderkoppen die uitgedraaid zijn voor 1600 cilinders. De verbrandingskamers zijn uitgeliterd op 43cc en de dekhoogte is met vulringen tot 1.8mm gebracht.

Nu bij het starten van de motor gaat deze na enkele minuten kloppen op stationair toerental. Bij accelereren verdwijnt deze klop. Naar mijn inzien leek dit op een ingesleten drijfstanglager. (blok is zo goed als nieuw maar dit leek mij het enige verklaarbare)
Na het demonteren van de cilinders blijken de drijfstangen en zuigers geen speling te hebben.

Nu kom ik op een andere mogelijke theorie: zou het mogelijk zijn dat door de relatief grote dekhoogte van 1.8mm de verbranding al in de cilinder plaatsvind? Ik weet dat er een vuistregels van 1mm wordt aangehouden voor de dekhoogte. Maar omdat de cilinderkoppen slecht 43cc bevatten door het uitdraaien moest ik wel vulringen steken onder de cilinders om de compressie naar beneden te krijgen. Deze is trouwens 8.43 (berekend) bij koude motor.


Alle hulp is welkom!!

Gilles
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2015 7:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Steek 2 vulringen extra

Of

Cilinderkop te ver uitgekotterd en kantelende zuiger

Laatste lijkt me het meeste onwaarschijnlijk

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
deeptone
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 14-10-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Gooreind

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2015 7:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met extra vulringen wordt de dekhoogte nog groter. Is dit niet nog nadeliger voor een goede verbranding? Of zie ik dit verkeerd?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2015 7:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat klopt maar als bij koude motor de zuiger ligt te stampen zulde toch een kleine lift moeten doen
_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
ruffbiker



Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-2-2004
Berichten: 61
Woonplaats: ray-T

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2015 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als de 43 en 1.8 kloppen is je berekende compressieverhouding inderdaad juist 8.43

Dit is echter veel te laag om met onbelaste motor klop te krijgen. Misschien als je ontsteking heel fout staat...? maar ik kan het me bijna niet inbeelden.

Dit is voor mij een perfect aanvaardbare en zelfs gewilde waarde voor een motor voor normaal gebruik.

De oorzaak ligt dus ergens anders.

Met 1.8 mm en normale kwaliteit van onderdelen zal de zuiger de kop ook niet raken. Je kan met hele goede onderdelen onder de 1 mm gaan dus dit is je probleem ook niet.

Zelf heb ik ooit een vergelijkbare klop gehad, bij mij bleek toen het nokkenastandwiel radiale speling te hebben op de nokkenas, vanaf dat ik gas gaf werd het tandwiel tegen de klinknagels getrokken en stopte het kloppen. Ik ga niet zeggen dat het dit is maar kijk alles mechanisch nog eens na, het kan in een klein hoekje zitten.

Jesse

_________________
www.thebadbitch.blogspot.com
1971 1300 automatic to be restored
1973 1200 standard bad bitch racecar 15,255@402
1966 fastback weekend speeltje 75 hp
1988 T3 ex ambulance daily
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2015 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd! 8,5 is een zeer aanvaardbare waarde van compressie. Indien boven de 10 zou ik je redenatie kunnen volgen, maar 8,5 zeker niet. Mijn ovaal draait ook op 8,5 en rijdt zalig.
Ook kwaliteit van brandstof speelt een rol, maar dan zou het bij gas geven ook nog moeten zijn...
Ik zou het richting ontsteking en vooral richting vacuum durven zoeken....

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2015 1:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ist al bekend?
_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group