www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 16, 2024 2:03 am
Zandstraalset voor hogedrukreiniger
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MG




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 16
Woonplaats: Linden

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2004 12:17 pm    Onderwerp: Zandstraalset voor hogedrukreiniger Reageer met quote

Ik overweeg zo'n zandstraalset voor een hogedrukreiniger (Kärcher) te kopen, maar ik zou wel eerst willen weten of het ook echt bruikbaar is. Bv. voor het ontroesten van velgen, vooras en andere kleinere onderdelen. Geen hele kas natuurlijk...

Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja wat waren de resultaten?

Thanks,

Mark
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
kever-rider
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 37
Geregistreerd op: 18-3-2004
Berichten: 168
Woonplaats: Hooglede

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2004 12:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

is dat dan met water en zand samengemengt dat je zult stralen

in dien er water bij te pas komt moet je het niet doen
we hebben dat geleerd op school en als je een gewone zand straler koopt op perslucht moet je zorgen dat je een groot genog debiet van compressor hebt en waterafscheider

ik zelf heb een zandstraal apparaat met zuigfunctie ( dathet de zandkorrels terug opzuigt en herbruikt ) gekocht het heeft mij 1000€ gekost maar ze hadden niet gezegt dat mijn kompressor te zwak was en dus nog een nieuwe compressor gekocht en nu gaat het perfect

_________________
it's not a car ! it's my volkswagen !!

kever_rider
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
MG




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 16
Woonplaats: Linden

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 24, 2004 1:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, het water gaat door de lans en zuigt hierbij het zand op uit een emmer.
Ik weet wel dat roest verwijderen mbv. water nogal tegenstrijdig is, maar als het onderdeel na het stralen opgedroogd en behandelt wordt denk ik dat het wel meevalt.
Mijn budget laat het niet toe een zwaardere compressor te kopen en een echte zandstraal kit.
Vandaar mijn oorspronkelijke vraag...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
notchback'68
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 787
Woonplaats: Shanghai

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2004 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er ook al aan gedacht om zoiets te kopen. Ondertussen al gekocht en getest? Werkt het goed? Laat iets weten aub.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
MG




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 16
Woonplaats: Linden

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog niet gekocht; ik vind te weinig info hierover. Zelfs niet op de site van Kärcher...
Heb dit wel eens nagevraagd bij een verkoper van Kärchers, volgens hem is dit niet geschikt voor metaal, enkel voor steen enz.
Maar op de foto's die ik hiervan in brochures gezien heb, wordt het wel gebruikt op metaal. Dus wie moet ik nu geloven???
Voor mij is het niet heel dringend, die roest zal wel op die velgen blijven zeker? Smile
Ik zal pas zo'n zandtraallans kopen als ik zeker ben dat ik er iets mee kan doen...

Groeten,
Mark
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
David
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 684
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

beste,

heb inmiddels al enige ervaring met zandstralen, en ik vind de combinatie van zandstralen met water en ijzer bijzonder verontrustend. Er blijft immers altijd wel wat vocht achter op het ijzer, waardoor er binnen de korste keren roestvorming optreed. Ook al zie je nog meteen geen roest, toch kan het proces van roestvorming al bezig zijn.
Volgens mij zijn die zandstraalsetjes van Karcher ontworpen om bijv gevelstenen, hout e.a. te zandstralen.

Nu, kijk ook even op het forum van www.oldtimersweb.be, daar werd tot voor kort een discussie over dezelfde vraag gevoerd.

Ikzelf laat grote werken uitvoeren door een bedrijf, en de kleine werken voer ikzelf uit met wit zand. Waarom knutsel je zelf geen zandstraalcabine in elkaar?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
MG




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 16
Woonplaats: Linden

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 11:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt David,
Ik heb de discussie gelezen en ben nu toch stilaan tot de conclusie gekomen dat ik maar beter een andere manier zoek. Nog een paar vragen:
- Wat gebruik jij om zelf te stralen?
- Als je dingen laat stralen, bij wie en wat een bedrag moet ik rekenen, misschien heb je een voorbeeld?

Ik was eigenlijk een alternatieve methode aan't zoeken om te zandstralen om de kosten van een nieuwe compressor uit te sparen, maar aangezien een goede compressor voor zoveel meer bruikbaar is, overweeg ik nu toch om er een te kopen...
Wat heb ik minimum nodig om ook te kunnen zandstralen (van kleinere dingen tem. bv. velgen)?

Thanks
Mark
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
graszybug
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 4-2-2004
Berichten: 2659
Woonplaats: get in de belgique

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,

bij de firma kathagen, mijn nieuwe werkegever btw, in bree
kan je een volledig ingerichte kabine huren voor te stralen

alles inbegrepen kost een uur stralen(een uur dat alleen wordt gestraald)
+- 70 € maar dan heb je ook alles inclusief

groeten

_________________
clean!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
MG




Geregistreerd op: 24-3-2004
Berichten: 16
Woonplaats: Linden

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

70€... Dat valt precies wel mee.
Is dat inclusief straalmiddel?
Als jij daat werkt, dan heb je misschien ook een idee hoe lang nodig is voor bv. een kale keverkas, dus geen deuren enz., gewoon maar om een idee te hebben.

Thanks,
Mark
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Jeronimo



Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 8
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2004 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zo'n zandstraalsetje voor op een hogedrukreiniger.
Kmoet zeggen dat het bij mij niet zo goed lukte om roest eraf te krijgen van metalen oppervlakten... Volgens mij is het echt voor kleine metalen vlakken (bv. barbecue roostertje, ...) of hout en steen, maar om een carrosserie mee te stralen vrees ik dat het niet echt geschikt is.

En inderdaad, roest komt ook heel snel terug als je water gebruikt, en het oppervlak niet ONMIDDELLIJK behandeld (en dan nog...).

Groetjes

_________________
VW Oval Ragtop '53
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Gereedschappen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group