www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Mei 06, 2024 6:15 am
AS21 carter + hoog debiet oliepomp

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deeptone
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 14-10-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Gooreind

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2017 1:57 pm    Onderwerp: AS21 carter + hoog debiet oliepomp Reageer met quote

Is het mogelijk om een hoog debiet oliepomp te gebruiken in een AS21 carter?
Blijkbaar heeft dit type carter geen oliedrukregelklep maar enkel een overdrukklep. Kan iemand dit bevestigen?
Als de oliedruk te hoog is wordt deze door de ingedrukte overdrukklep rechtstreeks terug naar het carter geleid en is er geen koeling meer.

Ik heb deze oliepomp aangekocht samen met de vermelde oliedrukregelset en een oliefilter, maar hiervan kan ik dus maar één veer en plunjer van gebruiken in dit type carter.
=> https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/motor/oliepompen-olie-inlaten-peilstokken/1984/

Kan er iemand bevestigen of de koeling met deze setup nog gegarandeerd blijft?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2017 4:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eerste vraag is,waarom ga je dat monteren op een carter met de kleine oliekanalen en met 1 olieplunjer?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Silver RS schreef:
eerste vraag is,waarom ga je dat monteren op een carter met de kleine oliekanalen en met 1 olieplunjer?


x2

_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
deeptone
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 14-10-2007
Berichten: 197
Woonplaats: Gooreind

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 1:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Even een rechtzetting, het gaat toch om een carter met dubbele olieplunjer. Ik opteerde voor een filtersysteem zonder fullflow te gaan en kwam op dit alternatief terecht. Het blok is voorzien van een Engle nokkenass met plat tandwiel. Als ik me niet vergis heb je dan maar 2 keuzes in oliepompen. Dat is een origineel <'70 21mm en een hoog vermogenpomp van 30mm. De originele pomp van 26mm lijkt alleen gemaakt te zijn voor 'dished' nokkenastandwielen. Kan iemand dit bevestigen?

Zoja, is het dan beter om een 21mm pomp te steken ipv een 30mm?

Alvast bedankt!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn 26mm oliepompen ook he. en alles hangt van het komplete project af, enkel engle nokkenas? ( en dan toch max W100 hoop ik), of ook bewerkte koppen en webers? ga je externe oliekoeler monteren of alles origineel?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hij wil gewoon een oliefilter monteren denk ik,

Henk van hotrod heeft dat mooi uitgewerkt, moet ik hier niet heel de uitleg doen.


info zie hier:
http://www.hotrod.nl/PDF/oliedruk.pdf
of hier bij meer details:
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p3241_Oliedruk_boostkit____2-plunjer_set_.html

ik weet ook niet wat je van plan bent met het blokje, maar als je idd met andere nokkenassen begint en er vermogen uit wil halen met bewerkte koppen, meer compressie, webers,... kom je met dat olie-systeem met standaard koeler niet toe vrees is.
Zoals dirk zegt hangt dat allemaal van het complete project af.

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 9:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die mannen schrijven ook dat de olietemperatuur 130° mag worden Rolling Eyes
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
vwpatje
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1002
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2017 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd dirk, goed opgemerkt.
Had het zelf nog niet zo goed gelezen.

hij schrijft:
De ideale olie temperatuur is tussen de 80 en 100 graden/ C. Een voor mij maximaal
aanvaardbare olie temperatuur is 130 graden.

en dat je vanaf 110 graden moet gaan zoeken achter het probleem.

is idd ook niet logisch, spreekt zichzelf tegen ja.
maar je krijgt wel een goed idee over hoe het oliecircuit werkt bij een kever.

130 graden is voor "mij" toch ook liever iets minder. Wink

bij mij persoonlijk:

1600 blokje van bus w100 nok, standaard carbu, koppen, koeler, compressie verhoogt naar 9.0/1 werd ook warmer met een 30mm oliepomp.
110 a 115 graden vol belast in zomer bij lange ritten.
Ik wou extern gaan maar heb eerst geprobeerd met die veren.
Na de veren veranderd te hebben zit ik nu tussen de 90 en 100.
Het werkt dus wel. Wink

Ik zou zeggen, meten is weten!!
koop u een deftige olie-temp meter, kan dirk u zeker mee helpen Wink

_________________
T4 engine@bus
MEMBER OF THE JUPTEAM
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2017 8:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

goede oplossing voor licht aangepast blokje is filteroliepomp en een type 4 koeler plaatsen op de orig plaats van de koeler ( moet je klein beetje koelhuis aanpassen). vanaf grotere ingrepen aan motor,verdwijnt de orig koeler gewoon!
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group