Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lnnrt Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 33 Geregistreerd op: 6-2-2014 Berichten: 279
|
Geplaatst: Za Mei 30, 2015 10:51 pm Onderwerp: Contactslot Kever 1958 |
|
|
Ik heb in mijn kever het originele contactslot (denk ik) zitten. Dus een contactslot zoals op deze afbeelding:
Ik heb mij laten vertellen dat je normaal gezien de sleutel omdraait en dan op de witte knop duwt om te starten? Maar dit werkt niet bij mij. Ik heb een 2e sleutel om te starten, dus een 2e contact(start)slot.
Ik moet dus eerst de sleutel omdraaien in mijn ori contactslot om stroom te hebben en dan de andere sleutel om te starten. Alles werkt en verder geen probleem maar ik had het liefst terug naar origineel gebracht. Ik heb relatief weinig verstand van deze dingen en vandaar de volgende vragen:
- Eerst en vooral: klopt dat je normaal met de witte knop start?
- Is zo een contactslot te 'reviseren' of herstellen? Zo ja is dat doenbaar voor een leek?
- Als het contactslot stuk is, zijn die stukken dan nog te vinden? Of te bestellen?
Moest het niet meer te repareren zijn denk ik er eventueel aan om mijn 2e contactslot te vervangen met het volgende:
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p1892.html
Maar dan moet ik eerst even nader bekijken of dat mogelijk is.
Alle tips, ideeën, schema's, manieren zijn van harte welkom ! Ik ga eerst wat informatie verzamelen vooraleer ik hier aan begin. |
|
Naar boven |
|
|
Bartd Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 8-5-2014 Berichten: 254
|
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
|
Geplaatst: Zo Mei 31, 2015 9:22 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook zo'n contactslot,als ik de sleutel volledig omdraai en dan de knop in druk doet hij niets,maar als ik de sleutel volledig omdraai en dan een mm of 3 terug draai werkt het wel.
Mss is dat ook zo bij u. _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
|
|