www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mei 02, 2024 7:50 am
Tour De France 2005

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ghia71



Leeftijd: -36
Geregistreerd op: 18-8-2004
Berichten: 53
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 2:31 pm    Onderwerp: Tour De France 2005 Reageer met quote

14 dagen in Frankrijk rond gereden met open hemel. Mijn Karmanneke heeft zijn best gedaan. Eerst van Arendonk naar Chablis ca 500 km. Na een nachtje slapen en een fles Chablis de tweede etappe van Chablis naar Gorges du Tarn ook ca 500 km. De laatste 200 km van Clermont-ferrand met een bang hartje vermits het buiten 38 graden was, de lange hellingen maar bleven komen en de temperatuur opklom tot 120 gr. C. Daarenboven hoorde ik af en toe een vreemd geluid aan de motor of in de uitlaat. Zoiets als rondelletjes of ringetjes die in de uitlaat rammelden en dit vooral bij beklimmingen.Voorzichtig tot mijn bestemming gereden en de motor afgezet. Na een kwartier terug willen starten maar hij gaf geen kik meer ! Gelukkig had ik hier op het forum iets gelezen over een startmotor die vast komt te zitten door de warmte. Inderdaad de volgende dag was er niets aan de hand. Verder in etappes door getrokken. van Gorges Du Tarn naar Montpellier, Aix en Provence, Avignon, Tournon, Nuit Saint Georges, Verdun en terug naar huis. In Totaal 3000 km gereden zonder stukken enkel 2 liter olie moeten bijvullen. Het gerammel aan de motor of uitlaat is mij nog steeds een raadsel. De oliedruk zit op 3,5 bij 2500 toeren.
Vermits ik het enkel had bij zeer warme motor,steile beklimmingen en een snelheid in 4de van 80 km per uur, denk ik dat het een naverbranding van benzine is wat het geluid geeft van rammelende rondelletjes ! Who knows ?
In ieder geval een toffe vakantie gehad zonder problemen met mijn KG.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zimmeke
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 25-4-2006
Berichten: 2289
Woonplaats: Grove Lock Marina, leighton buzzard (England)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

das goed gebold wou dak da ook is kon doen mee de kever door frankrijk rijden maar da zal niks voor dit jaar zijn denk ik
_________________
beetle ragtop 1958 old school
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2005 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

denk ik dat het een naverbranding van benzine is wat het geluid geeft van rammelende rondelletjes ! Who knows ?

ik ben bijna voor 99 % zeker dat het is wat je zelf denkt , ze noemen dat pingelen en in het hooggebergte met lange beklimmingen kan je dit hebben , soms eens van 4de naar 3 de gaan kan wat helpen of wat gas minderen ook , heb het ook al voorgehad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Reisverslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group