www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 8:31 am
schijfremmen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2023 1:54 pm    Onderwerp: schijfremmen Reageer met quote

hallo,
ik ben nu 3 jaar bezig aan mijn kever 1302 van 1971. nu heb ik normaal vooraan trommelremmen steken maar deze remmen toch niet zoals schijven !
dus ik heb een stel spindels en nieuwe schijven met klauwen gekocht ( 450 euro ) die oorspronkelijk van een 1972 komen ( de spindels )
in 1972 zijn de kevers met schijven uitgerust ?
nu maakt iedereen mij bang dat ik zal afgekeurd worden op de tc ?
schijven zijn veiliger en het jaar later mag het dan wel ?
mijn 4 banden zijn de zelfde maat want daar keuren ze wel voor af ?
ik wil mijn kever laten keuren voor dagelijks gebruik omdat je met de oltimer keuring niet zo veel mogelijkheden hebt om mee rond te rijden.
een man die ik ken werkt voor een bedrijf in Wijnegem waar ze dure oltimers restaureren ( 12 cilinders en dergelijke ) vertelde dat dit geen probleem zou mogen zijn ? heeft er iemand ervaring mee of is het afwachten hoe die controleur zijn pet staat ?

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2023 10:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat vooral de kennis van de controleur een rol speelt. De ene is afgekeurd voor iets en van de ander was het nooit een punt! Dus ik vermoed het laatste....
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
Balemans Benny
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 1-8-2004
Berichten: 1538
Woonplaats: kalmthout-Nieuwmoer

BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2023 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hangt veel af van uw gelijksvormigheidsattest.
_________________
vw 1300 '72
vw 1303s cabrio
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2023 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey benny, wat bedoel je met van welk gelijkvormingsattest ?
ik heb de papieren van de eerste eigenaar gekregen, maar ik weet niet hoelang hij hem al stril staan ? ik zelf ben er al 3 jaar aan bezig en hoop volgend jaar rond de zomer mijn papieren aan te vragen bij de verzekering. hoe dit net verloopt weet ik niet ? maar ik veronderstel dat ik daar papieren krijg voor de keuring ? mijn gelijkvormingsattest is iets heel oud !
toch bedankt voor u reactie.

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2023 6:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

welkom tot het 1302 clubje (eigenlijk 1301 maar simca had dat nummer al ingebruik vandaar 1302)
Wie de 1302 met 1.6 motor bestelde kreeg ook schijfremmen aan de voorwielen. In combinatie met de 1.3 motor kon met de schijfremmen als optie aanvinken.

mvg Karl

_________________
de man die het wiel uitvond was een...........
de man die de andere drie uitvond een genie!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2023 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

hey Karl, goed nieuws dus ? ze kunnen me niet afkeuren voor de schijfremmen Very Happy
hopelijk staat dit ook ergens beschreven zodat ik een bewijs heb dat het kon ?
wetgeving is moeilijker geworden door de mensen die er alles met deden wat eigenlijk niet kon ! ik ben ook niet echt origineel bezig maar ik hou alles zo origineel mogelijk. ik verander mijn banden maat niet door breder banden te leggen wat ik wel zeer mooi vind maar er zijn grenzen !
ook mijn motortje blijft een 1300 die wel volledig gereviseerd is maar niet met meer pk's of andere carburateurs en weet ik wat ze nog allemaal doen.
mijn niet origineel deel is de bedrading en schakelaars, en dat gewoon omdat de bedrading te duur is ! ik heb nu alle bedrading besteld in andere kleuren natuurlijk ( maar wel de juiste dikte ) nu is het eerst tekenen wat mijn kleuren zijn en dan aansluiten met hier en daar een relais voor de veiligheid.

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 98
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2023 9:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

dit is een vraag waar je de meest verschillende antwoorden op zal krijgen ... De ene geraakt gekeurd, de andere niet, het mag , het mag niet , de ene heeft geluk, de andere niet, in het ene station wel in het andere niet enz enz ...
Ik zou als ik jou was contact opnemen met de keuring en de vraag stellen, pas dan weet je het zeker. Reglementering : https://assets.vlaanderen.be/image/upload/v1671790569/VO-MOW-INS.TK-2021-03_BIJLAGE_keuring_voertuigen_onder_O-plaat_xnm7ub.pdf

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
KeverenCo



Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 30-6-2011
Berichten: 338
Woonplaats: Serskamp

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2023 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

De wetgeving zegt ons dat het als oldtimer mag de ombouw als je een Europese goedkeuring hebt, als dagelijkse wagen enkel met een Goca attest.

Als je originele stukken gebruikt zullen ze -als oldtimer- normaal geen problemen maken op de keuring (maar wettelijk gezien mogen ze)

_________________
volg ons ook op facebook: http://www.facebook.com/KeverenCo

Verdeler van Caprotech RX5, RX7 & RX10
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group