www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mei 10, 2024 7:34 am
Lage spanning aan bobine

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flaming Moe
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-9-2016
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 11:37 am    Onderwerp: Lage spanning aan bobine Reageer met quote

Ik ben al een tijdje aan het worstelen met een probleem.
Maar misschien is het geen probleem?

Aan contactslot meet ik 6.23v.
Wanneer ik contact opzet meet ik aan bobine net geen 5v (4.97v).
Wanneer ik het choke element afkoppel meet ik 5.15v aan bobine.

Is dit normaal? Lijkt me te weinig..

Heb al nieuwe draad getrokken rechtstreeks vanaf de + van de accu zonder succes.

Heb ook al eens een startkabel getrokken vanaf de - van de batterij en op motorblok geplaatst. Dacht misschien slechte massa maar ook dit verandert niets.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2017 11:17 pm    Onderwerp: Re: Lage spanning aan bobine Reageer met quote

Flaming Moe schreef:
Ik ben al een tijdje aan het worstelen met een probleem.
Maar misschien is het geen probleem?

Aan contactslot meet ik 6.23v.
Wanneer ik contact opzet meet ik aan bobine net geen 5v (4.97v).
Wanneer ik het choke element afkoppel meet ik 5.15v aan bobine.

Is dit normaal? Lijkt me te weinig..

Heb al nieuwe draad getrokken rechtstreeks vanaf de + van de accu zonder succes.

Heb ook al eens een startkabel getrokken vanaf de - van de batterij en op motorblok geplaatst. Dacht misschien slechte massa maar ook dit verandert niets.


dan zou ik aan de staat van batterij denken

1) Kan je eens de batterijspanning meten terwijl je start ?
2) Wat is de spanning op de bobijn als de motor draait en de batterij bijlaadt ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Flaming Moe
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-9-2016
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 10:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reactie. Deze zaken ga ik moeten uitmeten...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 10:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

massa kabel in orde?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Flaming Moe
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-9-2016
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 1:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb startkabel getrokken vanaf de - van de accu tot op motorblok. Dat zou toch een goede test moeten zijn?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2017 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Flaming Moe schreef:
Heb startkabel getrokken vanaf de - van de accu tot op motorblok. Dat zou toch een goede test moeten zijn?


ja
voor alle zekerheid kan je dan evt. nog de spanning meten rechtstreeks op de batterij, en tussen de + van de batterij en het motorblok
Dat zou hetzelfde moeten zijn

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Flaming Moe
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-9-2016
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2017 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

ok

Spanning meten tijdens starten is niet simpel maar zal het zo snel mogelijk proberen. Heb digitale multimeter waarbij de gemeten waarden zeer snel verspringen.

Hoeveel ampere "trekt" zo een bobine normaal?
Dit zou op zich geen daling in voltage mogen veroorzaken toch?

Volgens mij is het contactpunt in de verdeler momenteel gesloten. Kan dit vlug nakijken de eerstvolgende keer. Bij open contactpunt zal het voltage wel hoger liggen vermoed ik want heb ooit "normale" waarden gemeten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Feb 15, 2017 9:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Flaming Moe schreef:
ok

Spanning meten tijdens starten is niet simpel maar zal het zo snel mogelijk proberen. Heb digitale multimeter waarbij de gemeten waarden zeer snel verspringen.

Hoeveel ampere "trekt" zo een bobine normaal?
Dit zou op zich geen daling in voltage mogen veroorzaken toch?

Volgens mij is het contactpunt in de verdeler momenteel gesloten. Kan dit vlug nakijken de eerstvolgende keer. Bij open contactpunt zal het voltage wel hoger liggen vermoed ik want heb ooit "normale" waarden gemeten.


Een 12V bobijn trekt iets van een 3 ampere.
Bij een 6V weet ik het niet. Je kan het berekenen als je eerst de ohmse weerstand van je bobijn meet ...
en idd, die stroom zou geen daling mogen veroorzaken, de totale startstroom zal wel een daling veroorzaken, vandaar dat die meting al een idee zal geven van de staat van de batterij

99% kans dat de contacpunten gesloten staan
Bij open contactpunten meet je een hogere spanning, want dan trekt de bobijn geen stroom

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group