www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Jun 04, 2024 12:55 pm
verlaagde kever importeren naar België
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2015 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
Verlaging (zonder attest) mag wel bij oldtimerkeuring, zolang er nergens aan de vooras/ophanging gelast is en de bodemvrijhied wordt gerespecteerd. Maw, spindels mag, verstelbare vooras niet.
Ook andere velgen mogen geen probleem zijn. Bandenmaat wordt niet gecontroleerd, dus deze op de achteras mogen verschillen van de vooras. De banden moeten uiteraard wel in goeie staat zijn en de wielen mogen niet buiten de kas steken.

Mijn 1303 is gekeurd met schroefkit, Porsche velgen en met een bandenmaten buiten tolerantie.



Moet je hier in nazareth niet proberen Razz
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2015 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom niet? Dit mogen ze niet afkeuren!
_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
grumpy
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 13-7-2015
Berichten: 134
Woonplaats: Deinze

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2015 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die wielen en banden.. Hij zegt zelf: bandenmaat wordt niet gecontroleert.
Bij mij dus wel in nazareth
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
wingerke
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 13
Geregistreerd op: 24-1-2006
Berichten: 839
Woonplaats: halle (bij brussel)

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2015 6:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb mijn kever verkocht , werd jaarlijks gekeurd , verlaagd met puma as , stond zo op mijn jaarlijks keuringsverslag : gekeurd als verlaagd voertuig ...... 6 jaar geen enkel probleem gehad , Toen ik de kever verkocht heb , wou de nieuwe eigenaar dat hem gekeurd werd als oldie => kon niet gekeurd worden als oldie tenzij ik hem origineel zette , Heb hem laten keuren als normaal voertuig ( met akkoord nieuwe eigenaar ) en was geen enkel probleem ,

mja al zoveel topics over geweest , anders eens gaan vragen waar je hem wou laten keuren , de een keuringplaats is de andere niet , ...

gtz
patje

_________________
T2ab 1972
Braziliaanse T1 '75 verkocht
Squareback '68 verkocht
kever'67 ( model '68 ) verkocht
Golf One cabrio '91 verkocht
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Vinsent Weyn (VW)



Leeftijd: 30
Geregistreerd op: 22-4-2012
Berichten: 17
Woonplaats: Temse

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2015 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ondehoord bij de keuring en die vertelde mij dat het verlagen geen probleem is omdat hij al enkele jaren verlaagd is enkel de originele velgen moeten er op zegt men .
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
nick88
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 21-5-2009
Berichten: 739
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 3:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
Waarom niet? Dit mogen ze niet afkeuren!


naar welke keuring gaat u?
want ik zit net met zelfde probleem nu ...
sta op het punt op een t2a te kopen in nederland, deze is verlaagd maar zeker niet plat! net naar keuring gebeld in het antwerpse en ze zeiden me dat voor oldtimer keuring deze volledig origineel moet staan dus ook de hoogte.

_________________


- vw kever '67 (sold)
- vw t2a tintop westfalia '70
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben destijds naar Hoboken gegaan. De procesverantwoordelijke van autokeuring heeft met zwart op wit via mail laten weten dat verlagen zonder attest niet wordt afgekeurd voor oldtimer-keuring. Zie schuine tekst, letterijk uit de mails:

Een verlaging is toegestaan zonder het voorleggen van een validatie- en montageattest.

Er mogen geen afgekorte (afgeslepen) veren gebruikt worden, wel met minder windingen of andere spoed.

Het is aanvaardbaar dat de afmetingen van de banden verschillen van de voor- en de achteras.


"Een controle op de afmeting behoort niet tot het keuringsproces, er kan dus een afwijking toegestaan worden op de afmetingen van meer dan de toegelaten toleranties."

Let wel, er mag NIET gelast worden aan de ophanging. Verlaagde spindels zijn niet gelast, dus dat zou ook geen probleem mogen zijn. Mijn bus is deze zomer nog gekeurd met verlaagde spindels.

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!


Laatst aangepast door crwbus op Ma Dec 28, 2015 4:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
nick88
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 35
Geregistreerd op: 21-5-2009
Berichten: 739
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2015 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
Ik ben destijds naar Hoboken gegaan. De procesverantwoordelijke van autokeuring heeft met zwart op wit via mail laten weten dat verlagen zonder attest niet wordt afgekeurd voor oldtimer-keuring. Zie schuine tekst, letterijk uit de mails:

Een verlaging is toegestaan zonder het voorleggen van een validatie- en montageattest.

Er mogen geen afgekorte (afgeslepen) veren gebruikt worden, wel met minder windingen of andere spoed.

Het is aanvaardbaar dat de afmetingen van de banden verschillen van de voor- en de achteras.


"Een controle op de afmeting behoort niet tot het keuringsproces, er kan dus een afwijking toegestaan worden op de afmetingen van meer dan de toegelaten toleranties."


Enige geruststelling ...

_________________


- vw kever '67 (sold)
- vw t2a tintop westfalia '70
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group