www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 19, 2024 10:18 pm
Keuring "Historic" Kever '59

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mse
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 19-3-2020
Berichten: 2
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2020 1:17 pm    Onderwerp: Keuring "Historic" Kever '59 Reageer met quote

Heeft iemand details op welke punten de Kever van 1959 zal gecontroleerd worden bij de keuring ?
Wat met de lichtsterkte ? 6v geeft immers maar een flauw kaarsje Smile
Mislicht ? Uitrusting ? ... Alle details zijn meer dan welkom
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Nonkel Pol
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 7-12-2003
Berichten: 177
Woonplaats: Hasselt

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2020 8:17 pm    Onderwerp: keuring 2020 Reageer met quote

Ik ben vorige maand met mijn 62 kever naar de keuring geweest.
Dat is een keuring voor voertuigen +50 jaar.
De uitstoot (CO) wordt niet gemeten.
De lichten (allemaal) worden gewoon op zicht gecontroleerd. De lichtsterkte en de afstelling worden niet nagekeken. Ook de ruitenwissers, sproeiers, banden, claxon, enz. worden nagekeken.
De trilplaten worden niet gebruikt (ophanging).
De remmen worden getest.
Tenslotte wordt de besturing en de onderkant (remleidingen, benzineleidingen, kogelgewrichten,...) over de put of op de brug nagekeken.
Ik heb een opmerking gekregen voor een druppel olie aan het stuurhuis. (niet afgekeurd, maar in het oog te houden).
Iedereen was zeer vriendelijk en ze waren vol lof over de wagen.
Weer gerust voor 5 jaar!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Do Mrt 19, 2020 10:24 pm    Onderwerp: Re: Keuring "Historic" Kever '59 Reageer met quote

mse schreef:
Heeft iemand details op welke punten de Kever van 1959 zal gecontroleerd worden bij de keuring ?
Wat met de lichtsterkte ? 6v geeft immers maar een flauw kaarsje Smile
Mislicht ? Uitrusting ? ... Alle details zijn meer dan welkom


Hangt ervan af of het een oldtimerkeuring is of een gewone keuring.

Mijn Kever 1953 heeft geen O-plaat en is verzekerd als "Classic car" en wordt elk jaar gekeurd.
Dus een volledige technische keuring zoals uitgevoerd bij een "gewone" periodieke keuring.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2020 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Onderaan de pagina op onderstaande link, onder "wetgeving" staan 2 links naar 2 PDF bestanden, daar staat exact in uitgelegd wat moet en mag gecontroleerd worden:
https://www.vlaanderen.be/periodieke-oldtimerkeuring

Voor een wagen voor het eerst ingeschreven voor 15 Juni 1968 is dat inderdaad zoals Nonkel Pol heeft beschreven, maar bij mij (Oostende) hebben ze ruitenwissers en ruitensproeiers niet gecontroleerd.
Voor een wagen van na 15 Juni 1968 is de keuring bijna dezelfde als van een wagen voor dagelijks gebruik, als bijvoorbeeld je ruitensproeiers niet werken wordt je afgekeurd.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
mse
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 19-3-2020
Berichten: 2
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
De pdf's onder https://www.vlaanderen.be/periodieke-oldtimerkeuring heb ik ook al doorgenomen en als ik zie wat daar allemaal in opgelijst staat dan word ik ziek ... (en niet door Corona Very Happy )
wat de lichtsterkte betreft : zoals gezegd geven mijn voorlichten precies hetzelfde zicht als 2 kaarsen ...
Ook is blijkbaar een mistlicht verplicht vanaf 1954 maar mijn wagen was daar origineel niet mee uitgerust ...
Kan iemand mij gerust stellen ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Motomister
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 2-8-2016
Berichten: 36
Woonplaats: ZOERSEL

BerichtGeplaatst: Za Mrt 21, 2020 8:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste ik heb op mijn 64 kever ook geen mistlicht en ze hebben er ook niets van gezegd en mijn voorlichten stonden zelf niet goed maar dat hebben ze enkel gemeld aan mijn maar daar keuren ze niet voor af bij oldtimer keuring. Niet bang zijn zal wel in orde zijn. Groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2020 10:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als er origineel geen mistlicht opstond moet je er nu ook geen hebben.
Maar zoals reeds gevraagd ga je voor oldtimer keuring of dagelijks?

Henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 23, 2020 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

6 volt lampen zijn ook leverbaar in h4 met duplo voet, das al een merkbaar verschil Wink
_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
VWPorsche
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 14-7-2019
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: Do Mrt 26, 2020 7:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

mse schreef:

wat de lichtsterkte betreft : zoals gezegd geven mijn voorlichten precies hetzelfde zicht als 2 kaarsen ...


Zijn de koplampreflectoren nog in goede staat?
Veel 6V problemen zijn het gevolg van slechte, geoxideerde contacten of massaverbindingen die daardoor een spanningsval veroorzaken.
Alle contacten en massaverbindingen reinigen, ook die van de zekeringen/zekeringskasten, helpt meestal wel.
Met een digitale multimeter kun je een spanningsval detecteren.

Groeten.

_________________
VW Ovaal 1953
VW 1200 D motor
Porsche 911S 1970
Mazda 929 Hardtop 1977
Mercedes SLC180 2018
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group