www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:46 pm
Motor draait anders na oliewissel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VandenAbeele Andries
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 1269
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2018 9:15 am    Onderwerp: Motor draait anders na oliewissel Reageer met quote

Hoi jongens, voor het vertrek naar Spa had ik beslist eerst nog eens een oliewissel te doen. Kan geen kwaad. Ineens zeefke en pakkingen vervangen. Ik dacht, er deftige kwaliteit in te doen van Paruzzi (het aanbevolen stuff).

Na de oliewissel had mijn motor het lastiger om te starten. Ook als hij op temperatuur kwam draaide hij niet zo soepel niet meer. Zondag naar de VAG in geweest. Motor warm 80 graden. Had het precies lastig in ralentis.

Wat was er in > Briggs SAE 30 SF CD
Wat is er nu in > Firezone 20w50 SF CC
Wat draai ik in mijn andere oldies > Total 15w40 SL CF
Dagelijkse > Triple QX 5w30 MS CF


Nu ik heb die API code van die Firezone olie eens bekeken. API CF CC. Maw
CF > oliespecificaties uit de 70s
CC > laagste beschermingsgraad niet geschikt voor zwaar belaste motoren of diesels. Maw ik stel mij nu al vragen over de oliefilm.

Mensen die hier ervaring mee hebben?

_________________

Do what makes you happy. Not the next guy.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group