www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 12:09 pm
Dropped spindles velg/band combinatie
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2021 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Momenteel staat de kever tijdelijk gewoon stil tot ik andere wielen geregeld heb.

Er staan continental ct22 banden, maat 165-80r15 onder, op standaard velgen.

https://www.vintagetyres.com/shop/continental-ct22-165-80r15-87t

https://photos.app.goo.gl/5ujtTEcgdEjYUM4L7

Als ik men hand op de wang/ contact oppervlak leg raakt de bovenkant van men hand de rand net.

er is nog niet opnieuw uitgelijnd, ik zou dat willen doen met de nieuwe velgen en banden. (en dan direct die exentermoeren wisselen zoals Silver RS aanrade)

Ik had nog al mensen gehoord die gewoon konden rijden met 165/80 banden met licht raken, maar dat gaat wel echt niet bij mij. (of ik heb te veel schrik?)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2021 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon -30 min neg camber zetten, dan ga je al 1 cm naar binnen bovenaan de band, achteraf kan je met de exentermoeten nog meer geven indien nodig. Dat moet zelfs met 195/60 lukken.
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Uiteindelijk toch maar een setje smartbanden (145/60) gescoord en laten omleggen om te kunnen rijden.
(er komt toch nog wel eens een ander setje velgen op dus heb de plannen van de ET46 wielen maar opgeborgen)
(maar ik onthoud wel dat het normaal had moeten werken, zeker met de exentermoeren met extra bereik)

Vandaag even een klein stukje gereden en ik heb 2 problemen gemerkt.

1) Hij slaat met het sleepoog op de grond maar dat lijkt me normaal met deze banden/spindel combinatie? (gaat er dus zo snel mogelijk af)

2) Hij trekt ontzettend naar links (stuur loslaten is geen optie).

Hiervoor was dit absoluut geen probleem. Heel het remsysteem is 1 jaar oud. Ik heb de rempompjes niet laten bengelen aan de flexibels, dus deze zouden niet lek mogen zijn. Verder zou er ook geen lucht in mogen zitten want er is niks los geweest. Ik vermoed dat ik de remmen gewoon eens bij moet stellen omdat de trommel eraf geweest is en de blokken verschoven zijn?

heeft het (hard) scheeftrekken mogelijks ook te maken met het nog niet uitlijnen? (staat wel nog op de planning)

Verder nog een onafhankelijke vraag, hoeveel zou ik hem vanachter laten zakken? Ik lees 1 binnentand of 1 buitentand? Verstelbare veerplaten, is dat een meerwaarde? Als alles open ligt is dat miss toch gemakkelijk om hem later terug iets hoger/lager te leggen?

Ik lees ook vanalles over speciale kogels voor verlaagde kevers, maar ik vermoed dat die voor verstelbare/verlaagde assen is? Voor zover ik begreep verandert er niks aan de ophangingspunten met verlaagde spindels?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Feb 01, 2021 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

jazze schreef:


heeft het (hard) scheeftrekken mogelijks ook te maken met het nog niet uitlijnen? (staat wel nog op de planning)


zeker en vast

Quote:

Ik lees ook vanalles over speciale kogels voor verlaagde kevers, maar ik vermoed dat die voor verstelbare/verlaagde assen is? Voor zover ik begreep verandert er niks aan de ophangingspunten met verlaagde spindels?


die zorgen gewoon dat extra camber beter haalbaar is, dus heeft zijn meerwaarde. deze hebben dezelfde slag als de gewone, dus met verlagen hebben deze eigenlijks niets te maken (hebben er veel getest en gemeten)

grtz[/quote]

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2021 11:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan maar niet bij de pakken blijven zitten.

kever vanachter 1 buitentand lager gelegd. Allereerste keer dat ik de veerplaten eruithaalde. Viel opzich allemaal goed mee.
Meer gepruld met de geverfde bouten lost te krijgen als met het eigenlijke verstellen van de veerplaten. (had wel een veerplaatspanner, ooit eens fout besteld maar kwam nu toch goed van pas!)
Nagemeten met de gsm en de veerplaten aan beide kanten 8 graden omhoog gezet, wat een drop van 5,5 cm zou moeten geven.

