Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Ma Jun 04, 2018 4:13 pm Onderwerp: |
|
|
si tu parle wallonaise |
|
Naar boven |
|
|
ruffbiker
Leeftijd: 40 Geregistreerd op: 16-2-2004 Berichten: 61
Woonplaats: ray-T
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2018 2:22 pm Onderwerp: |
|
|
lucas schreef: | Quote: | Ruitenwisser sproeiers werken niet
Claxon werkt niet
Speling allerhande in de ophanging ( ze hebben gekeken op de torsiebrug) |
Rijd je soms met zo een doodkist? |
15000km de laatste 3 jaar. Het is een paar maanden mijn enige auto geweest. Putje winter.
Voor dagelijkse keuring zeiden ze over deze gebreken ook niks. _________________ www.thebadbitch.blogspot.com
1971 1300 automatic to be restored
1973 1200 standard bad bitch racecar 15,255@402
1966 fastback weekend speeltje 75 hp
1988 T3 ex ambulance daily |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Ma Jan 14, 2019 9:50 am Onderwerp: |
|
|
het volgende bericht gestuurd naar BFOV, daar je vrij bent van keuringsstation,
'beste,
kan ik mijn kever 1302 van 1971 laten keuren in wallonie om vrijstelling van periodieke keuring te krijgen, staat wel ingeschreven in vlaanderen,
mvg karl'
een kever heeft toch een historisch karakter of niet soms
ben eens benieuwd, als dat kan waarom niet,
karl |
|
Naar boven |
|
|
Herrbern
Geregistreerd op: 16-5-2009 Berichten: 15
|
Geplaatst: Di Jan 14, 2020 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, je mag in Wallonië laten keuren, maar de geldigheidsduur is afhankelijk van jouw adres. Ben je woonachtig in Vlaanderen, dan geldt de Vlaamse regelgeving voor jouw voortuig. |
|
Naar boven |
|
|
h3llrais3r Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 11-1-2007 Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem
|
Geplaatst: Za Feb 15, 2020 3:50 pm Onderwerp: |
|
|
Variant schreef: | Voor mij mag deze nieuwe keuring best blijven
Ben vorige week met mn 58er geweest
De motorinhoud moest niet op papier staan ook omdat deze ingevoerd is, dus de 2 dellortos en andere luide uitlaat waren geen probleem
Deze was ook verlaagd tot 12cm met een 4inch versmalde as en smartbanden en allemaal geen probleem
Ze vertelden mij ook dat brandblusser fluohesje en gevarendriehoek niet meer hoefden
Natuurlijk de verlichting moet werken enkel bij 50 plus word de hoogte niet gecontroleerd. Evenals de co en je krijgt geen schokdempertest
Vind het allemaal best goed zeker omdat mn variant ook weldra 50j wordt
Natuurlijk scheelt het wel wie je vast hebt en waar je gaat, ze weten immers zelf nog niet perfect wat wel en niet gecontroleerd hoeft te worden bij welk jaartal
Maar geloof me, als je door de oldtimer keuring er niet door raakt dan ben je inderdaad de weg niet waardig |
Waar ben je geweest voor de keuring? Nazareth of Deerlijk of nog ergens anders? Ik moet ook met de mijne gaan zou graag weten waar je geweest bent met die versmalde as en smartbanden. |
|
Naar boven |
|
|
keverke68 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-1-2004 Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke
|
Geplaatst: Za Feb 15, 2020 6:10 pm Onderwerp: |
|
|
Geen zorgen maken over smartbanden die zijn toe gestaan mits je de zelfde banden hebt zitten op de zelfde as. Versmalde en Puma assen ga je geluk moeten hebben. Ik weet nu al van 2 mensen die met zwaardere motor naar de keuring zijn geweest zonder problemen of opmerking. _________________ mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
h3llrais3r Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 11-1-2007 Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem
|
Geplaatst: Zo Feb 16, 2020 2:52 pm Onderwerp: |
|
|
In mijn geval is het een standaard (niet versmalde) puma op hoogste stand in combinatie met verlaagde spindels en smartbanden. Ben toch misschien van plan om dezelfde banden vooraan te leggen... Aangezien die nu heel wat hoger staat, zou de maat van achteraan ook vooraan passen. Dus ik twijfel om toch dezelfde bandenmaat te leggen...
Zijn dubbele carburatoren toegestaan? Want ik wil echt de motor niet ombouwen naar standaard setup, dus hopelijk ook hier geen problemen mee...
Maar ik blijf het erg vinden dat de keuring zo afhankelijk is van om welke plaats je gaat. Dit zou toch niet mogen... |
|
Naar boven |
|
|
keverke68 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-1-2004 Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke
|
Geplaatst: Ma Feb 17, 2020 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
Standaard as met verlaagde spindels geen probleem. Smartbanden moeten 2x de zelfde zijn. Zelfs ombouwen van 6v naar 12v mag niet voor de keuring terwijl ik iets heb van is voor mijn veiligheid en dat van een ander. Motor ga je gewoon geluk moeten hebben. Ik sta hier met een 1776 die in de kever moet komen en die is gekeurd tot 2025 en zijn niet van plan om die er uit te halen. _________________ mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
h3llrais3r Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 41 Geregistreerd op: 11-1-2007 Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem
|
Geplaatst: Vr Mrt 06, 2020 7:17 pm Onderwerp: |
|
|
Gisteren naar de keuring geweest en gekeurd met puma (met 11cm bodemvrijheid), smartbanden, spaghetti uitlaat en 1600 motor met dubbele carburators. We kunnen weer verder voor 2jaar. |
|
Naar boven |
|
|
|
|