www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 12:12 pm
Braziliaanse T1 bus '73 inschrijven in België

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MadMaxim13



Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 7-3-2010
Berichten: 69
Woonplaats: Brakel

BerichtGeplaatst: Wo Jul 02, 2014 7:21 pm    Onderwerp: Braziliaanse T1 bus '73 inschrijven in België Reageer met quote

Zoals de titel zegt, valt dergelijke bus hier in België nog in te schrijven... of is dat een onbegonnen zaak?

Het gaat om een Braziliaanse T1 bus van '73 die momenteel nog in de UK staat.. Alle papieren zijn aanwezig + de bus zou MOT waardig zijn.

Valt dit nog in te schrijven in België + op welke documenten moet ik zeker letten dat deze aanwezig zijn bij eventuele aankoop.

Alvast bedankt voor de respons.

Groeten,
Maxim V.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2014 4:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij mag dit geen probleem zijn... Als de juiste douane papieren er zijn, zie ik geen problemen.
_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
001-SEB




Geregistreerd op: 14-3-2010
Berichten: 88
Woonplaats: Vlaams-Brabant

BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2014 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie een behoorlijk probleem...

Maar zeker durf ik het uiteraard niet zeggen. Dienst homologaties contacteren, zou ik zeggen. Duurt wel een eeuwigheid voor je daar antwoord krijgt (maar dan heb je wel iets op papier).

(Tenzij de bus spotgoedkoop is, zou ik wel dat beetje extra betalen voor een 'echte'.)
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 7:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kunnen ze de bus niet eerst inschrijven in UK en hem nadien invoeren in Belgie vanuit UK?
Dan is het voor Belgie niet langer een Braziliaans maar een UK voertuig denk ik ...
Ik zie dat ze die 356. Speedsters toch ook eerst inschrijven in uk en dan hier invoeren ( = meestal herinvoeren .... Smile. )

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Vr Jul 04, 2014 11:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou inderdaad handig zijn!

Als het een UK voertuig is, MOET de Belgische wetgever de Europese regels naleven en een inschrijving toestaan.

Dit is inderdaad de reden dat kitcars, buggy's, AC cobra's, replica's, etc die hier gebouwd worden, vaak eerst ginder gekeurd/ingeschreven worden en dan naar hier komen.

Daar kan men een zelfgebouwd voertuig helemaal laten goedkeuren. Engeland heeft een lange history met zelfbouw (ivm fors lagere taksen bij kitcars) waardoor ze hier veel mogelijkheden hebben.

Het gaat wel om de stomste dingen, zo mag bijvoorbeeld een dashboard geen scherpe hoeken hebben waaraan men zich kan bezeren haha

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Zo Okt 09, 2016 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

voor/tijdens/na de BREXIT, karl Confused
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Gunbab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 30-4-2006
Berichten: 911
Woonplaats: Minderhout, Hoogstraten, BE

BerichtGeplaatst: Za Okt 29, 2016 7:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn papieren van mijn bus uit Brazilie netjes aangeboden bij de douane en het roosformulier heb ik nu in mijn handen. Als de bus ingeklaard is in europa is er geen enkel probleem.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group