www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Jun 16, 2024 9:14 am
1975 type 23 t2b
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 12, 2006 11:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Et voila,

dezen avond het zot in mijnen kop gekregen en een uurken of twee aan het busken gaan slopen (zag het tijdens de dag nie echt zitten wegens een zwaar avondje uit op zaterdag... Rolling Eyes ).

Laswerk is er aan, wat ik nu weet is rechterachterhoek net onder het achterlicht, links en rechts korte dorpels voor het achterwiel, kleine gatje onder de vooruit. Voor de rest nog niets anders van laswerk ontdekt (kan en zal nog wel komen).

Nu zijn de plannen van de resto nogal gewijzigd nadat ik na heel wat research op het net het één en ander te weten ben gekomen over dit model busken.
Is dus een standaard combi, dwz:

-achterin geen lak, enkel zandkleurige primer
-binnenpanelen achterin zonder bekleding, enkel beige gelakt cardboard
-voorstoelen zijn oude standaard bekleding (square-weave vinyl) wat normaal enkel van 1972 tot 1974 was maar omdat dit een 1975 standaard kombi is werd in deze bus nog het oudere type van vinyl gebruikt om de stock van het vorige model op te gebruiken in de goedkopere modellen.
-vooraan is enkel het dak van de cabine bekleed met een geperforeerde vinyl hemel, de rest enkel in primer.
-deze bus werd nieuw verkocht aan een taxi bedrijf en is een type 231, dus standaard combi maar met banken achterin. Dit maakt veel logica daar bedrijven meestal de goedkoopste modellen aankochten.

Conclusie: busje word gerestaureerd als volledig originele standaard combi met banken achterin. Ik had voorzien om enkele accesoires in deze bus in te bouwen maar zie daar nu van af omdat ik hem autenthiek wil houden, enkel de ambulance fans (veel beter om de vooruit te ontdooien) en een originele Volkswagen radio komen erin. Dus geen tochtraampjes rondom, geen ruitrubbers met sierlijsten en geen bekleding achterin, enkel de gelakte cardboard. In deze uitvoering zijn Bay windows wel heel zeldzaam daar een standaard combi met achterbanken enkel op bestelling werd geleverd, plus het is een uitvoering met doorloop vooraan, zo houden dus Wink
De wieldoppen op dit model zijn zelfs niet verchroomd, worden zilver of zwart gelakt.

Verder informatie gevonden:

-optie M code 023: doorloop vooraan
-optie M code 535: tachograaf (voor het taxibedrijf dus)
-kleurcode J6J661 : Taubenblau zowel onder als bovenaan , dus een éénkleurige bus. Typisch voor een standaard combi.
-motor code 11 : 1600cc met korte versnellingsbak
-land van bestemming : BE , Belgie dus Cool
-fabricage datum: 22/03/1975 , nog geen twee maand na mijnen geboorte datum dus Razz Arrow 30/01/1975

Hierbij nog wat pic's, enjoy!

Mvg,
Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
den stoker
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 4297
Woonplaats: ham

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 12:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

amaai, da gaat deze zomer nog bollen, tempo tempo !!!!!
ziet er goed uit
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 13, 2006 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

moest ge nekeer teveel tijd hebben (is da mogelijk Smile)
kunt ge die banken is nekeer in nen oude split passen?
kank zoiets missch overwegen voor mijn buske
als het te doen is qua aanpaswerk

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sancho schreef:
moest ge nekeer teveel tijd hebben (is da mogelijk Smile)
kunt ge die banken is nekeer in nen oude split passen?
kank zoiets missch overwegen voor mijn buske
als het te doen is qua aanpaswerk


Awel ja, ga da ne keer moeten doen é Wink
Maar ik weet uit ervaring dat bay window banken passen in een splitbus, breedte is het zelfde en de poten staan op de zelfde afstand, dus is geen probleem om er in uwen bus te monteren.

Mvg,
Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
den stoker
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 4297
Woonplaats: ham

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ jhc, en in een barndoor ?
dan weet ik dat ik eventueel evengoed op zoek kan gaan naar t2 zetels ipv naar die dure barndoor zetels te zoeken
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daar ben ik nu niet zeker van... zal ne keer moeten vragen aan mijnen maat de "barndoor goeroe" in den US of de frames van een barndoorbank en latere split het zelfde zijn kwestie van de buitenste benen te kunnen vastzetten op de cargofloor.
Dien mens weet er alles van, heeft onlangs zijnen 19den barndoor verkocht Wink

Mvg,
Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Sancho
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 8-4-2004
Berichten: 2409
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2006 11:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JHC schreef:
Awel ja, ga da ne keer moeten doen é Wink
Maar ik weet uit ervaring dat bay window banken passen in een splitbus, breedte is het zelfde en de poten staan op de zelfde afstand, dus is geen probleem om er in uwen bus te monteren.

Mvg,
Peter.


okidoki Smile
khad der wa schrik voor omdat er zoveel verschil in al die poten zit..
sommige hebben er meer als andere,
en sommige staan dan nog is scheeft ook Wink
maar dan kank daar toch al wa ene uitkijken...
op termijn komt er normaal speciaal interieur in,
maar tot dan kank met baywindow banken toch al wa volk meenemen hé

_________________
Op zoek naar een splitbus??? check ==>Aircooled Import
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

den stoker schreef:
@ jhc, en in een barndoor ?
dan weet ik dat ik eventueel evengoed op zoek kan gaan naar t2 zetels ipv naar die dure barndoor zetels te zoeken



Latere zetels passen dus ook in nen barndoor.

Mvg,
Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
den stoker
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 4297
Woonplaats: ham

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 6:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ jhc,
perfect
dan kan ik op zoek gaan naar een latere twee zit en een driezit, ik ga twee zetels tegenovereen zetten met een tafeltje tussen denk ik
alvast bedankt voor de genome moeite !!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
JHC
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 4-1-2004
Berichten: 1476

BerichtGeplaatst: Zo Apr 09, 2006 7:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag mijn "nief" velkskes in ontvangst genomen se in Erembodgem, (thanks Craszybug)

De Omega Fuchsen waar weeral wa discussie rond was komen op dees buske, na het opmeten van onze garage (hoogte van de poort) bleek het toch maar best om het buske een ietske te droppen want anders kan het nie binnen... en omda wa verlaagd me origineel velgen zo stom is naar mijn mening dees velgen maar gekocht Wink

Peter.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group