www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 5:50 am
Ruitensproeierventiel

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Zo Jan 31, 2021 9:16 pm    Onderwerp: Ruitensproeierventiel Reageer met quote

Toen ik mijn kevertje kocht was het ruitenwisserventiel afgekoppelt en een extra schakelaar bij op het dashbord gezet.

Ik heb toen alle leidingen vervangen en het ventiel terug aangesloten, dit heeft +- 1000km gewoon gewerkt.

Hierna 2-3 keer met een leeggelopen reservoir gestaan en gemerkt dat er heel stil nog vloeistof uit het kopje kwam. (waarschijnlijk de reden waarom dit ooit aangepast was)

Ondertussen al tot 2x toe een nieuw ventiel besteld bij Paruzzi. (https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/ruitenwisser-ruitensproeier/6281/)

Maar deze zijn echt de grootste rommel dat ooit verkocht is. (lekken aan de verbinding van de overmoldings en blijven ook lopen)

Zijn er mensen met ervaringen van specifieke winkels/ventielen die wel werken?

Iemand eventueel een idee of het origineel ventiel nog te reden is? (ik heb het namelijk nog)

Of doe ik iets mis? (rechte aansluiting is voor reservoir en schuine voor het kopje) Ik zou toch graag hebben dat de hendel zijn functionaliteit bewaart.


Laatst aangepast door jazze op Di Feb 02, 2021 11:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2021 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

geen ervaring ... ik ben ook van het origineel moeten afstappen omwille van lekkage, soms kunt ge niet anders hé
je zou wel je ruitenwisserschakelaar kunnen vervangen door één met een elektrisch contact , en een elektrisch pompje plaatsen
als je echt houdt van het origineel zal het moeilijk worden vrees ik

anderzijds : wat ophanging en velgen e.d. betreft schijn je niet zo behoudens en origineel gezind te zijn Smile

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2021 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

idd, de repro stukken daarvan is echt geen kwaliteit.
Ik ben nu aan het kijken om de originele knop te behouden, maar met een drukknopje ingewerkt zodat er een electrisch pompje begint te werken (volgens mij het beste van 2 werelden Wink )

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Di Feb 02, 2021 11:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
geen ervaring ... ik ben ook van het origineel moeten afstappen omwille van lekkage, soms kunt ge niet anders hé
je zou wel je ruitenwisserschakelaar kunnen vervangen door één met een elektrisch contact , en een elektrisch pompje plaatsen
als je echt houdt van het origineel zal het moeilijk worden vrees ik


KeverenCo schreef:
idd, de repro stukken daarvan is echt geen kwaliteit.
Ik ben nu aan het kijken om de originele knop te behouden, maar met een drukknopje ingewerkt zodat er een electrisch pompje begint te werken (volgens mij het beste van 2 werelden Wink )


Gisteren wat gespeeld met het oude ventiel en ineens werkte het terug. (met een fietspomp getest, bleef het op 3 bar staan. Very Happy )

Als dit niks wordt zal het idd een elektrische oplossing worden.

Polleke schreef:
anderzijds : wat ophanging en velgen e.d. betreft schijn je niet zo behoudens en origineel gezind te zijn Smile


Touche!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
jazze




Geregistreerd op: 10-2-2008
Berichten: 81
Woonplaats: Rotselaar

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 8:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen dit probleem opgelost zoals KeverenCo voorstelde.



+

https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/ruitenwisser-ruitensproeier/2448

samen met

http://gerrelt.nl/ruitensproeier_schakelaar/index.htm

Werkt goed, alleen duurt het even bij de eerste keer sproeien voor hij werkt, ik vermoed omdat de leiding leegloopt tot aan de pomp.

Ik heb er wel geen relais tussen gezet, de stromen die deze pomp trekken gaan niet super groot zijn + je gebruikt het niet super veel. Als de schakelaar het niet aan kan zal ik wel een relais plaatsen.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 108
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

hey da's knap gedaan, zo kan je de hendel blijven gebruiken ! Dat moet ik ook eens fixen ... ik heb wel deze geplaatst https://www.paruzzi.com/nl/volkswagen/elektriciteit/ruitenwisser-ruitensproeier/2449/ werkt super
_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2022 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo'n zelfde pompje als Jazze besteld vorig jaar.
Zowel het originele reservoir in de velg als het knopje op het dashboard kunnen recuperen.

Pompje weggestoken onder het reservewiel, als je het niet weet zie je het niet Smile

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group