Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nimo Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 346
Woonplaats: dendermonde
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 11:32 am Onderwerp: claxon |
|
|
Hallo,
Mijne claxon werkt nu via een knop apart die ik geinstalleerd heb, maar wil deze nu dus via mijn stuur laten werken. Heb hier al eens rond gekeken op het forum maar geraak er nog niet wijs uit.
kever is van 1973 De naaf is 21 mm. Er staat zo een stuur op met een halve claxonring. Ik weet niet of dat het een origineel stuur is.
Heb een aantal foto's gemaakt. Volgens mij komt er stroom op die 2 koperen veerplaatjes? te staan en moet dat dan contact maken met het stuur of zo. alleen die koperen veerplaatsjes die raken het stuur nergens.
Stuur past dus op de naaf alleen de claxon werkt niet. de stuurstang en stuurkolom maken massa met de wagen. Ik had de kabel door de stuurstang beneden laten uitkomen en op de claconring aangesloten maar dan draait die rond de stuurstang en breekt uiteindelijk.
Dus enkele vraagjes;
- Is dit het orignele stuur of niet? Anders zou ik het mss veranderen.
- Kan ik de claxon met dit stuur werkend krijgen? _________________ yeahh |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: -48 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 12:11 pm Onderwerp: |
|
|
Raakt het stuur de armpjes niet ?
Je hebt een verkeerde claxonring onder aan het stuur zitten.
Deze is voor een oud model.
En de kabel die door de stuurbuis gaat moet vastzitten op een bout bij het rubber waar hij mee op het stuurhuis zit.
Heb je wel een originele kever claxon ? _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Dit is niet het originele stuur van je kever.
Dit is waarschijnlijk het originele:
Je hebt deze sleepring nodig:
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/vooras-besturing/besturing/2707/
De diameter van deze sleepring is wel te groot voor in je stuur te passen. ik heb die ring bij mij kleiner geslepen met een schuursteentje op een Dremel. (het stuur aanpassen om de ring te laten passen in moeilijker en duurder).
De draad van de sleepring klemmen op de halve claxon ring. (is normaal een boutje voor voorzien onder het embleem)
Als de claxon ring zelf nog goed gemonteerd is zou de claxon nu moeten werken.
Mogelijks heb je wel nog deze set nodig: https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/claxons/2704/
dit zorgt ervoor de de claxon ring niet constant doorgeeft aan de stuurkolom (circuit sluiten) |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: -48 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 6:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat het stuur met chrome claxonring niet past op een stuurkolom met ri aanw en r.wisser hendels.. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 7:25 pm Onderwerp: |
|
|
Toch wel!
Kevertjes tot augustus 1973 hebben de juist naafdiameter.
Alleen moet de ruitensproeierhendel iets bijgeplooid worden om de spaak van het stuur te kunnen passeren.
(heb dit vorig jaar gedaan bij men kevertje van 1973 )
Bij een stalen dashboard pas toch echt wel beter een ouder stuurtje.
oud stuur:
https://photos.app.goo.gl/xwBymmMvVHgnAjfu9
nog ouder stuur:
https://photos.app.goo.gl/N55sTq175zRMco746 |
|
Naar boven |
|
|
wimpie Flat4Free Junkie
Leeftijd: -48 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8997
Woonplaats: Hoogerheide N.L.
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 7:26 pm Onderwerp: |
|
|
Succes met het bijplooien.. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
|
nimo Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 46 Geregistreerd op: 21-12-2003 Berichten: 346
Woonplaats: dendermonde
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
Moet je dan veel bijslijpen? Ok zal dan bestellen worden. Ik begreep niet hoe de stroom liep maar heb nu door dat er een bruine kabel vanuit het stuur naar de claxon moet. Voor alle jaren is het verschillend en als er dan nog een ouder stuur opstaat. Is da nog eens moeilijker.
bij mij draait het stuur goed, geen probleem mee.
"jazze"]Dit is niet het originele stuur van je kever.
Dit is waarschijnlijk het originele:
Je hebt deze sleepring nodig:
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/vooras-besturing/besturing/2707/
De diameter van deze sleepring is wel te groot voor in je stuur te passen. ik heb die ring bij mij kleiner geslepen met een schuursteentje op een Dremel. (het stuur aanpassen om de ring te laten passen in moeilijker en duurder).
De draad van de sleepring klemmen op de halve claxon ring. (is normaal een boutje voor voorzien onder het embleem)
Als de claxon ring zelf nog goed gemonteerd is zou de claxon nu moeten werken.
Mogelijks heb je wel nog deze set nodig: https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/claxons/2704/
dit zorgt ervoor de de claxon ring niet constant doorgeeft aan de stuurkolom (circuit sluiten)[/quote] _________________ yeahh |
|
Naar boven |
|
|
jazze
Geregistreerd op: 10-2-2008 Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar
|
Geplaatst: Di Apr 06, 2021 7:50 pm Onderwerp: |
|
|
wimpie schreef: | Succes met het bijplooien.. |
In de bankschroef zetten, opwarmen met een brander en voorzichtig plooien.
Maar aangezien dit stuur al gemonteerd stond vermoed ik dat dit al gedaan is.
't is dit of heel de stuurkolom wisselen naar een ouder model, ik wist wel wat proberen.
nimo schreef: | Moet je dan veel bijslijpen? |
Neen, millimeter of 2,3. Zal je wel zien als je de ring probeert te passen.
Gaat met zo een roos steentje of slijpschijfje op de Dremel. |
|
Naar boven |
|
|
|
|