Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Do Nov 25, 2021 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
Minirailz schreef: | De olietemp heb ik al een tijdje.
Ook een goeie indicatie voor wanneer je in de winter de verwarming kunt inschakelen
Dennis |
Hihi!
flauwe kul!
Een kevermotor wordt luchtgekoeld. Niet watergekoeld.
Het is beter, in de winter, de verwarming onmiddelijk en volledig in te schakelen. Zo gaat minder koude lucht naar de cilinders.
En de motor wordt vlugger warm. _________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Do Nov 25, 2021 11:15 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt allemaal voor de reacties.
Klinkt heel logisch maar nooit over nagedacht.
Ik wist inderdaad dat je een waterkoker in de zomer kunt koelen door de verwarming maximaal te zetten
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
Minirailz Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 31 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen
|
Geplaatst: Di Dec 28, 2021 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
Het lijkt erop dat er uit het defecte oliecontactje ook olie drupt.
Een vervanging lost dus enerzijds het defecte lampje op en hopelijk ook een olielek
Ik zit al een tijdje te wachten op een extra VDO oliedruk zender, maar ze zitten daar met leveringsproblemen geloof ik
Uiteindelijk zal ik een standaard contactje voor het lichtje in het dashboard en via een T-stukje een VDO zender voor de extra oliedrukmeter gaan gebruiken.
Via verschillende fora lees ik dat de 2in1 zenders (met aansluiting voor dashboardlampje en drukmeter) nogal een afwijking hebben waardoor dit lampje veel sneller zou gaan branden...
Dennis |
|
Naar boven |
|
|
|
|