www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 9:34 am
keuring en externe oliekoeling
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nabuko
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker



Geregistreerd op: 14-10-2005
Berichten: 121
Woonplaats: Lauwe

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2014 6:30 pm    Onderwerp: keuring en externe oliekoeling Reageer met quote

Hallo

Ik heb wat zitten rondneuzen maar vind niet direct een antwoord.

Ik ben voor m'n bus van 1961 een behoorlijk standaard motortje aan't opbouwen, maar zou graag externe oliekoeling met thermostaat monteren.

Ik moet nog naar de oldtimerkeuring. Kan ik hiermee problemen krijgen? Bij m'n vorige bus deden ze moeilijk omdat een oldtimer 'volledig standaard' voor de keuring moet verschijnen. Is een Amerikaan, dus moet ik ook nog het douanegedoe doorlopen.

Ik heb nog horen waaien, zolang geen gelijkvormigheidsattest (alles voor '68 dacht ik?), allemaal geen probleem?

_________________
www.retropilots.be
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Ads
beestje
Flat4Free Junkie - Sponsor
Flat4Free Junkie - Sponsor


Leeftijd: 88
Geregistreerd op: 14-11-2004
Berichten: 6566
Woonplaats: Vl Brabant

BerichtGeplaatst: Wo Feb 05, 2014 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat heb je goed gehoord.
_________________
het leven is als een dames slip !
kort & vol verrassingen !
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Stevo USA



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 2-12-2010
Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 8:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben mijn bus begin deze week laten keuren met externe oliekoeler, IRS , schijfremmen ! Is een 67 en geeneen probleem als oldtimer te keuren!!!
_________________
Check out my blog @ http://stevo.skyblogs.be
1962 Pushbutton Notchback
Aircooled VW's for sale @
http://aircooledtreasures.skyblogs.be
Check us out on Facebook @ http://www.facebook.com/AircooledTreasures
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vorige week mijn 1303 (van '73) laten keuren. Er zit ook een externe oliekoeler op, dubbele carbu's, bandenmaat buiten tolerantie, verlaagd zonder attest, ... Is allemaal toegestaan.
Dus met een bus van voor '68 zal dat ook geen probleem zijn.

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Waar gaan jullie naar de keuring?
Zou volgende week ook mijn bus willen laten keuren. Rondom op schijfremmen, verlaagd met 11 cm bodemspeling, straight aixle, fuchsen.

Oorspronkelijk een US bus, maar nu invoer uit Nederland.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 10:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

In Antwepen kan je bij elk station een invoerkeuring voor oldtimer laten doen. Voor homologatie enkel in Geel dacht ik.
Anders moet je de procesverantwoordelijke van BTC eens contacteren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via pb.

O-Vl zal alleen in Nazareth gaan.

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 11:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
In Antwepen kan je bij elk station een invoerkeuring voor oldtimer laten doen. Voor homologatie enkel in Geel dacht ik.
Anders moet je de procesverantwoordelijke van BTC eens contacteren. Als je wilt, stuur ik zijn gegevens via pb.

O-Vl zal alleen in Nazareth gaan.


Ga hem niet laten homologeren. Maar hier willen ze al niet meer keuren als je verlaagd toe komt. Zelfs niet met eentje van voor 68. Dus vraag ik mij af waar er hier keuringsstations in de buurt zijn, waar ik hem wel zo kan aanbieden. Zelf van Anzegem.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
crwbus
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 49
Geregistreerd op: 10-6-2008
Berichten: 1085
Woonplaats: Stekene

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 12:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je IRS onder een bus zet, wordt er dan gelast? Zolang er niet aan de ophanging gelast is, mogen ze hem niet afkeuren! Eender waar.
Dus verlaagde spindels, schroefkit/verlagingsveren en verlagen dmv tanden verzetten mag.
Een versmalde en/of verstelbare vooras mag niet, want hier is aan gelast. Verstelbare veerplaten mag ook niet.

_________________
(t2a)

Gewoon... BAM!
Naar boven
Verborgen Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ide
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 16-5-2005
Berichten: 1031

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

crwbus schreef:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als je IRS onder een bus zet, wordt er dan gelast? Zolang er niet aan de ophanging gelast is, mogen ze hem niet afkeuren! Eender waar.
Dus verlaagde spindels, schroefkit/verlagingsveren en verlagen dmv tanden verzetten mag.
Een versmalde en/of verstelbare vooras mag niet, want hier is aan gelast. Verstelbare veerplaten mag ook niet.


De vooras is niet versmald of verstelbaar. Inderdaad wel verlaagde spindels. Dus op goede hoop van zegen, zal ik het mij toch eens riskeren. Het afkeuren van schijfremmen heb ik nooit verstaan. Remt gewoon zoveel beter dan die trommeltjes. Het is SA, dus is ook niet aan de achteras gelast.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Stevo USA



Leeftijd: 50
Geregistreerd op: 2-12-2010
Berichten: 89
Woonplaats: Stabroek

BerichtGeplaatst: Do Jul 10, 2014 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga nar de keuring hier in Antwerpen aan de Noorderlaan!

Geen probleem met IRS geen probleem met schijfremmen!

Zolang hij van voor 68 is en geen GVA heeft allemaal in orde!

_________________
Check out my blog @ http://stevo.skyblogs.be
1962 Pushbutton Notchback
Aircooled VW's for sale @
http://aircooledtreasures.skyblogs.be
Check us out on Facebook @ http://www.facebook.com/AircooledTreasures
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Administratief Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group