www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 1:29 pm
Dickholmer met verbeterpunten...

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Edmund Westex
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 1-11-2016
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di Nov 01, 2016 7:15 pm    Onderwerp: Dickholmer met verbeterpunten... Reageer met quote

Stoute schoenen aangetrokken en begonnen aan de restauratie van m'n Dickholmer uit '63. Vorige eigenaar heeft met de eerste restauratie niet echt z'n best gedaan, maar daar kwam ik dus pas achter bij het zien van de kale body.
Kever heeft matching nummers, maar body laat heel wat 'verbeter-punten' zien. Donor-body dus maar?
Tips, hints, verwijzingen, en dergelijke worden op prijs gesteld.

_________________
Pining for the fjords
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Bartd
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 8-5-2014
Berichten: 254
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Di Nov 01, 2016 9:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daar zal serieus wat werk aan zijn om goed te krijgen. Voor een donor is er ook niet veel goed aan.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Denk dat hij bedoelde, om een betere donor kas te zoeken, dan gene wat hij nu heeft staan. Alles is te repareren, maar dan moet jezelf uitmaken of dit haalbaar is of beter uit te kijken naar iets beters.
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Edmund Westex
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 1-11-2016
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo Nov 02, 2016 7:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben inderdaad op zoek naar een donor body, je zult met me eens zijn dat de huidige nogal werk mee brengt. Vorige eigenaar (verkoop leider bij VW in Puebla, Mexico) heeft bij de restauratie niet echt z'n best gedaan. Ben ik iets te laat achtergekomen. Auto is met onze verhuizing van Mexico naar Nederland meegekomen en staat inmiddels op NL kenteken. Ik hou me aanbevolen voor tips, en hints m.b.t. carrosserie uit '58/'63. Thanks!
_________________
Pining for the fjords
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Bartd
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 8-5-2014
Berichten: 254
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 7:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

keverke68 schreef:
Denk dat hij bedoelde, om een betere donor kas te zoeken, dan gene wat hij nu heeft staan. Alles is te repareren, maar dan moet jezelf uitmaken of dit haalbaar is of beter uit te kijken naar iets beters.


Verkeerd uitgedrukt Wink

Zoek je een kas met of zonder pijlpinkers? Een europese kas heeft deze nog in '58 en '59.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Edmund Westex
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 1-11-2016
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 9:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bartd schreef:
keverke68 schreef:
Denk dat hij bedoelde, om een betere donor kas te zoeken, dan gene wat hij nu heeft staan. Alles is te repareren, maar dan moet jezelf uitmaken of dit haalbaar is of beter uit te kijken naar iets beters.


Verkeerd uitgedrukt Wink

Zoek je een kas met of zonder pijlpinkers? Een europese kas heeft deze nog in '58 en '59.
Auto komt uit '63, en begrijp dat alle body's uit '58 t/m '63 identiek zijn (met uitzondering van de pijlpinkers van '58 t/m '59). Vermits ik niet verkeerd ben voorgelicht.
Omdat de '63 origineel geen pijlpinkers meer had, zal ik een eventuele body uit '58/'59 wel kunnen gebruiken maar zonder de uitsparingen voor de pijlpinkers. Thanks!

_________________
Pining for the fjords
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Bartd
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 8-5-2014
Berichten: 254
Woonplaats: Oudenburg

BerichtGeplaatst: Do Nov 03, 2016 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Staat al een heel eind een standaard kas te koop bij advertenties. Is een 58 denk ik.
Eigenlijk heb je gewoon de voorkant nodig onder het raam. De rest is zo te krijgen bij wolfparts en restorationpanels. Want de achterhoeken en de binnenspatborden vooraan zijn meestal wel opnieuw te doen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group