Dan ook het sleepoog eraf geslepen en bij geverfd.

Wereld van verschil!

Paar keer goed geremd en de remmen hebben zich duidelijk gezet.

Zeer content over de algemene stance van de auto nu!

Op korte termijn zal ik hem wel nog eens laten uitlijnen.

Bedankt voor het gegeven advies!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2021 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier zijn we weer met weer met wat vragen voor de experten!

Opzich staat men kevertje nu heel mooi op zen wieltjes.

https://photos.app.goo.gl/VkS5Ht8nEZqqJ6N7A

Maar spijtig genoeg maakt de vooras af en toe kennis met het asfalt.
Meestal bij verkeersdrempels maar soms ook bij slechte betonplaten.

Verkeerdrempels als ik er alleen in zit, heel soms, met 2 is het toch heel voorzichtig zijn.
Betonplaten was met 3.

Wat er nu dus onder zit:

Standaard velgen met 145/65 bandjes en dropped spindles vanvoor.
Standaard velgen met 165/80 banden en 1 buitentand verlaagd vanachter.

Zoals ik nu opzoek kan je 3 dingen doen:

- 155/60 of 165/60 banden steken

De 145/65 banden zijn net nieuw, ergens een beetje spijtig om deze bij op de stapel van nauwlijks gebruikte banden te leggen. (naast die 2 nauwlijks gebruikte 165/80 banden die er al opstonden)

- Monotube gas schokbreker zouden een kleine verhoging geven en iets stugger veren.

Momenteel steken er de standaard oliegevulde schokdempers onder, andere veren zouden dus wel een upgrade zijn.
De vraag is dan, wat is de beste oplossing?
Gewone monotube schokbrekers? instelbare? Schokbrekers met hulpveren?

- Skidplate steken en er mee leven dat het soms raakt

Verder:

Caster shims is dit nu nuttig bij dropped spindels of niet? Verdeelde mening op het internet.

Ik ben mogelijks het noorden wat kwijt in deze onderneming.
Als iemand met wat de goede weg op wilt sturen mag dat altijd. Very Happy

Bonus vraag:

Hoe rijd je met nog extremere verlaging?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2021 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er mee leren leven zeker Confused Ik sta momenteel op verlaagde en versmalde as met verlaagde vering op 145/65 en ik moet zeggen dat ik voorzichtig rij maar dat valt van mij heel goed mee... We zitten er soms met 4 in! 2 kindjes weliswaar
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
David
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 684
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2021 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik plaatse deze schokdempers in combinatie met verlaagde spindels:
http://www.german-performance-parts.be/index.php?item=spax-schokdemper-vooraan-67-&action=article&group_id=20000011&aid=506&lang=NL

Best tevreden over en makkelijk in hardheid in te stellen.

.... en voorzichtig rijden Wink

_________________
1200L '77 dakotabeige
1200L '76 lofotengroen - verkocht -
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 31, 2021 1:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn uiteindelijk rode Koni's van bij Dirk geworden.

http://www.german-performance-parts.be/index.php?item=koni-demper-vooraan-66-&action=article&group_id=20000011&aid=15&lang=NL

Met de standaard instelling eronder gestoken, minimaal raken nu. (mogelijks dat ik ze een halve toer straffer zet)

https://photos.app.goo.gl/imxiCd3nekkBe4sT7

Wereld van verschil qua rijgedrag, zeker de moeite waard!
Nu sparen voor die vanachter Cool

Voor mensen in de toekomst:

Dirk gaf de tip om te kijken naar een red9 kit.

http://www.german-performance-parts.be/index.php?item=red9-ophangingsset-kever-67---set&action=article&group_id=20000003&aid=18&lang=NL

Setje CB spindel en kwalitatieve shocks kost even veel en dit zou superieur zijn.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group