www.flat4free.com forum index
Home Pagina  •  Forum  •  Advertenties  •  Garage  •  Profiel  •  FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Kaart  •  Kalender  •  Privé berichten  •  Inloggen    • Registreer
Het is nu Za Apr 27, 2024 3:00 am
motor opstart vragen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Delen:
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Soiree
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 11-3-2006
Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 8:39 pm    Onderwerp: motor opstart vragen Reageer met quote

Hey,

Ik heb mijn motor draaiende gekregen maar zit met 2 vragen.
Als ik het contact inschakel brand het g lampje ook als de motor gestart is.
Is dit normaal? Kan deze uitgaan als ik met de wagen rij? Want een testrit is nog niet gebeurd.

Het olielampje brand niet. Dus ik denk toch dat dit een goed teken is.
Nu wil ik wel zeker zijn dat de olie rondgaat. Ik heb bij stilstand de peilstok gemeten en dan als de motor gedraaid heeft.
De peilstok was 1/3 minder dan bij een koude motor.

Dus de olie gaat duidelijk rond maar is dit genoeg of bestaan er nog manieren om daar zeker van te zijn?

Ik zou namelijk een testrit willen doen maar ik wil zeker zijn omdat bij men vorige kever de olie blijkbaar niet rondging en met stukken aan de motor tot gevolg.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Vintage_point
Flat4Free Junkie
Flat4Free Junkie


Leeftijd: 44
Geregistreerd op: 17-6-2008
Berichten: 1477
Woonplaats: Lier

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 9:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

allereerst: g lampje: dit is van je dynamo. Dit gaat normaal uit als je motor ietsje toeren maakt. Indien niet:
- check bekabeling van dynamo naar regulator en naar lampje
- meet dynamo/alternator uit
- indien alles bovenstaand in orde is: regulator vervangen...

Olielampje brand niet, werkt dit wel? Nooit blindelings op vertrouwen. Als je het contact van de wagen aanzet en het draadje op je oliecontact tegen de massa houdt zou het moeten branden. Indien niet: slechte bekabeling of lampje stuk. Lampje van olie moet normaal ook branden als je contact aanzet maar (nog) niet start, dan moet het uitgaan.
Maar 1/3 zakken bij warme motor? Dat is wel erg veel, je spreekt dan van 1 liter olie die miraculeus verdwijnt...

_________________
°,(___),°
(o\_|_/o)
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Soiree
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 11-3-2006
Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 9:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

I.v.m de olie warme motor is veel gezegd.. gewoon het starten van de motor.
De olie wordt dan toch rondgepompt ? Dan is het toch normaal dat als je dan peilt de olie minder staat?

Dynamo zal ik eens uitmeten.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Soiree
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 11-3-2006
Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik probeer mijn ontsteking goed te zetten maar ik begrijp iets niet.
Op de krukaspoulie staat op de voorste cirkel een aftekening in de vorm van een bolletje. Op de achterste cirkel staat links van dat bolletje een inkeping.

zoals ik begrepen heb moet ik deze afstellen op 7,5° voor BDP.

Maar welk is hier 7,5° voor BDP?

De bus starten vrij goed en ik wou de ontsteking nakijken en goedzetten.
Dus heb ik de rotor wijzende naar cilinder 1 gezet en de achterste inkeping van de poulie goed gezet (denkende dat dit 7,5° is)en de delco goed gezet met een testlampje. maar nu draait de motor onregelmatig.

Dus daarom mijn veronderstelling dat mijn poulie toch niet op de 7,5 ° staat.
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Eric1981
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-3-2013
Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

kijk eens op pollekes keversit klaar en duidelijk uitleg.


Kijk goed dat hij op de BPD staat en geen toer mis staat.
Bougie cilinder 1 eruit schroevendraaier inschuiven lieft kruis dat hij nergens tussen komt te zitten.Dan draaien tot de schroevendraaier op zijn hoogste punt komt dan heb je BPD vergelijk deze met de inkeping zo staat je bpd al juist.

Eerste streepje voor BPD is de 7.5graden Wink

_________________
****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****


Laatst aangepast door Eric1981 op Za Apr 05, 2014 6:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
markske



Leeftijd: 47
Geregistreerd op: 15-7-2007
Berichten: 3818
Woonplaats: westmeerbeek

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

een halve toer mis kan ni clown, ne hele wel !
_________________
lasser nodig?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Ads
Eric1981
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-3-2013
Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry foutje niet nodig om iemand clown te noemen Twisted Evil
ondertussen fout gewijzigd Wink

_________________
****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****


Laatst aangepast door Eric1981 op Za Apr 05, 2014 6:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
fonzamundo
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 407
Woonplaats: Brugge

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gezien zie je het ook aan de stand van de rotor (als deze wijst naat cilinder 1 of naar cilinder 3). Maar de methode met de schroevendraaier geeft 100% zekerheid
_________________
Metallic blauwe 1300L AB-blok ('72)
Kazan Rot spaarkever 1300 F-blok ('72)
Chocoladebruine T2B Kombi 1641 AS-blok ('75) <- rebuilt engine!
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Soiree
Flat4Free Stamgast
Flat4Free Stamgast



Geregistreerd op: 11-3-2006
Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet al wat men fout is...
Het dipje vooraan in de poulie is BPD.
Maar de inkeping staat links van de BPD.
Dus 7.5 voor BPD staat niet op de poulie.

Weet iemand of ik dit op makkelijke manier kan uitmeten op de poulie wat 7.5 graden is?
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Ads
Eric1981
Flat4Free Verslaafde
Flat4Free Verslaafde


Leeftijd: 43
Geregistreerd op: 14-3-2013
Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)

BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2014 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kan je foto posten van de poulie?
_________________
****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****
Naar boven
Offline Persoonlijk Foto Album Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Ads
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    www.flat4free.com forum index -> Techniek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group