www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Ma Jun 24, 2024 1:13 pm
Motor valt stil
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 81
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Zo Jan 17, 2016 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.


_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 83
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Zo Jan 17, 2016 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

lucas schreef:
Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.



o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ?

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
OlivierP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
lucas schreef:
Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.



o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ?


Goeie vraag... Op de foto is het nogal onduidelijk.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
OlivierP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In een oud topic heb ik dit gevonden:

http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0

Quote:
Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 83
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Ma Jan 18, 2016 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

OlivierP schreef:
In een oud topic heb ik dit gevonden:

http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0

Quote:
Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.


dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :

meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste

ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ...

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
OlivierP
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 10-3-2015
Berichten: 297
Woonplaats: Wespelaar

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2016 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
OlivierP schreef:
In een oud topic heb ik dit gevonden:

http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0

Quote:
Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.


dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :

meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste

ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ...


Nu snap ik het...
De eindpijp, ongeacht de lengte ervan, moet dus 6mm over de voorverwarmingspijp komen te zitten. Dit kan je meten zoals jouw uitleg hierboven. Idea
De tekening is mij nu ook helemaal duidelijk.
Mijn uitlaatpijpjes zijn 250mm. Met de meetlat tegen de voorverwarmingsbuis moet ik mijn pijp inschuiven tot ik aan 244mm zit.
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Polleke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 83
Geregistreerd op: 27-5-2009
Berichten: 2421
Woonplaats: het Antwerpse

BerichtGeplaatst: Di Jan 19, 2016 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

OlivierP schreef:
Polleke schreef:
OlivierP schreef:
In een oud topic heb ik dit gevonden:

http://www.forum.flat4free.be/viewtopic.php?t=2511&postdays=0&postorder=asc&start=0

Quote:
Heb ondertussen van Volkswagen AG ook een antwoord bekomen.
Voor een 1600 motor is dit 71mm - gemeten vanaf het uiteinde van het vaste uitlaatpijpje op de knalpot. Voor alle andere motoren is dit 63mm.
De diepte instelling wordt geregeld met de rubberringen op de uitlaatpijpjes.
Zitten deze uitlaatpijpjes te diep dan is er een vermogenverlies, zitten ze niet diep genoeg dan is de demping te klein en gaat het verbruik stijgen.
Dit is de technische uitleg van Volkswagen Duitsland.
Alvast bedankt voor het mee helpen zoeken.


dit brengt voor mij niet veel verduidelijking eerlijk gezegd ...
ik vond de volgende tekst :

meet de lengte van de eindpijpjes en schuif ze in de knaldemper
steek door de eindpijp een dunne meetlat tot deze stuit tegen de voorverwarmingpijp links of rechts in de knaldemper
schuif de eindpijp zover in de knaldemper tot een 6 mm kleinere maat wordt gemeten dan de eindpijplengte
richt de andere eindpijp naar de eerste

ik kan nog niet goed volgen eigenlijk, dus als er eens een heldere geest dit met simpele woorden wil uitleggen ...


Nu snap ik het...
De eindpijp, ongeacht de lengte ervan, moet dus 6mm over de voorverwarmingspijp komen te zitten. Dit kan je meten zoals jouw uitleg hierboven. Idea
De tekening is mij nu ook helemaal duidelijk.
Mijn uitlaatpijpjes zijn 250mm. Met de meetlat tegen de voorverwarmingsbuis moet ik mijn pijp inschuiven tot ik aan 244mm zit.


aha ja, nu snap ik hem ook denk ik
het eindpijpje komt dus 6 mm over de voorverwarmingsbuis te zitten, waardoor het aanzuigeffect en de circulatie in de voorverwarmingsbuis ontstaat
moet ik toch eens bekijken, want zo goed heb ik dat nog niet bezien
nooit te oud om te leren Laughing

_________________
Er läuft, und läuft, und läuft...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Ads
lucas
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 81
Geregistreerd op: 27-12-2003
Berichten: 2359
Woonplaats: Oostende

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Polleke schreef:
lucas schreef:
Vergeet niet de pijpjes goed af te stellen.
Dat is van belang.



o echt ? dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd ...
is het de bedoeling dat je een meter in het pijpje steekt tot ten einde, en dan afregeld op 22 cm ?


Bah ja, natuurlijk!
Ik ben een amateur, geen mekaniker.
Ik volg gewoon wat in de boeken staat, niet meer, niet minder.
En rijd, rijd en rijd... Wink

_________________
150.000 km met de kever!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 760
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

deze is ook interessant om inzicht te hebben in het functioneren van de demper
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Snah
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 13-3-2013
Berichten: 760
Woonplaats: Everbeek

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2016 9:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er is een verschil in afregeling van de einddempers tussen een 1200 en een 1300 of 1600
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Pagina 11 van 11

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group