Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ferry Flat4Free Stamgast

Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 20-12-2003 Berichten: 361
|
Geplaatst: Ma Mrt 07, 2022 8:14 pm Onderwerp: Bezinksel of vuil in benzinetank |
|
|
Ik zit al een tijd te sukkelen met mijn kever. Bij accelereren volgde hij slecht.
Er is al van alles aan nagezien en vervangen met al laatste een gereviseerde Solex 31 PICT3 + afgestelde ontsteking.
Daarna reed hij heel goed maar nu een +700 later volgt hij weer niet meer.
We denken nu dat de oorzaak misschien vuil of bezinksel in de benzinetank zou kunnen zijn. Iemand tips of ervaring hoe je een tank efficiënt en goed kan reinigen ? |
|
Naar boven |
|
 |
jazze
|
Geplaatst: Di Mrt 08, 2022 8:29 am Onderwerp: |
|
|
Je kan de tank op een betonmolen binden, vullen met kiezels en wat diesel en dan laten draaien. Hiermee krijg je ze redelijk proper. (zeer handig om alle hoeken te halen)
Daarna moet deze goecoated worden met een product. (http://tankcure.be 60 euro voor een tank van 50 liter)
Zorgen dat de de tank goed droog is natuurlijk, ook hier kan je de betonmolen weer het werk laten doen om de coating goed te verdelen.
Af en toe wel eens de ontluchting doorblazen zodat deze niet verstopt.
Hierna is je originele tank weer bruikbaar zonder roestresten.
Of al dit werk opweegt tegen een nieuwe tank (A-kwaliteit zou heel goed zijn van plaat dikte en pasvorm) weet ik niet.  |
|
Naar boven |
|
 |
Minirailz Flat4Free Stamgast

Leeftijd: 30 Geregistreerd op: 13-2-2013 Berichten: 261
|
Geplaatst: Di Mrt 08, 2022 9:51 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb in mei vorig jaar de tank laten leeglopen, alles vervangen qua filters en leidingen.
Januari dit jaar amper een paar duizend kilometer problemen met accelereren en ook stilvallen aan het kruispunt.
Bleek opnieuw een vervuilde carburateur te zijn.
Ik heb de tank toen opnieuw leeggehaald en ditmaal flink gespoeld met water.
Toen kwam er toch redelijk wat zooi uit, nu is het afwachten of het probleem terugkomt.
De truc met kiezels en diesel lijkt me enkel noodzakelijk als de tank roestig is van binnen. Heb je al eens goed naar binnen gekeken om te zien of deze roestig is?
Succes!
Dennis |
|
Naar boven |
|
 |
Polleke Flat4Free Junkie

Leeftijd: -28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2404
|
Geplaatst: Do Mrt 10, 2022 10:32 am Onderwerp: Re: Bezinksel of vuil in benzinetank |
|
|
Ferry schreef: | Ik zit al een tijd te sukkelen met mijn kever. Bij accelereren volgde hij slecht
Er is al van alles aan nagezien en vervangen met al laatste een gereviseerde Solex 31 PICT3 + afgestelde ontsteking.
|
Veel hangt af van de kwaliteit van revisie ... Ik weet niet wie je carburator gereviseerd heeft maar ik heb goede ervaringen met Aircooled Beatle Paradise.
Daarvoor heb ik 3 keer slechte ervaringen gehad met andere bedrijven, telkens het asje van de gasklep dat na +- 1000 km terug begon te lekken.
Doe eens de remmenreinigertest om dit al uit te sluiten . _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
 |
Ferry Flat4Free Stamgast

Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 20-12-2003 Berichten: 361
|
Geplaatst: Vr Mrt 11, 2022 6:47 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn carburator is ook gereviseerd en geplaatst samen met een gereviseerde Bosch ontsteking bij Aircooled Beetle Paradise.
Daar zou het dus niet meer aan mogen liggen. |
|
Naar boven |
|
 |
Davy Boscart Flat4Free Stamgast

Leeftijd: 37 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 472
|
Geplaatst: Za Mrt 12, 2022 7:58 am Onderwerp: |
|
|
Van bezinksel zou je toch iets moeten zien in je filters... Dus als die niet verontreinigd zijn zie ik daar geen probleem. Wel zou ik eens de sproeierbezetting uitdraaien en doorblazen met carbcleaner. Kan nooit kwaad. Van mij zat daar ook eens een zichtbaar stukje in een gaatje en dit gaf miserie natuurlijk. Stilvallen en dergelijke als gevolg. Carbcleaner behoort tot mijn EHBO kistje sedertdien. En kijken als alles goed vaststaat! _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
 |
wimpie Flat4Free Junkie

Leeftijd: -44 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8988
|
Geplaatst: Zo Mrt 13, 2022 10:11 am Onderwerp: |
|
|
Plaats eerst maar eens een filter onder je tank. Ben er vrij zeker van dat dat de oorzaak is. Haal je carbu eens uit elkaar (eerst sproeiers indraaien en tellen hoeveel omwentelingen !) en spuit hem eens door met hoge druk. Dat hij niet reageert op de gaspedaal ligt meestal aan een verstopte acceleratiesproeier. Daar zit een heel klein gaatje in,dus snel verstopt. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
 |
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor

Leeftijd: 9 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10172
|
Geplaatst: Vr Mrt 18, 2022 1:51 pm Onderwerp: |
|
|
Je voegt toch geen product toe aan je benzine zoals oa loodvervanger? _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is!  |
|
Naar boven |
|
 |
wimpie Flat4Free Junkie

Leeftijd: -44 Geregistreerd op: 26-1-2004 Berichten: 8988
|
Geplaatst: Za Mrt 19, 2022 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
Wat zegt dat Dirk ?
Doe ik al sinds er geen loodvrije benzine meer bestaat in mn tank.
Nooit problemen gehad. _________________ Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken. |
|
Naar boven |
|
 |
Silver RS Flat4Free Junkie - Sponsor

Leeftijd: 9 Geregistreerd op: 25-3-2004 Berichten: 10172
|
Geplaatst: Do Mrt 24, 2022 5:11 pm Onderwerp: |
|
|
Omdat loodvervanger niet nodig is,hewoon 98 tanken.
En de meeste loodvervangers vormen bij stilstand een vel in uw benzinetank en carbu..en die durft de sproeiers wel eens verstoppen of de benzinetoevoer. _________________ De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is!  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|