www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Zo Apr 28, 2024 5:29 pm
Wagen zonder papieren inschrijven
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jo82
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje


Leeftijd: 42
Geregistreerd op: 3-8-2013
Berichten: 79
Woonplaats: Zwijndrecht

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 6:17 pm    Onderwerp: Wagen zonder papieren inschrijven Reageer met quote

Hey iedereen, ik heb oldie op het oog in duitsland.
Is een amerikaanse wagen.
Maar zonder papieren te koop in duitsland.
Kan ik deze hier inschrijven zo ja hoe en wat moet ik doen?
Iemand ervaring hier mee?

Grtzz
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VBK
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 6-5-2012
Berichten: 346
Woonplaats: Ramsel

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eventjes tussen de topics kijken man, je zal je daar zeker kunnen behelpen Wink ik vrees alleen dat het niet makkelijk zal zijn zonder papieren!! Confused
_________________
marineblauwe spaarkever '71 (in resto)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
ab
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 38
Geregistreerd op: 9-10-2010
Berichten: 575
Woonplaats: aan de donk

BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2014 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

of eens vragen aan bfov
_________________
Lichten afstellen?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
den stoker
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 48
Geregistreerd op: 9-6-2005
Berichten: 4297
Woonplaats: ham

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2014 7:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb deze piste ook eens ooit even bewandeld. Om dan via het wolfsburgmuseum een certificaat aan te vragen en zo te proberen.
Maar heb het toch maar niet gedaan. Ben ooit 6 maanden bezig geweest met een vwT2 jurgens autovilla camper waar 1 papiertje aan te kort was.
Ze kunnen het wel he ....... maar de bureaucratie hier duurt eeuwen Sad
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
theyellowbug
Flat4Free Groentje
Flat4Free Groentje



Geregistreerd op: 6-3-2014
Berichten: 1
Woonplaats: Arendonk

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn kevertje kwam van Nederland, en ik dacht dat ik alle papieren had... NIET DUS! ben er bijna een half jaar mee bezig geweest! dus zeker af te raden, want het is alleen maar frustrerend.

en zou je het wel doen:
ga naar je vertrouwde garage (liefst eentje van VW zelf) en regel daar een afspraak met de homologatiedienst van D'ietren (als je ze zelf contacteert geraak je er bijna niet binnen!) in anderlecht. Daar krijg je zowel een gelijkvormigheidsattest als een identificatieplaatje (moest je dat niet hebben)
(grote afzetterij als je 't mij vraagt! je moet je kever een uur achterlaten, ze kijken er 10 minuten naar en je betaald zo'n 175€)

Maar dan ben je wel al 'n heel eind verder!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
VintageSpeed
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 14-7-2005
Berichten: 1382
Woonplaats: Westerlo (B)

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2014 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat niet, d'Ieteren homologeert geen Amerikaanse modellen.

Mijn advies laten staan...

_________________
62rag & 65split
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
B_Bart
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 8-11-2010
Berichten: 124
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2018 8:02 am    Onderwerp: Kever Cabrio 1978 USA Reageer met quote

Kan iemand mij even wat helpen aub? Ik heb een Kever Cabrio van 1978. Heb alle verkoopspapieren (ook die van in USA), maar er zit geen title bij. Dus geen gelijkvormigheidsattest.
Nu wil ik deze gaan inschrijven als oldtimer. Dus met een O-plaat. Ik moet langs de keuring gaan, maar gaan ze daar dat attest niet vragen? Sommigen zeggen dat dat voor een O-plaat niet nodig is.... klopt dit?
En kan ik dat attest (duplicaat) alsnog ergens opvragen?

Graag dringend hulp :s
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
kever3
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 52
Geregistreerd op: 1-4-2004
Berichten: 1216
Woonplaats: Berchem

BerichtGeplaatst: Zo Mei 27, 2018 10:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

waarom zou je een wagen zonder papieren aankopen? is misschien gepikt.
de miserie/ verloren tijd en de frustatie om de papieren in orde te krijgen van de verkoper op je eigen nek halen. verkoper zelf de papieren laten in orde maken, aangifte laten doen/ pv laten opmaken door verkoper bij de politie van verlies. uiteraard allemaal voor dezelfde vraag/verkoopprijs, karl
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
B_Bart
Flat4Free Rakker
Flat4Free Rakker


Leeftijd: 46
Geregistreerd op: 8-11-2010
Berichten: 124
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2018 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier heb ik dus niets aan heh... De auto is er, heb ik al heel wat jaren... en nu dat hij eindelijk klaar is en dat ik alle papieren bij elkaar neem.... blijkt die title er niet bij te zitten.... maar zoek nu dus een oplossing. Wie kan me raad geven aub?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Ads
oldbeetle
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie



Geregistreerd op: 23-6-2004
Berichten: 1065
Woonplaats: Ter Vichten

BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2018 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige Amerikaans staten hadden geen Title tot in het jaar ... ??
Gelijkvormigheidsattest is iets wat enkel in Belgie bestond, samen met het inschrijvingsbewijs kon je uw auto hier inschrijven.
Deze twee dus niet door elkaar halen. Een gelijkvormigheidsattest ga je dus nooit vanuit het buitenland meekrijgen. (Tenzij voor nieuwere auto's, nu gebruiken ze het COC.)
Best is eerst naar de douane te gaan met uw aankoopfactuur. Vignet 705 aanvragen en dan eens met deze papieren naar de keuring te gaan.
Als zij de auto al willen keuren als oldtimer ( idd geen GVA voor nodig!) kan het mss nog meevallen.

_________________
Christophe.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group