www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Aug 15, 2022 7:00 am
1300 uit 1968
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Minirailz
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 221
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 9:10 pm    Onderwerp: 1300 uit 1968 Reageer met quote

Goedenavond,

Zoals in andere topics reeds te lezen was ben ik sinds kort trotse eigenaar van een (toga white) 1300 uit 1968. Cool
Bij bezichtiging, testrit en nadien rit naar huis niks geen problemen en sindsdien het een na het ander Rolling Eyes

Qua carrosserie lijkt de auto redelijk in orde te zijn, qua techniek heb ik al een en ander aangepakt, maar ik slaag er niet in de motor echt heel lekker te laten lopen.

Wat reeds gebeurd is (motorisch):
- bougies + bougie kabels vervangen.
- verdeelkap + rotor + condensator vervangen.
- contactpuntjes zien er 'als nieuw' uit en staan netjes op 0.4mm
- inlaat vervangen (+ pakkingen)
- carburateur uitgekuist en afgeregeld (basis, geen co-afregeling)
- kleppen gesteld op 0.15mm

De motor blijft draaien stationair maar slaat af en toe over.
Het is al veel erger geweest, vooral de carburateur uitkuisen en opnieuw afstellen bood al veel verbetering.

Daarnaast zojuist ontdekt dat de uitlaat lek is op meerdere plaatsen. Evil or Very Mad
Ik neem aan dat dit het motorgedrag niet op deze manier beïnvloed?

Of ik de uitlaat zelf ga vervangen weet ik nog niet, die zit echt goed vastgeroest...
Hebben jullie advies om de vastgeroeste moeren los te krijgen?

Alvast bedankt voor alle hulp!

Dennis

Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 424
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alles goed in de WD-40 zetten en nen dag of langer laten weken en bijspuiten... Voor het los draaien eerst een tikje indraaien (niet te zot) en opwarmen indien geen beweging... Heb ik toch gedaan! Terugplaatsen met wat kopervet. Breekt geen af é man!! Rolling Eyes Wink
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Online Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 20
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8987
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moersplijter of met een scherpe metaalbeitel de moer afhakken.
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 221
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alright, de moeren lossen kan ik deze week al eens proberen. Very Happy
Afhakken/splijten is een plan B dan....

Mijn 2e 'angst' is dat ik de inlaat serieus moest wringen om deze uitgelijnd op de uitlaat te krijgen, hopelijk past een repro uitlaat dan niet nog slechter op de repro inlaat. Rolling Eyes

Het begint weer te kriebelen om eraan te beginnen Smile

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 20
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8987
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 17, 2021 11:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eerst al beginnen met de boel in de WD40 te zetten.
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
keverke68
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 14-1-2004
Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie 68 kever heb ook zo ene gehad jaren geleden en door ongeval was die rijp voor schroot
_________________
mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 221
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Och zo zonde Sad ...

Ondertussen met wat geduld en flink wat WD40 de boel losgekregen. Very Happy
Het projectje gaat dus door Smile

Dan kom ik nu op volgende vragen:
- had dit invloed op het niet lekker lopen van de motor?
- hebben jullie voorkeur voor een originele of sportieve uitlaat? (eigen smaak, I know, maar is het de moeite om het dubbele neer te tellen?)
- staal of RVS uitlaat?

Dennis Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 20
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8987
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2021 11:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet je naar eigen smaak doen. Het is jou auto.
Tip. Smeer kopervet op alle draadeinden en boutjes als je de uitlaat terug monteert,dan krijg je het de volgende keer gewoon los !

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 424
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Wo Mei 19, 2021 10:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sowieso kijken dat er voorverwarmings buisjes voorzien zijn... Veel namaak of sportuitlaten hebben dat niet! Dan ben je weer bij het eerste probleem...
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Online Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 221
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Za Mei 22, 2021 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen hangt er een nieuwe (standaard) uitlaat onder. Very Happy
Montage ging al bij al vlot, op 1 ding na:

De verbinding tussen kachelpot en andere potje voor de hete lucht.
Aan ene kant kwam dit redelijk uit, maar aan de andere kant is de afstand te groot. Zijn hier bredere klemmen voor te krijgen of steek ik er best iets tussen om de afstand te overbruggen?

Daarnaast merk ik net bij het testdraaien dat de hals van de inlaat opnieuw condenseert.
De chrome uitlaatpijpen zijn zoals voorgeschreven 1cm over het venturibuisje in de uitlaat gestoken.
Zal toch niet zo zijn dat die pijpjes op de nieuwe uitlaat verstopt zitten? Rolling Eyes

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 1 van 10

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group