www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Wo Mei 22, 2024 12:39 pm
Splitbus 1961 ex-Ambulance... 1776cc-105pk
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
lucvdbossche



Leeftijd: 51
Geregistreerd op: 5-4-2010
Berichten: 236
Woonplaats: Erembodegem

BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2014 7:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is het laten reviseren van uw huidig blok geen optie ?
Eventueel eens informeren bij leo de rijck wat er dient aan te gebeuren.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Zo Dec 21, 2014 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ff fotokes zoeken
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Zo Dec 21, 2014 11:48 am    Onderwerp: Motorstrip... Reageer met quote

Na wikken en wegen (oa. doordat de motor er toch al uitlag) en de wil om er toch iets van te leren, besloten om zelf de motor uiteen te halen.
Als er dan zaken zijn die voor revisie in aanmerking komen kan ik deze apart binnen steken.
Met wat hulp van ne kameraad mechanieker steken we achteraf de blok dan weer terug ineen.

Heb nu paar vraagskes...
->Tussen de cilinderkop en cilinder(bus?) zit daar geen pakking of dichting tussen? Een pakking tussen het blok en de cilinderbus is er wel.

->Kan ik ergens een exploded view vinden van specifiek de 1600 AD motor?








Alvast bedankt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2014 10:49 am    Onderwerp: 1600 upgraden Reageer met quote

Nadat we gisteren het chopperke hebben draaiend en rijdend gekregen van de zoon is het nu volop tijd om me op de busmotor te storten!

De motor staat dus zogoed als helemaal uit elkaar.
Daar ik toch graag zou hebben dat je kunt zien dat mijn motor toch properkes is bekeken geweest dacht ik nieuwe cilinders te steken, zodat de roestig uitziende schubben meteen proper zwart gecoated zijn.

Ik ga van mijn 1600 dus een 177(5)6 maken. De eerste plannen zijn al... 1776 cilinderset + zuigers aan te schaffen bij gpp.
Eventuele aanpassingen die moeten gedaan worden moet ik nog even bekijken, maar een 1776 zal het worden.
Bedoeling is dus om iets meer dan de huidige 50pk te hebben, maar tegelijkertijd hoeft het geen 100pk blok te worden ook niet. Is echt puur wat moet veranderd worden dat zal veranderen... de assemblage van dit alles zou ik zelf doen (uiteraard bijgestaan door kameraad mechanieker).

Ik ben benieuwd... 😊
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Grosjerken
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 33
Geregistreerd op: 6-8-2013
Berichten: 189
Woonplaats: Aalst

BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2014 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jij bent niet de enige die benieuwd is naar de vorderingen hier.. Wink
_________________
...Low & Slow...
VW kever 1970 (Spaarkever)

You know you're a VW aircooled driver if you come to a "reduced speed ahead" sign and you were already going that speed.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
low_on_wheels
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 11-9-2004
Berichten: 1876
Woonplaats: Bazel city

BerichtGeplaatst: Di Dec 23, 2014 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nice dat je er zelf aan begint.
_________________
de wereld rond met den ambulance
t1 single cab langduurig project
59 ragtop project
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2015 1:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bon,

Tijdje terug had ik de motor er uit gehaald...
Daar deze er nu toch uit was, wou ik hem meteen eens een grote beurt geven. Na wat wikken en wegen, ben ik met mijn blok tot bij DirkGPP geweest en heb hem daar meteen ook laten liggen.
Moet nog juist laten weten wat exact er moet aan gedaan worden. De kostrprijs van standaard revisie zijn goed genoteerd ALSOOK de xtra bewerkingen en prijzen voor het omtoveren naar 1776cc!

De keuze zal allicht gaan naar de iets grondigere werken en dus de ombouw naar 1776cc (al moet ik dit nog exact laten weten aan GPP).

Enige waar ik enorm aan twijfel is ofdat ik hem compleet laat ombouwen, of dat ik de bewerkingen en stukken bij hem doe en het zelf ineen steek (dit is uiteraard wel met begeleiding van ne kameraad mechanieker).
Voor Dirk zelf is dit blijkbaar totaal geen probleem, enkel verlies je dan uiteraard het jaartje garantie... (wat zouden jullie doen?)

Deadline? Zomer...






Grtz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2015 2:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In een vorige post liet ik me ontvallen dat de deadline... de zomer zou zijn... Nu ja, van welk jaar heb ik er toen niet bijgezet Very Happy

Ondertussen is Dirk ook aan mijn motor aan het voort puzzelen, vanmorgen heb ik mijn plaatwerk (voor de motor) binnen gebracht bij een poederlakker en hopelijk heb ik het pakketje nog terug voor Kerstmis...





Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
classic line
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 22-12-2006
Berichten: 411
Woonplaats: putte

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2015 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou lekker voor de garantie gaan zal niet het eerste revisie blok zijn wat in elkaar loopt en als je dan geen garantie hebt wordt het een duur motortje
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
zwaen
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 19-7-2012
Berichten: 154
Woonplaats: Welle (Denderleeuw)

BerichtGeplaatst: Di Dec 15, 2015 7:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

classic line schreef:
ik zou lekker voor de garantie gaan zal niet het eerste revisie blok zijn wat in elkaar loopt en als je dan geen garantie hebt wordt het een duur motortje


Die keuze had ik ondertussen ook al gemaakt Very Happy Very Happy
zou inderdaad jammer zijn iets te mispeuteren, zeker gezien het gebrek aan degelijke kennis.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Projecten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group