www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Do Mrt 28, 2024 5:28 pm
Welke documenten heb ik allemaal nodig?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 2:18 pm    Onderwerp: Welke documenten heb ik allemaal nodig? Reageer met quote

Hey iedereen,

Ik weet dat het waarschijnlijk hier al 1000 keer besproken is, maar ik vind eigenlijk geen boompjes meer tussen dit Administratief bos...

Mijn vraag is eigenlijk simpel:

Ik heb een bus op het oog die ik waarschijnlijk ga aankopen in Nederland. Dit is een bus uit de states die in Nederland is toegekomen. Alle invoertaksen en dergelijke zouden al betaald zijn.

Welke documenten moet ik hebben om deze in Belgie op (voorlopig) O platen te krijgen? En kan ik mijn O platen van de Kever tijdelijk op de bus hangen om naar Belgie te rijden?

Greets

Wijcky

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 2:28 pm    Onderwerp: Re: Welke documenten heb ik allemaal nodig? Reageer met quote

Wijcky schreef:
Hey iedereen,

Ik weet dat het waarschijnlijk hier al 1000 keer besproken is, maar ik vind eigenlijk geen boompjes meer tussen dit Administratief bos...

Mijn vraag is eigenlijk simpel:

Ik heb een bus op het oog die ik waarschijnlijk ga aankopen in Nederland. Dit is een bus uit de states die in Nederland is toegekomen. Alle invoertaksen en dergelijke zouden al betaald zijn.

Welke documenten moet ik hebben om deze in Belgie op (voorlopig) O platen te krijgen? En kan ik mijn O platen van de Kever tijdelijk op de bus hangen om naar Belgie te rijden?

Greets

Wijcky


hey

ik had bij mijn bus de originele title , invoerbewijs van de douane en een verkoopsovereenkomst van de firma waar ik ze van gekocht heb .

op zich gaat het niet legaal zijn om met de platen vd kever de bus te halen volgens mij .


groeten

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
astralogie
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 7-5-2009
Berichten: 1418
Woonplaats: Duffel

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

je kan die bus 1 dag laten verzekeren op de platen van uw kever..heb dat al 'dikwijls' gedaan om een auto te gaan halen Wink dan is uw verzekering in orde maar als ze echt moeilijk willen doen, dan kunde misschien een boete krijgen omdat er geen taks betaald is Wink (en keuring)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
kevinbuske
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 45
Geregistreerd op: 8-1-2004
Berichten: 2219
Woonplaats: zoersel

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

astralogie schreef:
je kan die bus 1 dag laten verzekeren op de platen van uw kever..heb dat al 'dikwijls' gedaan om een auto te gaan halen Wink dan is uw verzekering in orde maar als ze echt moeilijk willen doen, dan kunde misschien een boete krijgen omdat er geen taks betaald is Wink (en keuring)


ze kunnen zelfs de auto aanslagen als ze willen .
is een buitenlandsvoertuig niet ingeschreven of gekeurd .
en als je een zwaar ongeval hebt zal uw verzekering zich wss ook wel terugtrekken omdat het voertuig niet gekeurd is .

je moet natuurlijk al brutte pech hebben als ze u tegenhouden .
platen deftig bevestigen ipv opplakken doet al veel Very Happy

_________________

1963 so35
1967 notchback

WWW.THEDUBCAVE.BE

https://www.facebook.com/Aircooled.VW.Restoration/?ref=aymt_homepage_panel
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zouden jullie die bus dan "legaal" in Belgie krijgen? En liefst met zo weinig mogelijk kosten... Een autoremork zal dus al vrij duur uitslagen...
_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Humby
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 13-12-2003
Berichten: 1873
Woonplaats: Hemiksem

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 3:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De bus door het bedrijf laten afzetten waar je ze koopt. Deze gaan dat zeker willen doen (eventueel voor een kleine meerprijs...)

Aircooled greetz,

Humby Cool
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe zouden jullie die bus dan "legaal" in Belgie krijgen? En liefst met zo weinig mogelijk kosten... Een autoremork zal dus al vrij duur uitslagen...
_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016


Laatst aangepast door Wijcky op Do Aug 01, 2013 3:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
kristofdg
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 26-12-2003
Berichten: 409
Woonplaats: Lichtervelde

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey

ik heb dat gedaan met Transitplaten vanuit Nederland
de verkoper van de wagen heeft dat geregeld bij de RDW, was niet zo duur (zat bij mij in de prijs van de wagen) en je hebt platen en verzekering voor 2 weken

eens googelen op transitplaten

greetz
Kristof
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Wijcky
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 41
Geregistreerd op: 30-7-2007
Berichten: 1697
Woonplaats: Reet

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 3:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kristofdg schreef:
Hey

ik heb dat gedaan met Transitplaten vanuit Nederland
de verkoper van de wagen heeft dat geregeld bij de RDW, was niet zo duur (zat bij mij in de prijs van de wagen) en je hebt platen en verzekering voor 2 weken

eens googelen op transitplaten

greetz
Kristof


Kan dit ook voor een auto die nooit in Nederland is ingeschreven?

_________________
MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966

ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
yourt



Leeftijd: 85
Geregistreerd op: 7-3-2007
Berichten: 1634
Woonplaats: Boechout

BerichtGeplaatst: Do Aug 01, 2013 5:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal niet, neen (hij is allicht nergens meer ingeschreven).
Ik snap het ook niet: een bus uit de US geïmporteerd, dan spreken we niet over 2.000 € hé. En een autoremoque voor een halve of hele dag huren kan er niet meer vanaf?
Je moet zeker een IM4 hebben voor de invoer van dat voertuig (kan je zien voor hoeveel ze hem hebben ingevoerd), waarmee je bij de Belgische douane om een vignet 705 kan gaan. Dat kleven ze op een "roos formulier" en daarmee kan je naar de keuring. Voor O-platen kan je met je eigen platen gaan (voertuig moet ingeschreven worden op naam van de titularis van die nummerplaten).

_________________
T1 1971 cabrio (Duitsland)
T1 1968 1200 spaarkever (België)
papieren '65er Kever, 2 extra D-blokskes en nog een CU of twee. Vroeger: T3 1989 1.6 TD camper (Duitsland), T3 1980 2.0 CU camper (Nederland), '61er 1200 (Zweden)'65er 1200, '68er 1300,...
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group