www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 3:17 pm
Koeling orginele 1600cc motor
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 2:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zonet naar het werk gereden met de kever. 20km gereden waarvan 15km autostrade. Motor bleef op 110°C. Is dit goed of nog te hoog?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

waar meet je de temperatuur? voor mij is op die afstand temp te hoog
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 6:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

das idd wel hoog eh
_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Temperatuur wordt gemeten aan oliepijlstok.
Dan zal ik toch best een externe koeler plaatsen om deze naar beneden te krijgen.
Heb gezien dat je bij deze koelers verschillende platen hebt. Hoe een grote oliekoeler zou ik nemen. 24 platen, 48?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Wo Jun 05, 2019 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nog wat zitten opzoeken, en blijkbaar zou het ook kunnen dat de motortemperatuur hoger is door een versleten oliepomp. Heb nog nooit de oliedruk gemeten. Dus denk dat ik eerst een oliedrukmeter plaats om eens te kijken wat dit geeft.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2019 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Om de belasting van het boxertje in het oog te houden heb ik een set meters in mijn 1200-tje

Vollen bak aan 3.500T/min blijft de olietemp onder controle.
Ik meet deze ook via de peilstok.
Max 100 gr

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 1:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oliedruk is belangrijkste gegeven van uw motor..indien deze ok is temperatuur ook ok.
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedank Silver RS voor alle info. Zal deze eerst aanschaffen en plaatsen. Zal iets laten weten welke druk hij aangeeft bij.koude en warme motor.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
bug1973
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 335
Woonplaats: sint stevens woluwe

BerichtGeplaatst: Di Feb 18, 2020 7:20 pm    Onderwerp: Temperatuur Reageer met quote

Ben tot de constatatie gekomen dat mijn benzinepomp binnenin lekt. Als ik aan mijn oliepeilstok ruik, ruikt deze naar benzine.

Zou dit ook een reden kunnen zijn tot hogere motortemperatuur omdat deze wat vermengt is met benzine?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
trabbart
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 19-11-2018
Berichten: 93
Woonplaats: Lede

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 7:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik had een kleine poelie op het blok zitten, dan draait de dynamo en ventilator enkele honderden zoniet duizend toeren trager op hoge snelheid. kreeg ook te hoge temperatuur, in de zomer 120 a 135 , bij warm weer dierf ik al niet meer rijden, ook vooral op de snelweg kreeg ik die temp. ik heb nu een korte test rit op de snelweg gedaan en ik kreeg hem niet tot de 100° , maar het was natuurlijk wel koud buiten, en benzine bij je olie is niet aan te raden, je wast je ciliders proper , benzine is ontvettend!! maar je temperatuur verhoging zal wel iets anders zijn, of het moet een groot lek zijn. nieuwe pomp, en olie wisselen !
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group