Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Di Dec 01, 2015 9:02 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb dit weekend de spruitstukverwarmer gemonteerd. Ik heb ook de randen afgeknipt om het geheel beter te doen aansluiten.
Maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Heb dan maar een nieuwe bobine besteld, en HOPELIJK is dan het probleem opgelost.
Maar nog een vraagje: Hoe kan ik weten of het vacuum "signaal" van de carburator naar de stroomverdeler correct is? |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Polleke Flat4Free Junkie
![Flat4Free Junkie Flat4Free Junkie](vw_5.gif)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Di Dec 01, 2015 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
OlivierP schreef: | Ik heb dit weekend de spruitstukverwarmer gemonteerd. Ik heb ook de randen afgeknipt om het geheel beter te doen aansluiten.
Maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Heb dan maar een nieuwe bobine besteld, en HOPELIJK is dan het probleem opgelost.
Maar nog een vraagje: Hoe kan ik weten of het vacuum "signaal" van de carburator naar de stroomverdeler correct is? |
1) dus nog altijd slechter draaien naarmate de motor warmer wordt ?
2) bobijn hopelijk ja, platines niet ingebrand ?
3) Ik denk dat je dat maar correct kunt zien door de ontsteking met stroboscoop te regelen ... _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2015 10:01 am Onderwerp: |
|
|
Waar kan ik meer info vinden voor het afstellen met stroboscoop? |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Polleke Flat4Free Junkie
![Flat4Free Junkie Flat4Free Junkie](vw_5.gif)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2015 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb de bobine vervangen, maar ik had nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb de stroomverdeler wat losgemaakt en verder naar links gedraaid met draaiende motor en de motor liep opeens lekker.
Het was dus gewoon het ontsekingstijdstip dat met de testlamp niet effectief was. Ik zal de motor dus maar eens afstellen met stroboscoop zoals Polleke hier al aangaf.
Nu heb ik nog 1 vraagje: Als ik mijn gaspedaal ineens induw, dan houdt de wagen heel even in. Ik heb opgemerkt bij het uitblazen van de sproeiers dat mijn acceleratiesproeier los zat van de voet. Dus als ik de sproeier vastneem bij de voet kan ik het buisje draaien, alsof hij binnenin gebroken is... Of is dit normaal? |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Polleke Flat4Free Junkie
![Flat4Free Junkie Flat4Free Junkie](vw_5.gif)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2015 12:35 pm Onderwerp: |
|
|
OlivierP schreef: | Ik heb de stroomverdeler wat losgemaakt en verder naar links gedraaid met draaiende motor en de motor liep opeens lekker.
Het was dus gewoon het ontsekingstijdstip dat met de testlamp niet effectief was. |
ontstekingstijdstip nog nagezien met testlamp ? Zal toch serieus verkeerd gestaan hebben dan denk ik ...
Normaal moet je met testlamp al vrij goed kunnen afstellen hoor, stroboscoop is natuurlijk correcter hé _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Wo Dec 02, 2015 11:30 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | OlivierP schreef: | Ik heb de stroomverdeler wat losgemaakt en verder naar links gedraaid met draaiende motor en de motor liep opeens lekker.
Het was dus gewoon het ontsekingstijdstip dat met de testlamp niet effectief was. |
ontstekingstijdstip nog nagezien met testlamp ? Zal toch serieus verkeerd gestaan hebben dan denk ik ...
Normaal moet je met testlamp al vrij goed kunnen afstellen hoor, stroboscoop is natuurlijk correcter hé |
Ja, ik vind het ook maar vreemd.
Als ik de ontsteking afstel mat de testlamp loopt hij niet lekker.
Ik heb zelfs gecontroleerd of het teken op mijn pouli wel overeenkomt met het BDP van cilinder 1. |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
sarcus
Geregistreerd op: 4-1-2004 Berichten: 21
Woonplaats: moorsele
|
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
OlivierP Flat4Free Stamgast
![Flat4Free Stamgast Flat4Free Stamgast](vw_3.gif)
![](http://i65.tinypic.com/2462g3n.png)
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Di Dec 08, 2015 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Vandaag de ontsteking nagemeten met stroboscoop.
Contactpunten stonden op 41 graden. Heb deze gedemonteerd om ze eens goed te bekijken, maar deze zijn toch ingebrand.
Heb ze opnieuw afgesteld tot 49 graden.
Bij het draaien van de motor bleek al snel dat de stroboscoop soms niet flitst. Op dat moment hoor je het ook aan de motor.
Dus maar nieuwe rotor, verdeelkap en contactpunten besteld. |
|
Naar boven |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|