www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 2:28 pm
Is dit een goed boek ?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
krism
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 26-12-2004
Berichten: 481
Woonplaats: Heusden (Destelbergen)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2005 9:42 pm    Onderwerp: Is dit een goed boek ? Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een boek waarin al de modellen en de evolutie van de keverkes, buskes.. uit de doeken wordt gedaan.
Ik ben al gaan kijken in de Fnac, standaard, club.... maar nergens zo'n boeken te vinden. Ik heb op internet wel één boek gevonden "Volkswagen Model History".
Vraag is dit een goed boek of bestaan er nog andere betere ?
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Westy73
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-12-2003
Berichten: 2704
Woonplaats: WOB-city

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 9:31 am    Onderwerp: boek Reageer met quote

Ik weet het nie, nog nooit gezien.

Ma het boek "de originele VW kever" geeft een mooie tijdslijn met alle veranderingen in woor den beeld. Ook chassisnr., kleuren, enz. zijn er in terug te vinden.


Greetz,

_________________
WEER EEN BUMPERKLEVER VOOR MIJ...
VAGetariër 66 %
Two beer or not two beer.... ....Shakesbeer
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 11:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat boek 'De originele VW kever' ook. Heeft inderdaad een mooie tijdslijn met alle veranderingen, maar gaat enkel over de kevers tot 1975 en gebouwd in Duitsland. Er staat wel nog een hoofdstuk in over latere kevers, maar vrij beperkt.

Wat ik dus ook wel nog zou willen, is wellicht hetzelfde als krism. Een overzicht niet alleen van de kever, maar ook van alle andere modellen. Dus eigenlijk van Volkswagen.
Iemand een suggestie?

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VW'tje



Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 6-9-2004
Berichten: 100
Woonplaats: Uitkerke

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het boek de volkswagen kever : het verhaal van de populairste auto ter wereld . door Keith seume .
Daar staan alle volkswagen kevers en aanverwanten in met alle details en verandereingen per jaar . het boek heb ik gkocht in de standard boekhandel hier bij ons . groetjes


_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Thibaut
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 40
Geregistreerd op: 27-1-2005
Berichten: 617
Woonplaats: Brugge (8000)

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het boek waarover ik het had:

De kever is een unieke auto. Er bestaan zonder twijfel krachtiger, economischer, comfortabeler en moderner opgezette wagens, maar geen enkele kan tippen aan de aantrekkingskracht van de kever. De robuuste bouwwijze, de niet-verheven status en het karakter maakten van de kever één van de meest verkochte automobielen ter wereld. Met evenveel enthousiasme waarmee 21 miljoen mensen indertijd een nieuwe kever aanschaften, wordt deze individualistische auto thans wereldwijd door de liefhebber van klassieke voertuigen gekoesterd.
In dit boek wordt door middel van verhelderende tekst en betoverend fotomateriaal getracht een breed beeld te geven van de evolutie van de kever tussen 1945 en 1978. Behalve zijn eigen archief heeft de auteur ook dat van de fabriek geraadpleegd. Het is opmerkelijk hoeveel ontwikkelingen de kever heeft doorgemaakt.
De oorspronkelijke uitvoering van een bepaalde kever is soms moeilijk te traceren, omdat er in het verleden doorgaans veel aan is gesleuteld. Dit boek belicht uitsluitend kevers in hun originele staat. Ter begeleiding van de tekst zijn in dit boek meer dan 250 kleurenfoto's opgenomen die speciaal voor deze uitgave zijn gemaakt. Een aantrekkelijk en gedegen naslagwerk over de meest verkochte auto aller tijden en onmisbaar in de boekenkast van de eigenaar, restaurateur, koper of liefhebber van de kever.
De in dit boek afgebeelde foto's zijn genomen met een kleinbeeld Canon Eos en een Mamiya RB67 met Fuji 100 en Fuji Velvia film.


Bestaat blijkbaar ook van de vw bus, de porsche 911, porsche 924/944/968, BMW M-Serie, ...

Over uw (=krism) boek vond ik dit:
This authoritatively written, well illustrated book documents the story of the Volkswagen Model history. Details the Karmann-Ghia, Transporter, Types 3 and 4. Plus the VW-Porsche 914! Packed with photographs, press articles and information from VW themselves. A fascinating book. 238pp, Hardback, 25 x 17cm.

