www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 5:26 pm
Krukaskeerring of niet?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sam.Mvsn
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 27-5-2020
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 3:42 pm    Onderwerp: Krukaskeerring of niet? Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een 1302 uit '72 met een 1300AB motor met een klein olielekje aan de krukaspoelie.

Echter is het mij niet duidelijk of deze motor een krukaskeerring heeft.
Ik heb al verschillende antwoorden gehad, de ene zegt van niet, de andere zegt van wel.

Heeft hier al iemand zo'n probleem gehad en/of weet iemand mij een duidelijk antwoord te geven of er een krukaskeerring in deze motor zit?

Alvast bedankt!

Gr.
Sam

_________________
Oranje Kever 1302 - 1972
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Mr.ME
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 8-1-2010
Berichten: 395
Woonplaats: winksele

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 5:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

er is een keerring aan het vliegwiel kant.
aan de poeliekant word de olie tegen gehouden door door een groef op de polie die de olie terug slingert.
bij aftermarket poulies word er soms een keerring geplaatst, meer info hierover is vaak te vinden onder de term "sand seal"
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
timdemesel
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 20-6-2004
Berichten: 1292
Woonplaats: lede

BerichtGeplaatst: Wo Jan 26, 2022 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had er ook geen idee van, meestal lekken ze aan de vliegwielzijde
https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/motor/krukassen-drijfstangen-lagers/1938/
Volgens de uitleg van paruzzi is er aan de krukaspoelie origineel gezien geen dichting bij een type1 motor.
In de link staat wat uitleg. Als je zeker bent dat het van daar komt is dat dus geen goed nieuws, ik heb wel al gehad dat er olie vanaf de carterventilatie liep. Er zit een dichting op de olievuldop en op Het zwarte Deel eronder.

Hoop dat je er iets mee bent

_________________
vw 1302

Hoezo oranje??
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2022 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vooral bij aftermarket poulies kan je hiermee problemen hebben omdat de groeven niet of te beperkt aanwezig zijn! Standaard is beste oplossing... Hopelijk is uw Carter niet beschadigd aan deze zijde.
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group