Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nabuko Flat4Free Rakker
Geregistreerd op: 14-10-2005 Berichten: 121
Woonplaats: Lauwe
|
Geplaatst: Wo Feb 05, 2014 6:30 pm Onderwerp: keuring en externe oliekoeling |
|
|
Hallo
Ik heb wat zitten rondneuzen maar vind niet direct een antwoord.
Ik ben voor m'n bus van 1961 een behoorlijk standaard motortje aan't opbouwen, maar zou graag externe oliekoeling met thermostaat monteren.
Ik moet nog naar de oldtimerkeuring. Kan ik hiermee problemen krijgen? Bij m'n vorige bus deden ze moeilijk omdat een oldtimer 'volledig standaard' voor de keuring moet verschijnen. Is een Amerikaan, dus moet ik ook nog het douanegedoe doorlopen.
Ik heb nog horen waaien, zolang geen gelijkvormigheidsattest (alles voor '68 dacht ik?), allemaal geen probleem? _________________ www.retropilots.be |
|
Naar boven |
|
|
beestje Flat4Free Junkie - Sponsor
Leeftijd: 88 Geregistreerd op: 14-11-2004 Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant
|
Geplaatst: Wo Feb 05, 2014 7:12 pm Onderwerp: |
|
|
dat heb je goed gehoord. _________________ het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen ! |
|
Naar boven |
|
|
Stevo USA
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 2-12-2010 Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek
|
|
Naar boven |
|
|
crwbus Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 10-6-2008 Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 8:53 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb vorige week mijn 1303 (van '73) laten keuren. Er zit ook een externe oliekoeler op, dubbele carbu's, bandenmaat buiten tolerantie, verlaagd zonder attest, ... Is allemaal toegestaan.
Dus met een bus van voor '68 zal dat ook geen probleem zijn. _________________ (t2a)
Gewoon... BAM! |
|
Naar boven |
|
|
ide Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 16-5-2005 Berichten: 1031
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 10:34 am Onderwerp: |
|
|
Waar gaan jullie naar de keuring?
Zou volgende week ook mijn bus willen laten keuren. Rondom op schijfremmen, verlaagd met 11 cm bodemspeling, straight aixle, fuchsen.
Oorspronkelijk een US bus, maar nu invoer uit Nederland. |
|
Naar boven |
|
|
crwbus Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 10-6-2008 Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 10:45 am Onderwerp: |
|
|
In Antwepen kan je bij elk station een invoerkeuring voor oldtimer laten doen. Voor homologatie enkel in Geel dacht ik.
Anders moet je de procesverantwoordelijke van BTC eens contacteren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via pb.
O-Vl zal alleen in Nazareth gaan. _________________ (t2a)
Gewoon... BAM! |
|
Naar boven |
|
|
ide Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 16-5-2005 Berichten: 1031
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 11:48 am Onderwerp: |
|
|
crwbus schreef: | In Antwepen kan je bij elk station een invoerkeuring voor oldtimer laten doen. Voor homologatie enkel in Geel dacht ik.
Anders moet je de procesverantwoordelijke van BTC eens contacteren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via pb.
O-Vl zal alleen in Nazareth gaan. |
Ga hem niet laten homologeren. Maar hier willen ze al niet meer keuren als je verlaagd toe komt. Zelfs niet met eentje van voor 68. Dus vraag ik mij af waar er hier keuringsstations in de buurt zijn, waar ik hem wel zo kan aanbieden. Zelf van Anzegem. |
|
Naar boven |
|
|
crwbus Flat4Free Junkie
Leeftijd: 49 Geregistreerd op: 10-6-2008 Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 12:06 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je IRS onder een bus zet, wordt er dan gelast? Zolang er niet aan de ophanging gelast is, mogen ze hem niet afkeuren! Eender waar.
Dus verlaagde spindels, schroefkit/verlagingsveren en verlagen dmv tanden verzetten mag.
Een versmalde en/of verstelbare vooras mag niet, want hier is aan gelast. Verstelbare veerplaten mag ook niet. _________________ (t2a)
Gewoon... BAM! |
|
Naar boven |
|
|
ide Flat4Free Junkie
Geregistreerd op: 16-5-2005 Berichten: 1031
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2014 1:58 pm Onderwerp: |
|
|
crwbus schreef: | Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je IRS onder een bus zet, wordt er dan gelast? Zolang er niet aan de ophanging gelast is, mogen ze hem niet afkeuren! Eender waar.
Dus verlaagde spindels, schroefkit/verlagingsveren en verlagen dmv tanden verzetten mag.
Een versmalde en/of verstelbare vooras mag niet, want hier is aan gelast. Verstelbare veerplaten mag ook niet. |
De vooras is niet versmald of verstelbaar. Inderdaad wel verlaagde spindels. Dus op goede hoop van zegen, zal ik het mij toch eens riskeren. Het afkeuren van schijfremmen heb ik nooit verstaan. Remt gewoon zoveel beter dan die trommeltjes. Het is SA, dus is ook niet aan de achteras gelast. |
|
Naar boven |
|
|
Stevo USA
Leeftijd: 50 Geregistreerd op: 2-12-2010 Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek
|
|
Naar boven |
|
|
|
|