www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 16, 2024 4:22 am
Humby's 1303S naar 't zuiden van Frankrijk!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 3:06 am    Onderwerp: Humby's 1303S naar 't zuiden van Frankrijk! Reageer met quote

Na een lange en mooie reis met mijn 1303S-ke zijn we goed en wel thuisgeraakt.
Mijn vriendin (Valentine) en ik hebben een zalige tijd beleefd in het zuiden van Frankrijk. We zijn naar de VAR getrokken, meer bepaald naar Grimaud (juist tussen St Maxime en St Tropez).

Onze Trip begon in St Laureins, de thuishaven van mijn vriendin. Zo zijn we langs Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon, Lyon, Valence, Montélimar, Suze La Rousse (als slaapplaats), Aix en Provence, Le Muy en zo St Maxime naar onze bestemming geraakt.

Het was echt ne prachtigen trip! Altijd prachtig weer, dus wa wil je nog meer?

St Maxime, St Tropez, Grasse, Cannes etc. hebben we allemaal bezocht, t was echt ne supertrip.
We verbleven daar bij mensen in Grimaud die ik al jarenlang ken, omdat ik er van kleinsaf al kom.

We hebben ongeveer een 3600 km afgelegd met de kever, zonder enig probleem. Buiten de startmotor die het na een snelwegrit liet afweten. Een kleine tik van de hamer was hiervoor de oplossing Laughing

Bon foto tijd:

Hier even de route:


Even tanken in Luxemburg Smile


Overnachten in Suze La Rousse (ongeveer een 1000 km verder)


Er is daar ook een Wijn Universiteit, in de vorm van een kasteel! Cool


Veilig en wel toegekomen in Grimaud bij onze gastvrouw en - heer,


met een PGO Speedster die ons bewaakte.
Wannabee Porsche! (maar t rijdt wel fijn! Embarassed )


(deze is in de loop van ons verlof in brand gevlogen Confused , maar daarover later mss meer)

Even de grote Jan gaan uithangen in St Tropez:


Een "beetje" rosé gaan halen bij de wijnboer, en tevens gebruik gemaakt van zijn schone velden Very Happy


Efkes een touristisch rondritje gemaakt via Plan de la Tour (als je goed kijkt, zie je vanachter de Middelandse zee):


Een uitstapje naar Cannes s morgensvroeg (de fotokodak was later dien dag plat, dus geen foto's van de Croissette-Cruising Sad )


's Morgens een rare gast op de achterbumper als we naar het strand reden...


Nog eentje van op ons domeintje (en ook de Kever zag dat het goed was Wink )


Het was echt ongelooflijk tof en relaxed!

Zonder probs ginder geraakt, tegen een mooie snelheid van 110 à 120 km/h op de heenweg. In 2 keer dan, na 1000km gaan overnachten en dan nog een 300 km moeten rijden.

Op de terugweg 120/130km/h (leve de lange boite!) en ook in 1 keer terug gekomen. Iets van een 1300 km op 15u, met flink wat tussenstops en in Brussel file natuurlijk Confused

Het verbruik was op de snelweg 7,5l/100km!
Ginder gewoon rondrijden was een litertje meer, dus iets van een 8,3 à 8,5l/100km
Het motorke heeft ook niks olie verstookt...

Ik denk ook niet dat het ne standaard AB blok is, want ik hield probleemloos BMW's en Mercedes bakken bij die tegen 160km/h aan het karren waren! Shocked echt NI gezeverd!
Hun gezicht was wel "priceless" als ze dan uiteindelijk voorbij gingen Cool

Het is dus echt supergoe meegevallen en ik ga da zowiezo nóg doen met mijn bakske!

Dees is echt een bangelijk goe en betrouwbaar autooke, ik zou echt niks anders ni meer willen! Amai nog ni!
Qua baanligging en rijden is het echt subliem! (Buiten da hij boven de 130km/h wat licht wordt in de neus, maar soit.. Ik denk dat een verlaagde ophanging en Porsche Boxster wielen daar wel iets aan kunnen veranderen Rolling Eyes )

Ik kan het iederen met ne luchtgekoelde aanraden om ook is te doen!

