Het is nu Za Apr 20, 2024 7:47 am |
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Maikel_rox Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 14-12-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2014 12:17 pm Onderwerp: |
|
|
Before i forget, even een update hier! Korte samenvatting afgelopen maanden.
Zoals verwacht was de oliekeering aan zijn eindje en is deze inmiddels vervangen en wel. Toen het blokje er uit lag gelijk even wat ander spul vervangen, dus de kever kan er weer tegenaan. Na vervanging de kever zo veel mogelijk dagelijks gebruikt om het blokje even goed aan de tand te kunnen voelen. Gelukkig blijft alles prima droog dus dat is helemaal top!
Begin april de echte vuurdoop gehad.. Ritje Gent a 200 kilometer voor de meeting Selected. Had vooraf er al wel vertrouwen in, maar zoals verwacht deed de kever en het blokje het perfect! Voor deze meet de kever achter wel even wat hoger gezet.. In m'n eentje in de kever had het blok maar weinig grondspeling. Dat weekend ging echter m'n meisie mee en de wegen in Belgiƫ zijn ook niet overal even top. De assen dus maar even in de veerplaten geplaatst ipv erop. Zorgde voor een meer dan voldoende verhoging. Niet mijn voorkeur maar ik hou graag alles wel heel dus het moet maar even..
Begin april vervolgens contact met Erwin gehad mbt lucht achter. De benodigde onderdelen zijn besteld en nu maar wachten, en niet meer zorgen hoeven te maken over dit soort dingen maar straks gewoon ook achter lekker omhoog kunnen pompen indien nodig.
Crappy pic, maar de situatie toen:
Maandje later: Sinds vorige update niet super veel gedaan eigenlijk. Hier en daar wat kleine dingetjes aangepakt. Helaas zijn de spullen voor m'n airride installatie op de achteras nog niet binnen. Wat ik van erwin/volksprojects begreep is dat enkel nog de montagepunten aan de balgen gefixt moeten worden, dus dit zal eerdaags ook wel afgerond zijn. Ik had het spul er graag voor Eurosunday op gehad. Best nog was leuk aircooled spul gespot daar :thumbright: Was in ieder geval het ritje naar Lommel waard. Goed weer gehad, leuk niveau auto's en alles was eigenlijk gewoon goed geregeld.
Wat ons brengt naar het heden. Helaas nog steeds de spullen voor de airride op de achteras niet mogen ontvangen dus dat is nog even afwachten.
@rubenski en flitser70: Het lekken van de bak bij de as kwam inderdaad door het te laag liggen.
Assen kwamen natuurlijk onder een grote hoek wat niet zo lekker ging met oude pakkingen. Dit is overigens verholpen met een nieuw setje pakkingen.
@Robby: Dit setje is inderdaad 5,5 j rondom. Ik heb nergens last van aanlopen.
Achter vallen ze mooi breed, voor mooi in de kasten. Ik heb dan wel adapters gebruikt 4x130 > 5x130.
Daarnaast heb ik voor ook een flink versmalde as van een centimeter of 8 smaller |
|
Naar boven |
|
|
robby Flat4Free Groentje
Leeftijd: 33 Geregistreerd op: 9-10-2013 Berichten: 10
Woonplaats: Stokkem
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2014 6:44 pm Onderwerp: |
|
|
Thx voor de info! |
|
Naar boven |
|
|
afx1977 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 17-9-2013 Berichten: 541
Woonplaats: Bredene
|
Geplaatst: Di Mei 27, 2014 11:07 am Onderwerp: |
|
|
Veilig die adapters? Is wel een goedkope oplossing...
Twijfel soms om er zelf te kopen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
Maikel_rox Flat4Free Groentje
Geregistreerd op: 14-12-2012 Berichten: 35
|
Geplaatst: Zo Jun 08, 2014 4:50 pm Onderwerp: |
|
|
Zo, ik heb met dit warme weer weer lekker een paar uurtjes kunnen knutselen. Afgelopen vrijdag alle spullen bij erwin van Volksproject op kunnen halen. Afgelopen avonden dus lekker aan het sleutelen geweest. Zeer tevreden over het materiaal. Zeker de balgen zien er zeer goed uit en zijn in hardheid verstelbaar wat ook niet verkeerd is natuurlijk.
Als eerste begonnen met de elektronica. Ik was niet helemaal tevreden hoe het was in de oude situatie. Deze dus verwijderd en vanaf de grond op weer opnieuw gedaan. Het moest toch gebeuren voor achter, dus gelijk maar meegenomen. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik het paneel weg ga werken. Momenteel heb ik hem weg gewerkt in het dashboard kastje. Mooi uit het zicht zo, alleen lees ik ook wel graag de druk af onder het rijden. Om dan elke keer met het dashboard kastje open te rijden vind ik ook niet echt ideaal. Hier ga ik dus nog even over na denken hoe en wat
Vervolgens afgelopen avond begonnen aan het monteren van de balgen. Met deze hitte lekker rustig aan gedaan en zeer tevreden met het resultaat. Ik kon de werking gisteravond helaas nog niet testen. Op en of andere manier kon ik met geen mogelijkheid meer de fitting die luchtslang richting de balgen splitst meer vinden. Gelukkig heeft Marco me vandaag uit de branding kunnen helpen en kon ik vanmorgen bij hem een fitting ophalen. Nog even staan koekeloeren bij zijn 356 en vervolgens snel naar huis gekacheld om alles (3 slangentjes ) aan te sluiten.
Zeer tevreden met het resultaat. Ik moet alles nog even fine-tunen maar dit komt wel goed de aankomende dagen. Achter zakt alles nog wat te snel naar mijn mening dus hier mag het afblaasventiel wel wat krapper. Daarnaast even kijken wat ik het lekkerste vind met betrekking tot de hardheid van de shocks. Op druk heeft de kever weer meer dan genoeg grondspeling en zijn de gevechten met drempels ook weer zo goed als verleden tijd. Zonder druk ligt de kever met de grondplaten vast op de grond!
Vanavond even goed wassen en een laagje wax erop en dan is ie weer zo goed als klaar voor aankomende meetings van deze maand! |
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|