Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 81 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2016 6:00 pm Onderwerp: |
|
|
Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.
_________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 83 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Zo Jan 17, 2016 10:42 pm Onderwerp: |
|
|
lucas schreef: | Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.
|
o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ? _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
OlivierP Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2016 8:42 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | lucas schreef: | Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.
|
o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ? |
Goeie vraag... Op de foto is het nogal onduidelijk. |
|
Naar boven |
|
|
OlivierP Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2016 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
In een oud topic heb ik dit gevonden:
http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0
Quote: | Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 83 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Ma Jan 18, 2016 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
OlivierP schreef: | In een oud topic heb ik dit gevonden:
http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0
Quote: | Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.
|
|
dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :
meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste
ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ... _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
OlivierP Flat4Free Stamgast
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 10-3-2015 Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar
|
Geplaatst: Di Jan 19, 2016 2:49 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | OlivierP schreef: | In een oud topic heb ik dit gevonden:
http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0
Quote: | Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.
|
|
dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :
meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste
ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ... |
Nu snap ik het...
De eindpijp, ongeacht de lengte ervan, moet dus 6mm over de voorverwarmingspijp komen te zitten. Dit kan je meten zoals jouw uitleg hierboven.
De tekening is mij nu ook helemaal duidelijk.
Mijn uitlaatpijpjes zijn 250mm. Met de meetlat tegen de voorverwarmingsbuis moet ik mijn pijp inschuiven tot ik aan 244mm zit. |
|
Naar boven |
|
|
Polleke Flat4Free Junkie
Leeftijd: 83 Geregistreerd op: 27-5-2009 Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse
|
Geplaatst: Di Jan 19, 2016 6:20 pm Onderwerp: |
|
|
OlivierP schreef: | Polleke schreef: | OlivierP schreef: | In een oud topic heb ik dit gevonden:
http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0
Quote: | Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.
|
|
dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :
meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste
ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ... |
Nu snap ik het...
De eindpijp, ongeacht de lengte ervan, moet dus 6mm over de voorverwarmingspijp komen te zitten. Dit kan je meten zoals jouw uitleg hierboven.
De tekening is mij nu ook helemaal duidelijk.
Mijn uitlaatpijpjes zijn 250mm. Met de meetlat tegen de voorverwarmingsbuis moet ik mijn pijp inschuiven tot ik aan 244mm zit. |
aha ja, nu snap ik hem ook denk ik
het eindpijpje komt dus 6 mm over de voorverwarmingsbuis te zitten, waardoor het aanzuigeffect en de circulatie in de voorverwarmingsbuis ontstaat
moet ik toch eens bekijken, want zo goed heb ik dat nog niet bezien
nooit te oud om te leren _________________ Er läuft, und läuft, und läuft... |
|
Naar boven |
|
|
lucas Flat4Free Junkie
Leeftijd: 81 Geregistreerd op: 27-12-2003 Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2016 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
Polleke schreef: | lucas schreef: | Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.
|
o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ? |
Bah ja, natuurlijk!
Ik ben een amateur, geen mekaniker.
Ik volg gewoon wat in de boeken staat, niet meer, niet minder.
En rijd, rijd en rijd... _________________ 150.000 km met de kever! |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 760
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2016 8:13 pm Onderwerp: |
|
|
deze is ook interessant om inzicht te hebben in het functioneren van de demper |
|
Naar boven |
|
|
Snah Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 51 Geregistreerd op: 13-3-2013 Berichten: 760
Woonplaats: Everbeek
|
Geplaatst: Vr Jan 22, 2016 9:45 pm Onderwerp: |
|
|
Er is een verschil in afregeling van de einddempers tussen een 1200 en een 1300 of 1600 |
|
Naar boven |
|
|
|
|