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 3:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier zijn nog enkele foto's van andere luchtgekoelde die we zijn tegengekomen. (raar maar waar, we hebben genen enkele rijdende kever gezien op heel onze trip!)

Hier een graaf t2a buske uit St Maxime (eigenaar van een Pizza zaak)


Hier een mooi splitje van nen Engelse gast die in St Raphaël verbleef:


En tot slot nog ne gast uit de omgeving van Gent (van horen zeggen) die al een paar weken op de "Campers parking" Rolling Eyes in Port Grimaud verbleef:

(met een O- plaat, foei! Laughing ) Wink

Voila se, da was het zo wa

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Busje komt zo!
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 29
Geregistreerd op: 21-3-2004
Berichten: 2388

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 7:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Knap humb,

vertel es van dienen PGO, is dien uitgefikt ofwa??
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Silver RS
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 10
Geregistreerd op: 25-3-2004
Berichten: 10175
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 7:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

geweldig!!!!!!!!!!!!!

PS ; begrijp je nu waarom die duitsers ( en ikke oek) zo zot zijn van een 1303 met een dikke type 4 in... Cool

_________________
De slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is! Wink
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
pix912
Webmaster
Webmaster


Leeftijd: 28
Geregistreerd op: 1-11-2003
Berichten: 1031
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 7:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastisch!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
polderbug
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 3-12-2004
Berichten: 1294
Woonplaats: Waterland-Oudeman

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 8:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's!
Sint - Laureins? Vandaar dat je in Middelburg enzo was?!

gr
Wout (streekgenoot Wink)

_________________
Keep the bug a live!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Ads
danimieghem



Leeftijd: 27
Geregistreerd op: 7-9-2004
Berichten: 12963
Woonplaats: Aalst - OVL

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

OH YEAH BABY..... 1303 rocks !!!!

Ook al zijn der mensen die er hun neus voor op halen, het rijdt inderdaad zalig hee Humbs Wink

Mooi reis"je", mooie foto's doe ons maar watertanden jongen.... Ooit, ooit, ... zijn wij ook ribbedebie.

Verbruik valt blijkbaar heel goed mee, maar ja, dat hangt van je rijgedrag af en het is bij deze bewezen als je "menselijk" rijdt zonder daarom een slak te zijn, dat die keverkes nog niet zo'n benzinedronkaards zijn.

Prettig dat je dit effe met ons deelde, maat !

_________________
GAME OVER, insert coins for new game


Gas, Grass of Ass... nobody rides for free in my Vee-Dubs
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

ferm tripken
kheb ongeveer dezelfden trip gevolgd als u dees jaar ma ik ben just voor lyon al gestopt
en pgo uitgebrand?

_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
friekske
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 53
Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 3370
Woonplaats: laakdal

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 10:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

schoon toerke gemaakt.
hou ons op de hoogte van da brandje hee (foto's?)

_________________
http://www.apalclub.be/
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Za Sep 15, 2007 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die PGO is idd afgefikt ergens op een baan in Gassin...
Er schoot alleen nog maar een chassis, gesmolten wielen en een motorblokske met boite over. De rest was allemaal weg op nen hik en ne flik...

Ik was er zelf ni bij, maar volgens degene die ermee reden was één van de voorremmen aangelopen en is hij daar beginnen branden. Ze hebben hem nog op een parking kunnen rijden en kunnen toekijken, ze hadden al een geluk nikske...
Ik heb ne foto ervan, maar kzou is eerst moeten vragen aan de "eigenaars" of k die mag posten...

@ Dirk
Ik ben nu volledig overtuigd Cool

@ Wout
Mijn vriendin is van St laureins, dus ja, ik passeer daar wel redelijk veel.

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group