En ik vond ook nog Volkswagen - Model Documentation:
Beetle to 412, Including Transporter (Boxer Engine Models) by Joachim Kuch

_________________

Project topic
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Ferry
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 20-12-2003
Berichten: 363
Woonplaats: Kempen

BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2005 9:53 pm    Onderwerp: boek Reageer met quote

Ik heb allebei de boeken hierboven en vind ze allebei goed. De eerste behandelt ook andere VW-modellen. De tweede gaat enkel over de kever.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
firefighter
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 16-10-2004
Berichten: 1495
Woonplaats: schoten

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 1:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

de "originele vw kever" boek, zou naar horen van een verkopen van BBT , uit productie genomen zijn.

Of dit klopt, weet ik helaas niet, maar als het zo is, dan zullen diegene die nog zo,n boek onlangs gekocht hebben, geluk hebben gehad, mensen die hem nog willen aanschaffen, zullen zich dan moeten haasten Confused

Ik ga mijn exemplaar in ieder geval zorgvuldig bewaren Wink Wink

peet

_________________
brengt 2011 eindelijk iets luchtgekoeld mee?? laat ons hopen
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zwitter rag
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 30-12-2004
Berichten: 876
Woonplaats: antwerpen (schoten)

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

de twee boeken die hierboven staan heb ik ook en zijn zeker de moeite.

voor de kever vindt ik het beste dat ik heb de reeks van 4 boeken van ETZOLD. die zijn wel in het duits.

de voledige titel is "der käfer eine dokumentation 1" en dan deel 2,3 en 4

deel 1 gaat over alle modellen van 1945 tot 1986 met alle technische datums en details wat er allemaal veranderd is.

deel 2 gaat over de ontwikkeling van de kever van 1934 tot nu
van het eerste model tot de weereldmeesters.

deel 3 gaat over "speelgoed, tuning, rally, off road, formul 5, krantartikels,
boeken, speciaalombouw, toebehoren, einzelstukken, kunst, karikaturen, film, clubs, enz... dit alles over vw.

deel 4 gaat over buizondere karoserien, cabrio's, karmann-ghia, buggy's, buitenlandseprodukties.

dit is echt een aanrader.

voor de vw bus zijn er dan weer andere boeken die specifiek over de bus gaan. b.v.
de originele bus. dit gaat over de splitbus en de panorama bus.
of het boek van MALCOLM BOBBITT " type2-camper, van,
pick-up, wagon BUS" maar dat is dan weer in het engels. en gaat enkel over de splitbus.
ook intresant is het boek van SCHRADER-MOTOR-CHRONIK.
"vw transporter/bus 1949-1967" dit is dan weer in het duits.

het alerbeste boek voor de oude kevers vindt ik het boek van
BOB WILSON. "the 1949-1959 vw beetle" dus weer in het engels.
hier worden alle details en uitvoeringen beschreven en aangetoont met foto's. van deze jaren staan er ook alle kleuren, motornummers chassisnummers, kleur van de matten, vooras nummers, achteras nummers, karroserienummers , enz... weergegeven.

ik heb nog meer boeken maar dit zijn wel de interesantste denk ik.

sucses met je zoektocht. Wink

_________________
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
krism
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 26-12-2004
Berichten: 481
Woonplaats: Heusden (Destelbergen)

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt iedereen voor de info !

De twee boeken hierboven heb ik nog nergens gezien op het internet, misschien stap ik wel eens binnen bij de standard boekenhandel en vraag ik of ze me deze kunnen bestellen....

Der Käfer eine dokumentation deel 2 en 4 heb ik zojuist gevonden en mischien met een beetje geluk vind ik ook deel 1 en 3...
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
coxydriver
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 39
Geregistreerd op: 14-12-2003
Berichten: 341
Woonplaats: Denderwindeke

BerichtGeplaatst: Zo Aug 21, 2005 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dien boek de orginele kever kunt ge nimeer bestellen in nen standaard boekhandel heb da gedaan en waren niet meer verkrijgbaar.
_________________
Mijn vwkes

-splitbus 1962
-T2a buske panelvan 1969
-T2ab westfalia 1972
-kever ovaal 1955
-kever cabrio 1960
-kever 1961
-kever 1963 ragtop
-kever 1971 spaarkever van 1ste eigenaar
-kever 1974
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group