www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Apr 26, 2024 9:03 pm
brandstof filter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 83
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 1:22 pm    Onderwerp: brandstof filter Reageer met quote

hallo iedereen, ik heb een vraagje na het lezen dat VW geregeld in brand geraken door hun filtertje van de benzine leiding naar de motor ?
nu dacht ik als ik dit nu eens vervang door een monteerbaar aluminium huis ( die te koop zijn voor olie filters ) en ik laat daar de benzine door gaan ! zou de filter genoeg zuiveren en werken of moet ik van dit idee afstappen ?
het zou wel makkelijk zijn om te vervangen en je kan hem op een plaats hangen waar je goed bij kan ( motor ruimte, zonder brand gevaar ) de aansluitingen moet ik nog eens na gaan maar deze moet je kunnen aanpassen om de benzine leiding veilig op aan te sluiten met koper koppeling.
moest er iemand ervaring mee hebben ? ik hoor het graag.
groeten
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2021 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vervang ook maar regelmatig je benzineleidingen,is ook iets waardoor er regelmatig in brand vliegen.
Zeker bij bussen is dit het geval.

Henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 83
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey Henk, bedankt voor u tip maar ik heb alles vernieuwd om het zo goed mogelijk te doen ! nu is mijn motor aan de beurt en daar wou ik niet te veel veranderen, buiten een olie filter die buiten de motor hangt om iets meer koeling te hebben. nu dacht ik aan de benzine filtertjes ? zou dit ook lukken met de zelfde filter van de olie ? ik ben het nog nergens tegen gekomen maar volgens mij moet dit lukken omdat diesel motor's ook zo een filter hebben ! deze is groot genoeg om het niet iedere drie maanden te vervangen. plus het brandgevaar wordt toch voor een groot deel verkleind ? vervangen kan makkelijker ik zie enkel voordelen.
er bestaan ook kleiner filters die volgens mij de zelfde draad bovenaan hebben ? juist de aansluitingen van de leidingen op de filter ? met koper koppelingen moet het volgens mij wel lukken ? ik ga het toch proberen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 77
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Feb 09, 2021 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is niks mis met die filtertjes in mijn ogen,maar er zijn mensen die hem op de verkeerde plaats hangen.
Nooit tussen de pomp en de carbu. Daar staat druk op !
Ik gebruik die filtertjes al 30 jaar en werk prima.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 93
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Feb 10, 2021 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wimpie schreef:
Er is niks mis met die filtertjes in mijn ogen,maar er zijn mensen die hem op de verkeerde plaats hangen.
Nooit tussen de pomp en de carbu. Daar staat druk op !
Ik gebruik die filtertjes al 30 jaar en werk prima.


idd, niks mis met die filtertjes, maar meestal met de plaats
Mijne is geplaatst aan de uitgang van de benzinetank, nog nooit problemen gehad
waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk ook kan ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group