Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Snah Flat4Free Verslaafde

Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 733
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke en Wimpie hadden het terug juist kwa remedie!
Bedankt hé mannen.
Ik heb al afspraak volgende week voor herkeuring, fingers crossed.
Wat zou de oorzaak van de zwarte kleur olie zijn?
En wat zou de oorzaak van de lucht in het circuit zijn. Eénmaal als dat doorgepompt is, kan daar toch geen lucht in komen? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Snah Flat4Free Verslaafde

Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 733
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 4:29 pm Onderwerp: |
|
|
@ Friedbusser en KeverenCo => speling van het asje naar de remcilinder was OK _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Polleke Flat4Free Junkie

Leeftijd: -28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2404
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 5:05 pm Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Polleke en Wimpie hadden het terug juist kwa remedie!
Bedankt hé mannen.
Ik heb al afspraak volgende week voor herkeuring, fingers crossed.
Wat zou de oorzaak van de zwarte kleur olie zijn?
En wat zou de oorzaak van de lucht in het circuit zijn. Eénmaal als dat doorgepompt is, kan daar toch geen lucht in komen? |
verkleuring = veroudering en/of verbranding
remvloeistof is hygroscopisch : neemt vocht op
hierdoor daalt het kookpunt van de vloeistof
wss heb je in de bergen je remmen serieus belast in is de remvloeistof soms gaan koken, vandaar de (lucht)bellen
't was dus blijkbaar hoog tijd om te verversen en te ontluchten !
Er is al flinke verbetering maar kan volgens mij, als je spreekt van halfslag, nog beter
Remmen nog bijgesteld ?
In principe moet dat vooraleer je ontlucht
Wel oppassen dat de remschoenen niet gaan slepen, vandaar dat ik altijd een voelermaatje van 0,2 mm gebruik _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
 |
Snah Flat4Free Verslaafde

Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 733
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 5:25 pm Onderwerp: |
|
|
Jazeker, eerst remmen bijgesteld zoals je geadviseerd had.
Dan pas ontlucht.
Naarmate de remschoenen slijten, wordt de vrije slag toch automatisch wat groter, want de rempompjes worden door de veren op de remschoenen steeds terug volledig ingetrokken?
Het is niet zoals bij remschijven dat de pistons steeds verder uit de klauw komen en daar blijven naarmate de blokjs slijten?
Wat zou ik volgens jou nog meer kunnen doen om de remmen nog sneller laten te pakken? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Polleke Flat4Free Junkie

Leeftijd: -28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2404
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 5:44 pm Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Jazeker, eerst remmen bijgesteld zoals je geadviseerd had.
Dan pas ontlucht.
Naarmate de remschoenen slijten, wordt de vrije slag toch automatisch wat groter, want de rempompjes worden door de veren op de remschoenen steeds terug volledig ingetrokken?
Het is niet zoals bij remschijven dat de pistons steeds verder uit de klauw komen en daar blijven naarmate de blokjs slijten?
Wat zou ik volgens jou nog meer kunnen doen om de remmen nog sneller laten te pakken? |
Bwa, ik vergelijk maar ...
Denk dat ze bij mij vlugger pakken, maar 'k kan dat van hieruit niet beoordelen hé
'k heb ook een iets grotere HRC gestoken dan de standaard, mss zit daar het verschil wel
Meer dan goed regelen en ontluchten kan je niet doen hé, 't zal wel goed zijn zo _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
 |
Snah Flat4Free Verslaafde

Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 733
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 6:40 pm Onderwerp: |
|
|
Ik wist niet dat daar maten in waren, in de HRC? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Polleke Flat4Free Junkie

Leeftijd: -28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2404
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Za Dec 05, 2020 6:55 pm Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Ik wist niet dat daar maten in waren, in de HRC? |
ook maar per ongeluk gevonden ...
je moet natuurlijk wel zien dat de aansluitingen passen, maar voor mijnen 1300 was er een van 19.05 mm en een van 20.6 mm doormeter
Paruzzi nrs 1204 en 3291 _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
 |
Snah Flat4Free Verslaafde

Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 733
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Zo Dec 06, 2020 2:50 pm Onderwerp: |
|
|
Deze VM toch nog eens de wagen opgekrikt en de remmen nog wat scherper geregeld.
Ook het rempedaal wat verder afgesteld.
Pakt nu al vanaf 1/3 induwen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
Polleke Flat4Free Junkie

Leeftijd: -28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2404
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Ma Dec 07, 2020 10:02 am Onderwerp: |
|
|
Snah schreef: | Deze VM toch nog eens de wagen opgekrikt en de remmen nog wat scherper geregeld.
Ook het rempedaal wat verder afgesteld.
Pakt nu al vanaf 1/3 induwen. |
Voila sè, dat ziet er goed uit !
Logisch ook hé, als je de verhouding verplaatsing rempedaal t.o.v. verplaatsing remschoen bekijkt kan enkele tienden mm op de remschoen en op het asje op de HRC een merkelijk verschil geven op het rempedaal _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
 |
Friedbusser Flat4Free Stamgast

Leeftijd: -41 Geregistreerd op: 26-6-2004 Berichten: 437
Woonplaats: Nijlen
|
Geplaatst: Di Dec 08, 2020 6:00 am Onderwerp: |
|
|
Aan da kleureke te zien, werd het precies ook eens tijd dat die remvloeistof vervangen werd.  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|