Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Wo Jan 06, 2021 5:49 pm Onderwerp: |
|
|
Momenteel staat de kever tijdelijk gewoon stil tot ik andere wielen geregeld heb.
Er staan continental ct22 banden, maat 165-80r15 onder, op standaard velgen.
https://www.vintagetyres.com/shop/continental-ct22-165-80r15-87t
https://photos.app.goo.gl/5ujtTEcgdEjYUM4L7
Als ik men hand op de wang/ contact oppervlak leg raakt de bovenkant van men hand de rand net.
er is nog niet opnieuw uitgelijnd, ik zou dat willen doen met de nieuwe velgen en banden. (en dan direct die exentermoeren wisselen zoals Silver RS aanrade)
Ik had nog al mensen gehoord die gewoon konden rijden met 165/80 banden met licht raken, maar dat gaat wel echt niet bij mij. (of ik heb te veel schrik?) |
|
Naar boven |
|
|
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 10 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10175
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Wo Jan 06, 2021 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Gewoon -30 min neg camber zetten, dan ga je al 1 cm naar binnen bovenaan de band, achteraf kan je met de exentermoeten nog meer geven indien nodig. Dat moet zelfs met 195/60 lukken. _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Zo Jan 31, 2021 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
Uiteindelijk toch maar een setje smartbanden (145/60) gescoord en laten omleggen om te kunnen rijden.
(er komt toch nog wel eens een ander setje velgen op dus heb de plannen van de ET46 wielen maar opgeborgen)
(maar ik onthoud wel dat het normaal had moeten werken, zeker met de exentermoeren met extra bereik)
Vandaag even een klein stukje gereden en ik heb 2 problemen gemerkt.
1) Hij slaat met het sleepoog op de grond maar dat lijkt me normaal met deze banden/spindel combinatie? (gaat er dus zo snel mogelijk af)
2) Hij trekt ontzettend naar links (stuur loslaten is geen optie).
Hiervoor was dit absoluut geen probleem. Heel het remsysteem is 1 jaar oud. Ik heb de rempompjes niet laten bengelen aan de flexibels, dus deze zouden niet lek mogen zijn. Verder zou er ook geen lucht in mogen zitten want er is niks los geweest. Ik vermoed dat ik de remmen gewoon eens bij moet stellen omdat de trommel eraf geweest is en de blokken verschoven zijn?
heeft het (hard) scheeftrekken mogelijks ook te maken met het nog niet uitlijnen? (staat wel nog op de planning)
Verder nog een onafhankelijke vraag, hoeveel zou ik hem vanachter laten zakken? Ik lees 1 binnentand of 1 buitentand? Verstelbare veerplaten, is dat een meerwaarde? Als alles open ligt is dat miss toch gemakkelijk om hem later terug iets hoger/lager te leggen?
Ik lees ook vanalles over speciale kogels voor verlaagde kevers, maar ik vermoed dat die voor verstelbare/verlaagde assen is? Voor zover ik begreep verandert er niks aan de ophangingspunten met verlaagde spindels? |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Ma Feb 01, 2021 9:25 am Onderwerp: |
|
|
jazze schreef: |
heeft het (hard) scheeftrekken mogelijks ook te maken met het nog niet uitlijnen? (staat wel nog op de planning) |
zeker en vast
Quote: |
Ik lees ook vanalles over speciale kogels voor verlaagde kevers, maar ik vermoed dat die voor verstelbare/verlaagde assen is? Voor zover ik begreep verandert er niks aan de ophangingspunten met verlaagde spindels? |
die zorgen gewoon dat extra camber beter haalbaar is, dus heeft zijn meerwaarde. deze hebben dezelfde slag als de gewone, dus met verlagen hebben deze eigenlijks niets te maken (hebben er veel getest en gemeten)
grtz[/quote] _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Di Feb 02, 2021 11:45 pm Onderwerp: |
|
|
Dan maar niet bij de pakken blijven zitten.
kever vanachter 1 buitentand lager gelegd. Allereerste keer dat ik de veerplaten eruithaalde. Viel opzich allemaal goed mee.
Meer gepruld met de geverfde bouten lost te krijgen als met het eigenlijke verstellen van de veerplaten. (had wel een veerplaatspanner, ooit eens fout besteld maar kwam nu toch goed van pas!)
Nagemeten met de gsm en de veerplaten aan beide kanten 8 graden omhoog gezet, wat een drop van 5,5 cm zou moeten geven.
Dan ook het sleepoog eraf geslepen en bij geverfd.
Wereld van verschil!
Paar keer goed geremd en de remmen hebben zich duidelijk gezet.
Zeer content over de algemene stance van de auto nu!
Op korte termijn zal ik hem wel nog eens laten uitlijnen.
Bedankt voor het gegeven advies! |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Zo Mrt 07, 2021 6:39 pm Onderwerp: |
|
|
Hier zijn we weer met weer met wat vragen voor de experten!
Opzich staat men kevertje nu heel mooi op zen wieltjes.
https://photos.app.goo.gl/VkS5Ht8nEZqqJ6N7A
Maar spijtig genoeg maakt de vooras af en toe kennis met het asfalt.
Meestal bij verkeersdrempels maar soms ook bij slechte betonplaten.
Verkeerdrempels als ik er alleen in zit, heel soms, met 2 is het toch heel voorzichtig zijn.
Betonplaten was met 3.
Wat er nu dus onder zit:
Standaard velgen met 145/65 bandjes en dropped spindles vanvoor.
Standaard velgen met 165/80 banden en 1 buitentand verlaagd vanachter.
Zoals ik nu opzoek kan je 3 dingen doen:
- 155/60 of 165/60 banden steken
De 145/65 banden zijn net nieuw, ergens een beetje spijtig om deze bij op de stapel van nauwlijks gebruikte banden te leggen. (naast die 2 nauwlijks gebruikte 165/80 banden die er al opstonden)
- Monotube gas schokbreker zouden een kleine verhoging geven en iets stugger veren.
Momenteel steken er de standaard oliegevulde schokdempers onder, andere veren zouden dus wel een upgrade zijn.
De vraag is dan, wat is de beste oplossing?
Gewone monotube schokbrekers? instelbare? Schokbrekers met hulpveren?
- Skidplate steken en er mee leven dat het soms raakt
Verder:
Caster shims is dit nu nuttig bij dropped spindels of niet? Verdeelde mening op het internet.
Ik ben mogelijks het noorden wat kwijt in deze onderneming.
Als iemand met wat de goede weg op wilt sturen mag dat altijd.
Bonus vraag:
Hoe rijd je met nog extremere verlaging? |
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Zo Mrt 07, 2021 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
Er mee leren leven zeker Ik sta momenteel op verlaagde en versmalde as met verlaagde vering op 145/65 en ik moet zeggen dat ik voorzichtig rij maar dat valt van mij heel goed mee... We zitten er soms met 4 in! 2 kindjes weliswaar _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
David Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 15-12-2003 Berichten: 684
Woonplaats: Aalst
|
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
|
Naar boven |
|
|
|
|