www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Vr Mrt 29, 2024 6:21 am
vastzittende startmotor

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
goudenkever




Geregistreerd op: 22-12-2003
Berichten: 35

BerichtGeplaatst: Di Aug 16, 2005 10:51 am    Onderwerp: vastzittende startmotor Reageer met quote

Hallo,

ik heb het probleem dat mijn startmotor vastzit, heel af en toe komt hij ook los, en ook soms als ik het truukje van "4vitesse,koppeling los, doorstarte en duwe" toepas.

Maar op termijn is dit geen werk, weet iemand wat ik nu best moet doen, de kabel aan de startmotor is hoogstwaarschijnlijk niet los, want anders kon ik hem via het truukje ook niet late draaien,

greetz,
Wouter
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Di Aug 16, 2005 10:58 am    Onderwerp: probleem Reageer met quote

Begin eens met alle elektrische contacten aan de startmotor, batterij en contacslot te reiningen. Vergeet ook de massa-aansluiting achter de batterij nie.
Reinig ook de contacten aan de dynamo en regulator.

Als dit nie helpt, zit ge met een slechte starter.

Zo heb ik het gedaan bij pa zijne kever, resultaat: slechte starter EN slecht contact aan het contactslot.

Problem solved, and starts like never before....

P.S. je kon hem ook in tweede versnelling in gang duwen. 4 stapkes en hij is weg.

Greetz,

_________________
WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariƫr 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
cabrio 75
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde



Geregistreerd op: 21-12-2003
Berichten: 630

BerichtGeplaatst: Di Aug 16, 2005 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

het kan ook de relais van de starter zijn die kapot is , heb dit een 3 tal weken ook voorgehad , zo een relais nieuw kost een 26 euro
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
daVincie



Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 19-8-2005
Berichten: 33
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 3:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf ook dit probleem gehad.
Wat ik toen deed was met de hand de krukas verdraaien. Gewoon in zn vrij, draaiend aan de dynamo-poelie. Het kan zijn dat de motor net op een zwaar punt staat. Zo draai je m dus naar een lichter punt.
Maar hoe dan ook of je accu of je startmotor is aan vervanging toe.

Start hij vooral slecht of helemaal niet als je net een flink aantal km hebt gereden (de startmotor is dan warm), dan ligt het zeker aan de startmotor. Deze moet je dan reviseren. Mijn advies is om dit uit te besteden. De expert maakt je startmotor weer helemaal als nieuw. Dan heb je er weer jaren plezier van.

Suc6

_________________
www.bcnnijmegen.nl
<De Bussenclub van Nijmegen en omgeving!>

(Inclusief Forum)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group