www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 7:41 pm
Schokdemper

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Karlvw
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 23-8-2017
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Di Mei 15, 2018 11:12 pm    Onderwerp: Schokdemper Reageer met quote

Hallo,

Ik heb vandaag men kever van 72 verlaagd met spindels. Alles ging goed maar men schokdemper is versleten en doorgezakt en nu schuurt mijn band tegen men kas. Komt dit door de verlaagde spindels of gewoon omdat men schokdemper verlseten was? Als ik een nieuwe schokdemper steek is dit dan opgelost want iemand zei me dat door de spindels er meer kracht op de schokdemper komt en hij hierdoor sneller stuk zal gaan.

Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Friedbusser
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 90
Geregistreerd op: 26-6-2004
Berichten: 437
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

schokdemper eens wisselen van kant??
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Tim Oostende
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 12-5-2018
Berichten: 9
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zal niet aan de versleten schokdempers liggen, toch niet als de wielen constant tegen de kast zit.
De schokdempers duwen de kast niet omhoog, dempen enkel de schokken.

Welke bandenmaat ligt erop?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
cedricv
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 13-3-2005
Berichten: 920
Woonplaats: brugge

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laten uitlijnen na je spindels steken?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verlaagde spindels veranderen niks aan de positie van de schokdemper tov de torsieveren.
Je moet andere velgen steken vooraan met een andere ET-maat.
Je moet er kopen met een hogere ET-maat, dan komt de band iets meer naar binnen.
Ik had initieel op mijn kever velgen 5,5x15 ET 25, perfect met de originele spindels.
Dan heb ik verlaagde spindels gestoken en de banden kwamen ook tegen de rand van de kas.
Andere velgen met 4,5x15 ET 45 gekocht en dezelfde banden en probleem opgelost.

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Karlvw
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 23-8-2017
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: Wo Mei 16, 2018 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had de verlaagde spindels gestoken en toen had ik nog 2 vingers plaats tussen band en kas. Ik reed uit de hal en hoorde een geluid (schokdemper die doorzakte denk ik) en toen is men band tegen men kas beginnen schuren.
Daarom dat ik eerst dacht dat de demper de auto een beetje omhoog helpt (ookal vond ik dit zelf heel raar).
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group