Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
oud beestje Flat4Free Groentje
Leeftijd: 18 Geregistreerd op: 10-9-2020 Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem
|
Geplaatst: Ma Dec 04, 2023 1:54 pm Onderwerp: schijfremmen |
|
|
hallo,
ik ben nu 3 jaar bezig aan mijn kever 1302 van 1971. nu heb ik normaal vooraan trommelremmen steken maar deze remmen toch niet zoals schijven !
dus ik heb een stel spindels en nieuwe schijven met klauwen gekocht ( 450 euro ) die oorspronkelijk van een 1972 komen ( de spindels )
in 1972 zijn de kevers met schijven uitgerust ?
nu maakt iedereen mij bang dat ik zal afgekeurd worden op de tc ?
schijven zijn veiliger en het jaar later mag het dan wel ?
mijn 4 banden zijn de zelfde maat want daar keuren ze wel voor af ?
ik wil mijn kever laten keuren voor dagelijks gebruik omdat je met de oltimer keuring niet zo veel mogelijkheden hebt om mee rond te rijden.
een man die ik ken werkt voor een bedrijf in Wijnegem waar ze dure oltimers restaureren ( 12 cilinders en dergelijke ) vertelde dat dit geen probleem zou mogen zijn ? heeft er iemand ervaring mee of is het afwachten hoe die controleur zijn pet staat ? _________________ alles pakken voor ze ons pakken ! |
|
Naar boven |
|
|
Davy Boscart Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 38 Geregistreerd op: 16-9-2017 Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke
|
Geplaatst: Ma Dec 04, 2023 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat vooral de kennis van de controleur een rol speelt. De ene is afgekeurd voor iets en van de ander was het nooit een punt! Dus ik vermoed het laatste.... _________________ I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow |
|
Naar boven |
|
|
Balemans Benny Flat4Free Junkie
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 1-8-2004 Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer
|
Geplaatst: Di Dec 12, 2023 7:10 pm Onderwerp: |
|
|
hangt veel af van uw gelijksvormigheidsattest. _________________ vw 1300 '72
vw 1303s cabrio |
|
Naar boven |
|
|
oud beestje Flat4Free Groentje
Leeftijd: 18 Geregistreerd op: 10-9-2020 Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem
|
Geplaatst: Wo Dec 13, 2023 5:44 pm Onderwerp: |
|
|
hey benny, wat bedoel je met van welk gelijkvormingsattest ?
ik heb de papieren van de eerste eigenaar gekregen, maar ik weet niet hoelang hij hem al stril staan ? ik zelf ben er al 3 jaar aan bezig en hoop volgend jaar rond de zomer mijn papieren aan te vragen bij de verzekering. hoe dit net verloopt weet ik niet ? maar ik veronderstel dat ik daar papieren krijg voor de keuring ? mijn gelijkvormingsattest is iets heel oud !
toch bedankt voor u reactie. _________________ alles pakken voor ze ons pakken ! |
|
Naar boven |
|
|
kever3 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 52 Geregistreerd op: 1-4-2004 Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem
|
Geplaatst: Za Dec 16, 2023 6:09 pm Onderwerp: |
|
|
welkom tot het 1302 clubje (eigenlijk 1301 maar simca had dat nummer al ingebruik vandaar 1302)
Wie de 1302 met 1.6 motor bestelde kreeg ook schijfremmen aan de voorwielen. In combinatie met de 1.3 motor kon met de schijfremmen als optie aanvinken.
mvg Karl _________________ de man die het wiel uitvond was een...........
de man die de andere drie uitvond een genie! |
|
Naar boven |
|
|
oud beestje Flat4Free Groentje
Leeftijd: 18 Geregistreerd op: 10-9-2020 Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem
|
Geplaatst: Zo Dec 17, 2023 10:01 am Onderwerp: |
|
|
hey Karl, goed nieuws dus ? ze kunnen me niet afkeuren voor de schijfremmen
hopelijk staat dit ook ergens beschreven zodat ik een bewijs heb dat het kon ?
wetgeving is moeilijker geworden door de mensen die er alles met deden wat eigenlijk niet kon ! ik ben ook niet echt origineel bezig maar ik hou alles zo origineel mogelijk. ik verander mijn banden maat niet door breder banden te leggen wat ik wel zeer mooi vind maar er zijn grenzen !
ook mijn motortje blijft een 1300 die wel volledig gereviseerd is maar niet met meer pk's of andere carburateurs en weet ik wat ze nog allemaal doen.
mijn niet origineel deel is de bedrading en schakelaars, en dat gewoon omdat de bedrading te duur is ! ik heb nu alle bedrading besteld in andere kleuren natuurlijk ( maar wel de juiste dikte ) nu is het eerst tekenen wat mijn kleuren zijn en dan aansluiten met hier en daar een relais voor de veiligheid. _________________ alles pakken voor ze ons pakken ! |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 28 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Di Dec 19, 2023 9:41 am Onderwerp: |
|
|
dit is een vraag waar je de meest verschillende antwoorden op zal krijgen ... De ene geraakt gekeurd, de andere niet, het mag , het mag niet , de ene heeft geluk, de andere niet, in het ene station wel in het andere niet enz enz ...
Ik zou als ik jou was contact opnemen met de keuring en de vraag stellen, pas dan weet je het zeker. Reglementering : https://assets.vlaanderen.be/image/upload/v1671790569/VO-MOW-INS.TK-2021-03_BIJLAGE_keuring_voertuigen_onder_O-plaat_xnm7ub.pdf _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
KeverenCo
Leeftijd: 39 Geregistreerd op: 30-6-2011 Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp
|
Geplaatst: Zo Dec 24, 2023 8:18 am Onderwerp: |
|
|
De wetgeving zegt ons dat het als oldtimer mag de ombouw als je een Europese goedkeuring hebt, als dagelijkse wagen enkel met een Goca attest.
Als je originele stukken gebruikt zullen ze -als oldtimer- normaal geen problemen maken op de keuring (maar wettelijk gezien mogen ze) _________________ volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo
Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10 |
|
Naar boven |
|
|
|
|