Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wijcky Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 30-7-2007 Berichten: 1697
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 10:19 am Onderwerp: |
|
|
Daar zou ik toch ni meer aan beginnen ze... Stel dat da afbreekt als ge aan't rijden zijt... Wil er ni aan denken. _________________ MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966
ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016 |
|
Naar boven |
|
|
keverke68 Flat4Free Junkie
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-1-2004 Berichten: 1492
Woonplaats: merelbeke
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 10:23 am Onderwerp: |
|
|
In het classic vw magazine het vroegere boxertje sta er iemand is die stuur restauraties doet. Misschien eens raad vragen aan die persoon dan weet je toch iets meer. _________________ mitsubishi Eclips Cross
1966 Ruby red kever van de eerste eigenaar met stalen schuifdak |
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 11:09 am Onderwerp: |
|
|
@wijcky,afbreken....,ik heb zitten kijken in zo'n barst en zie een ijzeren beugel van wel een diameter van 10A12 mm dik.
Ik heb het toch geprobeerd om het terug recht te trekken en moest daar toch serieuze power voor gebruiken,dus ik denk dat afbreken er niet echt inzit. _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
kjell deleersnyder
Leeftijd: 32 Geregistreerd op: 24-2-2009 Berichten: 101
Woonplaats: deerlijk
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 3:39 pm Onderwerp: |
|
|
kunde dat stuur niet meer voorzichtig rechten met een spanlint?
en dan mooi de barsten opschuren en opvullen en herspuiten |
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 5:20 pm Onderwerp: |
|
|
het stuur is al gerecht,de barstjes zijn geplamuurd en morgen enkele dunne laagjes grondverf erop.
Voor de laklaag zou het in L471 'stone beige' moeten komen,weet er
iemand welk ral kleur daar best mee overeen komt? _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
Eddo Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 704
Woonplaats: Zonhoven
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 6:27 pm Onderwerp: |
|
|
bleu bug schreef: | het stuur is al gerecht,de barstjes zijn geplamuurd en morgen enkele dunne laagjes grondverf erop.
Voor de laklaag zou het in L471 'stone beige' moeten komen,weet er
iemand welk ral kleur daar best mee overeen komt? |
Een spuitbus op originele kleur is anders ook niet zo duur hoor. Ik dacht dat dat zo'n 12 euro was hier bij de autolakkenzaak in de buurt. _________________ '72 1300AR spaarkever |
|
Naar boven |
|
|
Wijcky Flat4Free Junkie
Leeftijd: 42 Geregistreerd op: 30-7-2007 Berichten: 1697
Woonplaats: Reet
|
Geplaatst: Wo Okt 02, 2013 9:25 pm Onderwerp: |
|
|
bleu bug schreef: | @wijcky,afbreken....,ik heb zitten kijken in zo'n barst en zie een ijzeren beugel van wel een diameter van 10A12 mm dik.
Ik heb het toch geprobeerd om het terug recht te trekken en moest daar toch serieuze power voor gebruiken,dus ik denk dat afbreken er niet echt inzit. |
Da wist ik ni, dat daar nog iets in zat... _________________ MEMBER OF THE VINTAGE WAASLAND CREW
Visit our site @ www.vintagewaasland.be
Visit our new blog @ http://blog.vintagewaasland.be
Garage : VW 1300 Kever 1971 - VW Spijlbus 1966
ViWa Show&Cruise Editie 8 - 23 & 24/09/2016 |
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER
|
Geplaatst: Zo Okt 20, 2013 11:42 am Onderwerp: |
|
|
na 3 lagen primer en 3 lagen lak op het stuur te hebben gespoten heb
ik al opgemerkt als ik met m'n nagel op het stuur druk dat dit inkepingen vertoont.
iemand een idee hoe dit komt,normaal moet het volledig droog zijn want het is al van vrijdag gespoten. _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Wo Okt 23, 2013 5:44 am Onderwerp: |
|
|
te dik gespoten met spuitbusverf
Dat gaat nog heeeeel lang zo blijven... je zult merken als je terug afschuurt dat je dan een kleverige boel krijgt: natte verf
2 oplossingen:
- alles eraf en met 2 componenten primer + lak spuiten
- alles eraf en terug met spuitbus, maar veeeeel dunner spuiten. _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
bleu bug Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 27-11-2009 Berichten: 843
Woonplaats: INGELMUNSTER
|
Geplaatst: Wo Okt 23, 2013 11:26 am Onderwerp: |
|
|
ik heb het stuur aan de kant gelegd en gisteren nog eens bekeken en moet zeggen dat het verbeterd is,mss was het nog niet 100% droog. _________________ wat heb je aan een motor met veel paardekracht als er een ezel achter het stuur zit.
vw kever van'71**sold**
vw t2b bus van'73
vw kever van'59 |
|
Naar boven |
|
|
|
|