www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Di Jun 04, 2024 2:25 am
pascal's 76-er
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2010 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bijna gratis? Vind maar eens een koper tegenwoordig. En aan deze prijs nog commentaar krijgen dat de wagen niet perfect is. Maar maak er mij niet druk in zo lang ik er graag mee rondrij
_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
berten
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 15-12-2004
Berichten: 2636
Woonplaats: Pulle

BerichtGeplaatst: Do Jan 28, 2010 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

tja, als ge tegewoordig iet wilt verkopen, zoude er nog moete bijgeven eer er reactie komt!!!! echt triest!!!! int buitenland daarintegen, gaat het vantijd wel beter!

succes met de resto Wink

_________________
geinspireerd door de Ferre...
77er german look ...
mijn project: http://www.flat4free.be/forum/viewtopic.php?t=34286&start=0


-Waardebepalingen voor 2ehands voertuigen & oldtimers-
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Do Jun 17, 2010 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens gepoetst (was nodig) en de boite-olie ververst.

Hopelijk klaar voor zijn ritje naar budel. Weet alleen nog niet of ik hem daar te koop zal aanbieden of niet.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2012 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oeioei het is hier al lang niet meer geupdate... Heb me vandaag nieuwe velgen gekocht en dacht dat hier eventjes bij te schrijven, maar ga een serieuze inhaalbeweging moeten doen blijkbaar. Hier eventjes "kort" samengevat:

Ben een keertje door mijn remmen heen getrapt (rubberen remkabel bleek te lekken). Vervolgens hem in de garage gezet voor een volledige body-on restauratie (aangezien de kokers en het chassis nog goed zijn). Maar met ons nieuwe huisje en de verbouwingen die daarmee gepaard gaan hier heel weinig tijd voor gevonden.

Wel begonnen met veel onderdelen aan te kopen. Alles van remmerij, vdo meterkes, uitlaatje, kamei spoiler, raamrubbers, chrome biesjes, andere voorruit, motorklep met roosters, plaatwerk en en en... En terwijl toch voor en na begonnen met demonteren en de geroeste neus eraf te slijpen. Extreem veel plamuur over een slecht gerestaureerde neus met lelijke lassen tegen gekomen. Ik vermoede nog meer van die knoeierij dus dan maar blijven zoeken, schuren en slijpen om vervolgens de moed helemaal te verliezen en het spel ongeveer een half jaar te vergeten.

Nu komt de goesting stillekes aan terug. Ik ben wel van plan om van aanpak te veranderen en er een rijdend project van te maken. Ik moet realistisch zijn, ik heb helaas de tijd niet om ineens een volledige restauratie te doen. Dus vanaf nu het begonnen werk eerst af werken voor ik aan het volgende begin Embarassed . En ondertussen er lekker mee blijven rijden.

Dus plannen: neus afwerken, remmerij vervangen en er eindelijk nog eens mee te rijden (is alweer meer dan een jaar geleden)! Vervolgens zal stuk voor stuk al de roest weggewerkt worden (tegoei, zonder 1 cm plamuur over gepunt plaatwerk), een nieuw kleurke erop en de look wat veranderen richting late-looker. Hier zullen mijn nieuwe velgjes dus ook een rol spelen, maar deze ga ik nog even geheim houden...

Zodra ik de tijd vind zal ik er nog eens wat foto's van de huidige werken op zetten.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square


Laatst aangepast door _Pascal_ op Di Okt 16, 2012 1:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Wo Sep 26, 2012 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal me eens moeten aanwennen om meer foto's te nemen maar heb er toch een paar gevonden van de rand waar de benzinetank op ligt

Eerst de plamuur van de flanken gehaald en gezien dat er ooit eens een nieuwe neus op gezet is geweest. Dan de puntlasjes weg geslepen en de flanken er gewoon af gehaald.
Binnen in de koffer van het zelfde: vrij slechte reparaties verstopt achter een laag plamuur


Hier zie je dat ze de stukken lieten overlappen, van boven een paar puntjes erop, dichtplamuren en klaar


Dus weg ermee (zoals je kan zien is de as ook aan vervanging toe)


Template maken (even vastplakken voor de foto Smile )


Uit plaat halen en in vorm kloppen




Past perfect


Helaas toen gestopt met foto's nemen maar vervolgens aflassen, met lamellenschijf erover en dan toch een beetje lood op moeten doen maar is nu perfect. Zal zo snel mogelijk eens wat foto's maken van de huidige staat.

Ik was daarnet aan het werken met lood wanneer bij het bol zetten mijn carroserievijl brak Confused
Maarja er zullen nog wel wat werkjes zijn totdat ik een nieuwe gevonden heb

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square


Laatst aangepast door _Pascal_ op Di Okt 16, 2012 12:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Vr Sep 28, 2012 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1 "tijdens-foto" gevonden (tijdens het schuren na het vertinnen)

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De gsm nog eens aangesloten en gekeken wat erop stond.

De repro voorjup was slecht (ziet er op foto beter uit dan ze was), kost 3x niets maar van vervangen leer je niets he en heb nu wel iets geleerd, namelijk dat ik mijn nieuw stuk eerst volledig uit 1 stuk moet maken en het dan pas moet inlassen ipv stuk voor stuk in te lassen. En helaas voor mijn budget ook geleerd dat ik een strek- en stuikmachine nodig heb... dus direct grote bestelling bij alphametal binnen gedaan.





eindresultaat:


Dan beginnen met spatborden en kofferklep voorlopig te monteren zodat ik alles kan uitlijnen om de 2 voorste binnenspatborden, voorjup en onderkant bandenbak erin te lassen. Het hangt er hier maar los tegen maar zelfs als het op de juiste plaats hangt, past het van geen kanten. Ik zal dus de nieuwe carrosseriehamers van mijn grote bestelling direct eens mogen uit testen om het passend te krijgen:


En zo lang die bestelling niet aan komt alle stukken die in fertan stonden maar eens met ijzer menie geverfd.


Nu is deze thread zo goed als up to date aangezien de kever even moet wachten tot de kinderkamer af is (de kleine is pas voor maart volgend jaar maar ben het gezaag beu Very Happy ). Sorry voor de slechte foto's maar mijn garage is super klein en trek met de gsm.

_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
theVWbarn
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor



Geregistreerd op: 3-10-2004
Berichten: 6292
Woonplaats: Hulst

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry makker maar jammer dat ge uw felsranden weglaat!

Bij een goede resto / kever zitten die er nog !

_________________
Meer info en foto's contacteer ons via thevwbarn@outlook.com of via Facebook: https://www.facebook.com/pages/The-VW-Barn/215074978668921?ref=hl
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
_Pascal_
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 16-9-2006
Berichten: 1509
Woonplaats: Tessenderlo

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

felsranden? ik ben niet mee. Ik heb nergens iets weg gewerkt, dus als het er niet meer zit, heeft het er nooit gezeten.
_________________
What doesn't kill you makes you smaller. ~Super Mario

1964 kever ragtop
1965 1500S square
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
alex721300



Leeftijd: 36
Geregistreerd op: 15-10-2012
Berichten: 42
Woonplaats: Wilsele / Elewijt

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2012 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

leuke restoratie streekgenoot Wink, mij staat dit ook nog te wachten... Laughing
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Volgende
Pagina 14 van 15

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group