www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 5:57 pm
Bezinksel of vuil in benzinetank
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 07, 2022 8:14 pm    Onderwerp: Bezinksel of vuil in benzinetank Reageer met quote

Ik zit al een tijd te sukkelen met mijn kever. Bij accelereren volgde hij slecht.

Er is al van alles aan nagezien en vervangen met al laatste een gereviseerde Solex 31 PICT3 + afgestelde ontsteking.

Daarna reed hij heel goed maar nu een +700 later volgt hij weer niet meer.

We denken nu dat de oorzaak misschien vuil of bezinksel in de benzinetank zou kunnen zijn. Iemand tips of ervaring hoe je een tank efficiënt en goed kan reinigen ?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan de tank op een betonmolen binden, vullen met kiezels en wat diesel en dan laten draaien. Hiermee krijg je ze redelijk proper. (zeer handig om alle hoeken te halen)

Daarna moet deze goecoated worden met een product. (http://tankcure.be 60 euro voor een tank van 50 liter)
Zorgen dat de de tank goed droog is natuurlijk, ook hier kan je de betonmolen weer het werk laten doen om de coating goed te verdelen.
Af en toe wel eens de ontluchting doorblazen zodat deze niet verstopt.

Hierna is je originele tank weer bruikbaar zonder roestresten.

Of al dit werk opweegt tegen een nieuwe tank (A-kwaliteit zou heel goed zijn van plaat dikte en pasvorm) weet ik niet. Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in mei vorig jaar de tank laten leeglopen, alles vervangen qua filters en leidingen.
Januari dit jaar amper een paar duizend kilometer problemen met accelereren en ook stilvallen aan het kruispunt.
Bleek opnieuw een vervuilde carburateur te zijn.

Ik heb de tank toen opnieuw leeggehaald en ditmaal flink gespoeld met water.
Toen kwam er toch redelijk wat zooi uit, nu is het afwachten of het probleem terugkomt.

De truc met kiezels en diesel lijkt me enkel noodzakelijk als de tank roestig is van binnen. Heb je al eens goed naar binnen gekeken om te zien of deze roestig is?

Succes!

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Do Mrt 10, 2022 10:32 am    Onderwerp: Re: Bezinksel of vuil in benzinetank Reageer met quote

Ferry schreef:
Ik zit al een tijd te sukkelen met mijn kever. Bij accelereren volgde hij slecht

Er is al van alles aan nagezien en vervangen met al laatste een gereviseerde Solex 31 PICT3 + afgestelde ontsteking.



Veel hangt af van de kwaliteit van revisie ... Ik weet niet wie je carburator gereviseerd heeft maar ik heb goede ervaringen met Aircooled Beatle Paradise.
Daarvoor heb ik 3 keer slechte ervaringen gehad met andere bedrijven, telkens het asje van de gasklep dat na +- 1000 km terug begon te lekken.
Doe eens de remmenreinigertest om dit al uit te sluiten .

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 11, 2022 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn carburator is ook gereviseerd en geplaatst samen met een gereviseerde Bosch ontsteking bij Aircooled Beetle Paradise.
Daar zou het dus niet meer aan mogen liggen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Za Mrt 12, 2022 7:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Van bezinksel zou je toch iets moeten zien in je filters... Dus als die niet verontreinigd zijn zie ik daar geen probleem. Wel zou ik eens de sproeierbezetting uitdraaien en doorblazen met carbcleaner. Kan nooit kwaad. Van mij zat daar ook eens een zichtbaar stukje in een gaatje en dit gaf miserie natuurlijk. Stilvallen en dergelijke als gevolg. Carbcleaner behoort tot mijn EHBO kistje sedertdien. En kijken als alles goed vaststaat!
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 13, 2022 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Plaats eerst maar eens een filter onder je tank. Ben er vrij zeker van dat dat de oorzaak is. Haal je carbu eens uit elkaar (eerst sproeiers indraaien en tellen hoeveel omwentelingen !) en spuit hem eens door met hoge druk. Dat hij niet reageert op de gaspedaal ligt meestal aan een verstopte acceleratiesproeier. Daar zit een heel klein gaatje in,dus snel verstopt.
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 18, 2022 1:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je voegt toch geen product toe aan je benzine zoals oa loodvervanger?
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 87
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 19, 2022 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat zegt dat Dirk ?
Doe ik al sinds er geen loodvrije benzine meer bestaat in mn tank.
Nooit problemen gehad.

_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Mrt 24, 2022 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat loodvervanger niet nodig is,hewoon 98 tanken.
En de meeste loodvervangers vormen bij stilstand een vel in uw benzinetank en carbu..en die durft de sproeiers wel eens verstoppen of de benzinetoevoer.

_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group