www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Apr 25, 2024 11:30 am
dringend: startmotor / startprobleem / slecht contact

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gasgeven




Geregistreerd op: 11-1-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 4:16 pm    Onderwerp: dringend: startmotor / startprobleem / slecht contact Reageer met quote

een aantal weken geleden hebben we de startmotor vervangen van mijn kever cabrio 1302ls 1971. Na de eerste testrit van 25km bleek de startmotor niet meer te willen starten. Er is terug gekeken naar de aansluiting van de kabels aan de startmotor en na die terug beter bevestigd te hebben terug een testrit gedaan en weeral hetzelfde: startmotor wil niet starten na einde testrit van +-25km. Blijkbaar komen door de vibraties van het rijden de kabels los.Er is geen probleem met de accu of de alternator. De momenten dat de nieuwe startmotor wou werken startte de motor heel vlot

Ik heb binnen 10 dagen een trouw dus ik zoek dringend een betrouwbare oplossing. Liefst iemand die er aan wil werken, zelf kom ik aan mijn kever niet veel aan. Tegen betaling natuurlijk. Het contactblokje van het slot heb ik ook al besteld omdat het ook mogelijk daar zou kunnen aan liggen.

Locatie: Mechelen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 72
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Mei 22, 2018 9:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Had steeds hetzelfde probleem met mn Buggy.
Relais van 2,50 tussen gestoken en probleem was opgelost.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
WobStar
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 16-9-2005
Berichten: 2245
Woonplaats: Brecht (2960)

BerichtGeplaatst: Wo Mei 23, 2018 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben je zeker dat de kabels effectief loskomen ? Lijkt me wel heel erg vreemd...
Wat Wimpie beschrijft, is algemeen bekend als het warm-start-probleem. Je startmotor doet het perfect als je auto koud staat, maar van zodra die warm staat wil hij niet meer starten.
Komt vaak voor en ik heb daarvoor ook het relais uit het schema zitten. Een goede plaats daarvoor, is trouwens onder de achterbank.

_________________
VW is the way,retro VW is ALL the way!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 85
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 8:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

WobStar schreef:
Ben je zeker dat de kabels effectief loskomen ? Lijkt me wel heel erg vreemd...
Wat Wimpie beschrijft, is algemeen bekend als het warm-start-probleem. Je startmotor doet het perfect als je auto koud staat, maar van zodra die warm staat wil hij niet meer starten.
Komt vaak voor en ik heb daarvoor ook het relais uit het schema zitten. Een goede plaats daarvoor, is trouwens onder de achterbank.


+1!

Becabeling op een kever:




_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
timdemesel
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-6-2004
Berichten: 1292
Woonplaats: lede

BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2018 11:33 am    Onderwerp: Re: dringend: startmotor / startprobleem / slecht contact Reageer met quote

gasgeven schreef:
een aantal weken geleden hebben we de startmotor vervangen van mijn kever cabrio 1302ls 1971. Na de eerste testrit van 25km bleek de startmotor niet meer te willen starten. Er is terug gekeken naar de aansluiting van de kabels aan de startmotor en na die terug beter bevestigd te hebben terug een testrit gedaan en weeral hetzelfde: startmotor wil niet starten na einde testrit van +-25km. Blijkbaar komen door de vibraties van het rijden de kabels los.Er is geen probleem met de accu of de alternator. De momenten dat de nieuwe startmotor wou werken startte de motor heel vlot

Ik heb binnen 10 dagen een trouw dus ik zoek dringend een betrouwbare oplossing. Liefst iemand die er aan wil werken, zelf kom ik aan mijn kever niet veel aan. Tegen betaling natuurlijk. Het contactblokje van het slot heb ik ook al besteld omdat het ook mogelijk daar zou kunnen aan liggen.

Locatie: Mechelen


Ik heb hetzelfde voorgehad, was ook het contact die zijn beste tijd gehad had...

_________________
vw 1302

Hoezo oranje??
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
wr426f



Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-10-2007
Berichten: 203
Woonplaats: aalter

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2018 8:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ Wimpie : zou deze relais daar kunnen voor dienen?

https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/radio-antenne-en-aanverwanten/683/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2018 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

wr426f schreef:
@ Wimpie : zou deze relais daar kunnen voor dienen?

https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/radio-antenne-en-aanverwanten/683/


ja, deze kan dienen, heb ik ook gemonteerd onder de achterbank

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 72
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2018 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oeps. Lees het nu pas. Geen melding van gekregen ?
Maar zoals Paul al zei,is de goeie.
1euro bij mij Laughing

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group