www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 9:51 pm
1967 11 raams T1

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peterp



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 14-6-2010
Berichten: 21
Woonplaats: Jette

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 2:20 pm    Onderwerp: 1967 11 raams T1 Reageer met quote

Na een lange zoektocht een 8tal maanden geleden eindelijk het busje tegengekomen waar ik naar op zoek was.

Historiek:
Bus werd origineel geleverd in 1967 in USA San Francisco
Originele opties waren 6 pop-outs en us bumpers
Originele kleur Perlweiss onder en boven
Origineel interieur: Mesh Grey
Omgebouwd in het verleden door Roadrunner(wel niet veel info van terug te vinden, enkel aantal lijntjes op the samba, dus als iemand meer info heeft)
Motor is bouwjaarcorrect, maar nog geen zekerheid via certificate of het matching numbers is

Verhaal:
Bus was sinds jaren 90 eigenaar van leerkracht en werd na een ongeval ruim 10 jaar geleden onder een boom geplaatst  in Californië en 'misbruikt' door daklozen.
Afgelopen jaar werd deze dan gered en getransporteerd richting Brussel.
Ondertussen werd het ongeval reeds zeer vakkundig hersteld en staat de bus in mijn garage.

Toekomst:
Eerst technisch alles in orde zetten, dan de kleine gaatjes laten oplassen en de deur spuiten. Eens ingeschreven en veilig komt er een camperinterieur in en dan is het genieten met het gezin.

Vindplaats:






Na de loodverf en het mos te verwijderen:




Ongevalschade(deur, hoek en voorvloer weren er heel slecht aan toe)


Hersteld, gewassen en thuis:






enkele sfeerpics:






en plaatje roadrunner
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Peterp



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 14-6-2010
Berichten: 21
Woonplaats: Jette

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1ste stap waar ik nu mee bezig ben is de vooras.
Momenteel is zo goed als alles los hiervan(stuurhuis, remmen, ankerplaten, hoofdremcilinder etc...) en zal ik de vooras er snel onderuit halen.
-hoofdremcilinder is opengehaald, nagekeken en opgekuist
-stuurhuis ligt open, is nagekeken en stukken hiervoor zien besteld





Ik ben bezig met de lijst op te stellen voor te vervangen onderdelen en heb hierbij een vraag.
Bij de meeste onderdelenverkopers vind ik enkel de spoorstangen met de kogels op.
Iemand enig idee of de kogels ook apart gekocht kunnen worden?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group