www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 2:34 pm
Standaard vooras met verlaagde spindels - weinig vering

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2022 10:34 am    Onderwerp: Standaard vooras met verlaagde spindels - weinig vering Reageer met quote

Vorige week mijn puma as in combinatie met verlaagde spindels vervangen door een standaard model (https://www.mdccox.be/corps/701-train-avant-nu-standard-a-rotules-8-65.html) met verlaagde spindels.
Ik heb nu de indruk dat de vering nu heel wat stugger was als met de puma as... Is dit normaal? Ik zou verwachten van niet? Ik heb dus enkel de as vervangen, al de rest is identiek gebleven.
Ik moet wel zeggen dat de spindels niet gemakkelijk in de as gingen (ook al waren deze goed ingesmeerd met vet) en dat ik dus de hamer nodig had om deze op hun plaats te krijgen.
Kan dit er iets mee te maken hebben? Iemand enig idee hoe ik dit best kan oplossen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
h3llrais3r
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 11-1-2007
Berichten: 339
Woonplaats: Kruishoutem

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2022 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Deze namiddag eens de schokdempers er vanonder gehaald en gereden. De vering was terug (ik kon de auto ook vooraan weer op en neer bewegen terwijl dit met de schokdempers niet het geval was). Ik denk dus dat het met de schokdempers te maken heeft (te kort).
Het zijn nochtans dempers met standaard lengte (tot 45cm max uitgerekt, wel kyb gasgevuld) maar heb de indruk dat deze zo goed of volledig uitgerekt blijven waardoor er bijna geen vering is.
Zijn er schokdempers beschikbaar die iets langer zijn dan de standaard?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group