www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:08 pm
Raad over aanschaf kever

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dimmer
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 26-8-2021
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Do Aug 26, 2021 7:45 am    Onderwerp: Raad over aanschaf kever Reageer met quote

Hoi,
Ik ben Dimitri Pictoel , ondertussen 48 jaar wondende te tienen en al van kinds droom ik van een kever. Door omstandigheden was het er nog steeds niet van gekomen.
nu zou ik er graag ene aanschaffen.
Ik ben zelf niet zo handig en ken niet zo veel van automechaniek maar werk wel in een Mercedes Garage Sad
Weet iemand een kever te koop waar geen werk aan is en ik gerust zonder echte zorgen mee kan rijden voor een tijdje?
kan iemand mij een goede kever garage aanbevelen voor onderhoud en herstellingen achteraf?
best of O platen inschrijven denk ik dan ?
waar moet ik vooral op letten bij de aanschaf ?
alvast bedankt voor de info over de vele vragen,
mvg
Dimitri
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2021 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Koop geen Kever met roest aan! Daar heb je niks aan als je er geen project wil van maken! Vooral budget is een grote... In uw buurt ken ik er geen maar zoek u een shop waar je u goed bij voelt en laat je niet overtuigen door de eerste Kever dat je ziet! Er zijn er genoeg tekoop keuze zat veel gaan kijken is de boodschap... qua veiligheid en betrouwbaarheid mss denken aan een jong model 1302 1303 wil je de oudere look dan zoek je pré 67 maar zit je al boven de 10000€ te kijken voor een goeie. (meestal) persoonlijk zou ik ook geen verse restauratie kopen want daar kun je aardig van teleurgesteld zijn na een jaartje rijden als de plamuur begint te kraken onder de perfecte laklaag... Of juist wel met een goede documentatie en betrouwbare shop/persoon. Zoek u een club in de buurt schrijf je in en laat je helpen door mensen die er al jaren mee bezig zijn! Dat is de beste optie!! Gr
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Dimmer
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 26-8-2021
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: Zo Aug 29, 2021 10:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Davy
hartelijk dank voor je advies,
mvg
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Sep 13, 2021 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Dimitri,

Ik heb zelf in maart mijn eerste kever gekocht.
Naar mijn gevoel had ik genoeg betaald voor een degelijke wagen die verder in orde was.

Qua carrosserie was dat ook zo, daar heb ik geen spijt van, maar de techniek heeft me de eerste maanden wel onverwacht veel bezig gehouden.

Best neem je iemand mee als je gaat kijken die weet wat normaal is en waar je snel (grote of kleine) kosten aan krijgt.

Enkele voorbeelden: speling op de krukas, speling op het stuur, deuren die gaan hangen, etc...
Daarnaast zijn er ook voor de hand liggende zaken zoals versleten banden, remmen, koppeling etc...

Maak zeker een goeie testrit met voldoende afwisselende wegen zodat je bv alle versnellingen al eens gehad hebt.

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laat de verkoper de auto keuren voor verkoop ...!
_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 100
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2021 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oldbeetle schreef:
Laat de verkoper de auto keuren voor verkoop ...!


Het spreekt van zelf!
De auto moet toch naar de keuring om ingeschreven te worden.

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn wagen is toen goed door de keuring gekomen.
Ondanks dat de uitlaat rot was, de carburateur daardoor opvroor en de wagen in panne kwam te staan...

Een oldtimer keuring stelt in mijn ogen niet veel voor, maar het is beter dan niets.

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2021 2:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is ook de ene bij de ander hoor!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group