www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 5:37 pm
standaard pollie vervangen door alluminium

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2023 10:51 am    Onderwerp: standaard pollie vervangen door alluminium Reageer met quote

hallo dit is een probleem of voor andere een waarschuwing !
met mijn onstekings problemen ( die zijn opgelost ) had ik een andere pollie besteld met graden op, de polie is even groot als de standaard en kost 51 euro. het demonteren van de oude was nog redelijk simpel omdat mijn oude pollie er nog niet zolang opstond en nog niet gereden had.
bij het plaatsen van de nieuwe ( die er maar op één manier op kan ) hoorde ik een enorm gekraak en geschuur ? de pollie raakte het plaatwerk onderaan de pollie ? terug demonteren en inderdaad er was al een heel stuk plaatwerk weg geschuurd ? het is geen optie om de pollie minder vast te zetten !! het plaatwerk kon niet verder naar achter daar ik tegen het motorblok zit.
na het onderste plaatwerk gemonteerd te hebben zag ik dat het plaatwerk tegen de bouten kwam van de olie filter die buiten de motor is gebouwd. ik verkoos deze optie omdat het vervangen van de olie filter eens zo makkelijk is.
enige oplossing is een stukje van de inbus bouten te slijpen en het onderste deel van het plaatwerk er af te laten !
volgens de verkoper in Nederland is het niet voorzien om het één te vervangen als niet alles standaard is met andere onderdelen ??
wat een redenering ! Mad Sad

_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 98
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2023 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

oliefilter buiten de motor, daar heb ik geen ervaring mee ... persoonlijk denk ik dat het weglaten van eender welk plaatwerk niet zo'n goed idee is, omdat het (denk ik) belangrijk is ivm de luchtcirculatie rondom de motor en voor de koeling ...
_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
oud beestje
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 10-9-2020
Berichten: 27
Woonplaats: wommelgem

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2023 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb andere oplossing gezocht ! helaas kan ik de filter buiten de motor niet anders laten lopen, en nu is het onderste stukje van het plaatwerk weg net onder de pollie, of dit een groot verschil zal uitmaken ?
_________________
alles pakken voor ze ons pakken !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Davy Boscart
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 16-9-2017
Berichten: 498
Woonplaats: Zonnebeke

BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2023 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal geen ramp zijn maar goed is het natuurlijk niet om plaatwerk weg te laten! Het moet gewoon origineel blijven en bovenkant van de motor hermetisch afsluiten van de onderkant! Warmte stijgt in de motorruimte en warme lucht voor onze luchtgekoelde motor is niet ideaal toch? Soit zal mss niet dramatisch zijn maar... En schraapte uw originele dan ook? Waar zit het verschil dan als de diameter dezelfde is? Ik heb me laten vertellen dat de meeste alu versies bijna geen groeven hebben om de olie terug te voeren naar binnen en soms lekkage veroorzaken! Hou het in de gaten...
_________________
I am Stung by the bug!
Kever 1978 looks like 62'
T2 a/b 1972 sierra yellow
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam MSN messenger Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2023 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een poelie zonder groeven hebt moet je ook een sand seal plaatsen,anders word het een oliezooitje Wink
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
henk
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 29-4-2004
Berichten: 511
Woonplaats: oostende

BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2023 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En zelfs met een sand seal is het niet altijd zeker dat er geen olie uitkomt.
Sand seal is vooral om niks in het blok te laten.

Henk!!!

_________________
the older i get the faster i was!!!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wimpie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 82
Geregistreerd op: 26-1-2004
Berichten: 8991
Woonplaats: Hoogerheide N.L.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2023 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon niet doen..
_________________
Water is om in te zwemmen en gas is om op te koken.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2024 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Betere riemschijf kopen.. als deze nu verder tegen blok zit.. zal ook uw riem niet meer recht lopen..
_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group