www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 20, 2024 1:32 am
Probleem kever 1200
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2022 5:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
KeverenCo schreef:


+1: electrisch is zoveel onderhoudsvriendelijker.
persoonlijk ben ik grote fan van de 123 ontstekingen


je hebt PB



=> naar mij of naar KeverenCo, want ik ben niks staan bij PB?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2022 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

KeverenCo schreef:
Snah schreef:

Kunststof nokje dat tegen de nokken van de centrale as wrijft was precies wat afgesleten. Doen jullie daar wat vet aan, of moet dat droog blijven?


Hij draait nu heel stabiel op ralenti.
Ben er dan een toer gaan mee rijden en doet het goed.
Geen gesputter meer.


daar is speciaal vet voor, maar met gewoon vet gaat dit ook, minieme hoeveelheid erop doen

en (misschien heb je dit gedaan) een drupje olie op het viltje dat onder de rotor zit.

Super dat het daarmee opgelost is!


=> wat is de functie van dit viltje? Zit dat dan in de opening van de bovenkant nokkenasje? Ik heb daar nog nooit op gelet?
De olie die daar dan op zit, wat gaat die smeren?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2022 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Foto uit vraagbaak
_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Di Sep 13, 2022 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is vaak weg..
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 63
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2022 8:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Snah schreef:
Polleke schreef:
KeverenCo schreef:


+1: electrisch is zoveel onderhoudsvriendelijker.
persoonlijk ben ik grote fan van de 123 ontstekingen


je hebt PB



=> naar mij of naar KeverenCo, want ik ben niks staan bij PB?


ah sorry, naar Keverenco ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2022 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga het dit WE bekijken en invetten en drupje olie.
Aangaande conversie naar elektronisch.
Is dat de moeite voor mijn 1200’tje?
En wat met de verschillende keuzes van merken?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 63
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2022 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Snah schreef:

Aangaande conversie naar elektronisch.
Is dat de moeite voor mijn 1200’tje?


Voor een standaardblokje moet je het niet doen voor vermogenswinst. Wel zal je merken dat je motor mooier draait, beter accelereert, en waarvoor ik het gedaan heb : minder onderhevig aan storingen en geen gedoe meer met afregelen van puntjes. Eens afgesteld altijd goed afgesteld .

via onderstaande link lees je mijn ervaring, al zal je ongetwijfeld ook andere meningen kunnen vinden ...
https://sites.google.com/site/pollekeskeversite/home/elektronische-ontsteking

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2022 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met veel interesse gelezen. Jouw ervaringen zijn dan beter bij compufire dan bij 123.
Scheelt inderdaad wel sterk in prijs.

Als jullie spreken over speling/slijtage van de verdeler, wat bedoelen jullie dan juist? Waar moet ik op letten?
Horizantale speling van de as?

Ik las ook al iets van de slijtage / speling van de veertjes van de centrifugaalvervroeging. Hoe controleer / meet ik dat?

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 63
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2420
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2022 9:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Snah schreef:
Met veel interesse gelezen. Jouw ervaringen zijn dan beter bij compufire dan bij 123.
Scheelt inderdaad wel sterk in prijs.

Als jullie spreken over speling/slijtage van de verdeler, wat bedoelen jullie dan juist? Waar moet ik op letten?
Horizantale speling van de as?

Ik las ook al iets van de slijtage / speling van de veertjes van de centrifugaalvervroeging. Hoe controleer / meet ik dat?


in één van je vorige berichtjes lees ik dat je motor mooi stabiel draait, dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken over een "versleten" stroomverdeler want dan zou je dat wel merken bvb. als de ontsteking niet meer goed af te stellen is, of als de contactjes in de delcokap beschadigd geraken ... met centrifugaalvervroeging heb ik geen ervaring, ik heb één met vacuumvervroeging.

ps: zoek of vraag ook wel eens ervaringen van anderen, 't is niet omdat ik die ervaring heb dat die heilig makend is hé .

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 758
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2022 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen het viltje gevonden en dat stond poederdroog. Ik heb er een “scheutje” olie op gedaan en open gelaten zodat het er stilletjes kan in dringen.
Morgen kijk ik er nog eens naar.
Kheb ook wat vet aan het asje gedaan.

Polleke, mijn verdeler heeft beide, cenrifugaal en vacuum.

Kga nu wat verder werken aan de type4 van mijn buske, want die speelt ook wat met mijn bollen
Mad (zie ander topic)

_________________
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 3 van 8

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group