www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 12:17 am
1303s cabrio op punt zetten
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2022 10:46 am    Onderwerp: 1303s cabrio op punt zetten Reageer met quote

Na Jaren geen luchtgekoelde auto meer te hebben ben ik toch terug gevallen voor een kever. Een beetje zoals thuiskomen.
Auto is relatief goed in orde, alleen een paar klein details die moeten worden aangepakt.

Eerste op de lijst is benzine tank ontluchting, er zitten 2 buisjes los en kan geen aansluiting vinden, iemand een idee waar deze thuis horen?

[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEWdijnb6FBlT1a_NJy90kR3e4X41hz48tCG_P-dIE_1gCyTrbbVOmnrQEBp_VviCL7BmKVO-gvD8YD8KV9Bjtpc7-OQTLxPbg_-4joiDj4qZhWXZwWGUZDBxN2aleMOshT7CeW654lHojGGgxWqxBVV=w1664-h937-no?authuser=0[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/pw/AL9nZEWdijnb6FBlT1a_NJy90kR3e4X41hz48tCG_P-dIE_1gCyTrbbVOmnrQEBp_VviCL7BmKVO-gvD8YD8KV9Bjtpc7-OQTLxPbg_-4joiDj4qZhWXZwWGUZDBxN2aleMOshT7CeW654lHojGGgxWqxBVV=w1664-h937-no?authuser=0[/img]


Laatst aangepast door maestro op Do Feb 16, 2023 8:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Do Aug 18, 2022 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een tijdje zoeken heb ik het gevonden. Volledig benzine tank ventilatie schema.

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=713211

Nu nog terug uitzoeken hoe ik foto's kan posten vanuit google foto's en kan ik de rest ook delen.

Volgende op de agenda is zijruiten achteraan, rubbers en geleiding en raam geleiding reviseren.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 10:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Loopt bij jou de ontluchting helemaal naar achteren in de wagen?
Zover ik weet zijn er modellen waarbij die gassen via de motor worden afgevoerd/verbrand. Smile

Succes met de ruiten.
Eruit halen is 1 ding, terugplaatsen kan even vloeken zijn Razz

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Minirailz schreef:
Loopt bij jou de ontluchting helemaal naar achteren in de wagen?
Zover ik weet zijn er modellen waarbij die gassen via de motor worden afgevoerd/verbrand. Smile

Succes met de ruiten.
Eruit halen is 1 ding, terugplaatsen kan even vloeken zijn Razz

Dennis


Leiding stopt onder linker voorwiel.
Zit een dubbele epc carburator op dus originele aanzuiging van dampen is afgekoppeld.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand toevallig nog tips om foto's te posten?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 4:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende punten komen nog op de planning staan:
-vooraan wat verlagen
- stuurdemper plaatsen van http://www.german-performance-parts.be/index.php?item=upgrade-kit-1303&action=article&group_id=20000009&aid=1711&lang=NL
Iemand ervaring met deze kit?
- Mike Sanders anti roest behandeling
- trilling in motor bij ontkoppelen oplossen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maestro schreef:
Iemand toevallig nog tips om foto's te posten?


Onderaan het scherm, wel het uitgebreide scherm, staat een knop "bestanden kiezen" Hier zijn dan wel enkele voorwaarden aan verbonden zoals grote bestand.

_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2022 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals je kan zien rij ik zelf met een 1303s en heb er ondertussen nog eentje extra in de garage staan. zelf ben ik al ruime tijd op zoek naar handleidingen voor afregelen ramen. De regelingen weet ik staan, maar hoe das een totaal ander verhaal Wink .
Ps, ik heb twee versie's met tandheugel maar heb geen demper zitten, persoonlijk valt dat goed mee vind ik zonder.

_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Minirailz
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 31
Geregistreerd op: 13-2-2013
Berichten: 289
Woonplaats: Noord-Antwerpen

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2022 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

maestro schreef:
Iemand toevallig nog tips om foto's te posten?


Ik gebruik imgur om te uploaden en deel rechtstreeks naar hier.

Dennis
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
maestro




Geregistreerd op: 14-12-2004
Berichten: 19
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Feb 10, 2023 2:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na lang zoeken hopelijk oorzaak van trillen bij lage last gevonden.
Als eerst heb ik de motor laten afstellen op een vermogenbank.

Uit deze meeting bleek alles bijna perfect te staan afgesteld 76 PK op de kop met een vlakke koppel curve.
Wiele gewisseld.

Maar extreem trillen bij lage belasting bleef voorkomen.

Uiteindelijk er bij uitgekomen dat ze de gaskabel (flexibel tussen chassis tunnel en normlaal motor) hadden gemonteerd op een zelfboord gat op de fire


Van zodra de motor bij lage belasting een klein beetje begon te trillen werd deze trilling doorgegeven aan de gaskabel.

Hierdoor begon de motor nog harder te trillen.

Nu alles terug netjes opbouwen en hopen dat het trillen weg is.[img][/img]
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage AIM naam MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group