www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 1:39 pm
Vermogen startmotor Type 4 motor 1800CC

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Vr Jul 22, 2022 11:09 am    Onderwerp: Vermogen startmotor Type 4 motor 1800CC Reageer met quote

Is er een verschil in startmotor en vermogen ifv van welke motor te ze moeten aanzwengelen?
VB 1200 type 1
Vs 1600 type 1
Vs 1800 type 4

Het rond krijgen van een 1800 vraagt vimmers meer kracht dan het rond krijgen van een 1200

In de Haynes van mijn bus staat dat de startmotor van een Type 4 1800, model 311 911 023D is.
En dat is dan weer blijkbaar het standaard model van startmotor, dus zelfde vermogen als deze van een standaard 1200 motor?

Of ben ik mis?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 103
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Aug 17, 2022 8:53 am    Onderwerp: Re: Vermogen startmotor Type 4 motor 1800CC Reageer met quote

Snah schreef:
Is er een verschil in startmotor en vermogen ifv van welke motor te ze moeten aanzwengelen?
VB 1200 type 1
Vs 1600 type 1
Vs 1800 type 4

Het rond krijgen van een 1800 vraagt vimmers meer kracht dan het rond krijgen van een 1200

In de Haynes van mijn bus staat dat de startmotor van een Type 4 1800, model 311 911 023D is.
En dat is dan weer blijkbaar het standaard model van startmotor, dus zelfde vermogen als deze van een standaard 1200 motor?

Of ben ik mis?


wss heeft VW er voor gekozen maar één standaardstartmotor te (laten) bouwen die voor alle types kan dienen. Wss was standaardisering in deze goedkoper dan voor elke motor een aparte startmotor te ontwikkelen ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2022 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar toch zit er verschil op. Mijne startbok heb ik gemaakt van een oude kever-versnellingsbak. Daar zit een startmotor van een kever op.
Op de versnellingsbak van mijn t2 zit een andere startmotor en deze past niet op de startbok.
De as met de startkroon heeft een andere lengte

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Ma Jan 09, 2023 6:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

jonge t2's hebben idd een andere starter, of die meer kracht hebben weet ik niet, sorry
_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group