Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Soiree Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 11-3-2006 Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2014 8:39 pm Onderwerp: motor opstart vragen |
|
|
Hey,
Ik heb mijn motor draaiende gekregen maar zit met 2 vragen.
Als ik het contact inschakel brand het g lampje ook als de motor gestart is.
Is dit normaal? Kan deze uitgaan als ik met de wagen rij? Want een testrit is nog niet gebeurd.
Het olielampje brand niet. Dus ik denk toch dat dit een goed teken is.
Nu wil ik wel zeker zijn dat de olie rondgaat. Ik heb bij stilstand de peilstok gemeten en dan als de motor gedraaid heeft.
De peilstok was 1/3 minder dan bij een koude motor.
Dus de olie gaat duidelijk rond maar is dit genoeg of bestaan er nog manieren om daar zeker van te zijn?
Ik zou namelijk een testrit willen doen maar ik wil zeker zijn omdat bij men vorige kever de olie blijkbaar niet rondging en met stukken aan de motor tot gevolg. |
|
Naar boven |
|
|
Vintage_point Flat4Free Junkie
Leeftijd: 44 Geregistreerd op: 17-6-2008 Berichten: 1477
Woonplaats: Lier
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2014 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
allereerst: g lampje: dit is van je dynamo. Dit gaat normaal uit als je motor ietsje toeren maakt. Indien niet:
- check bekabeling van dynamo naar regulator en naar lampje
- meet dynamo/alternator uit
- indien alles bovenstaand in orde is: regulator vervangen...
Olielampje brand niet, werkt dit wel? Nooit blindelings op vertrouwen. Als je het contact van de wagen aanzet en het draadje op je oliecontact tegen de massa houdt zou het moeten branden. Indien niet: slechte bekabeling of lampje stuk. Lampje van olie moet normaal ook branden als je contact aanzet maar (nog) niet start, dan moet het uitgaan.
Maar 1/3 zakken bij warme motor? Dat is wel erg veel, je spreekt dan van 1 liter olie die miraculeus verdwijnt... _________________ °,(___),°
(o\_|_/o) |
|
Naar boven |
|
|
Soiree Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 11-3-2006 Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2014 9:16 pm Onderwerp: |
|
|
I.v.m de olie warme motor is veel gezegd.. gewoon het starten van de motor.
De olie wordt dan toch rondgepompt ? Dan is het toch normaal dat als je dan peilt de olie minder staat?
Dynamo zal ik eens uitmeten. |
|
Naar boven |
|
|
Soiree Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 11-3-2006 Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 9:43 am Onderwerp: |
|
|
ik probeer mijn ontsteking goed te zetten maar ik begrijp iets niet.
Op de krukaspoulie staat op de voorste cirkel een aftekening in de vorm van een bolletje. Op de achterste cirkel staat links van dat bolletje een inkeping.
zoals ik begrepen heb moet ik deze afstellen op 7,5° voor BDP.
Maar welk is hier 7,5° voor BDP?
De bus starten vrij goed en ik wou de ontsteking nakijken en goedzetten.
Dus heb ik de rotor wijzende naar cilinder 1 gezet en de achterste inkeping van de poulie goed gezet (denkende dat dit 7,5° is)en de delco goed gezet met een testlampje. maar nu draait de motor onregelmatig.
Dus daarom mijn veronderstelling dat mijn poulie toch niet op de 7,5 ° staat. |
|
Naar boven |
|
|
Eric1981 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-3-2013 Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 11:43 am Onderwerp: |
|
|
kijk eens op pollekes keversit klaar en duidelijk uitleg.
Kijk goed dat hij op de BPD staat en geen toer mis staat.
Bougie cilinder 1 eruit schroevendraaier inschuiven lieft kruis dat hij nergens tussen komt te zitten.Dan draaien tot de schroevendraaier op zijn hoogste punt komt dan heb je BPD vergelijk deze met de inkeping zo staat je bpd al juist.
Eerste streepje voor BPD is de 7.5graden _________________ ****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****
Laatst aangepast door Eric1981 op Za Apr 05, 2014 6:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
markske
Leeftijd: 47 Geregistreerd op: 15-7-2007 Berichten: 3818
Woonplaats: westmeerbeek
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 2:57 pm Onderwerp: |
|
|
een halve toer mis kan ni clown, ne hele wel ! _________________ lasser nodig? |
|
Naar boven |
|
|
Eric1981 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-3-2013 Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 4:02 pm Onderwerp: |
|
|
sorry foutje niet nodig om iemand clown te noemen
ondertussen fout gewijzigd _________________ ****Go back to your garage, your VW needs you!!!!****
Laatst aangepast door Eric1981 op Za Apr 05, 2014 6:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
fonzamundo Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 407
Woonplaats: Brugge
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 6:05 pm Onderwerp: |
|
|
Normaal gezien zie je het ook aan de stand van de rotor (als deze wijst naat cilinder 1 of naar cilinder 3). Maar de methode met de schroevendraaier geeft 100% zekerheid _________________ Metallic blauwe 1300L AB-blok ('72)
Kazan Rot spaarkever 1300 F-blok ('72)
Chocoladebruine T2B Kombi 1641 AS-blok ('75) <- rebuilt engine! |
|
Naar boven |
|
|
Soiree Flat4Free Stamgast
Geregistreerd op: 11-3-2006 Berichten: 308
Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 8:30 pm Onderwerp: |
|
|
ik weet al wat men fout is...
Het dipje vooraan in de poulie is BPD.
Maar de inkeping staat links van de BPD.
Dus 7.5 voor BPD staat niet op de poulie.
Weet iemand of ik dit op makkelijke manier kan uitmeten op de poulie wat 7.5 graden is? |
|
Naar boven |
|
|
Eric1981 Flat4Free Verslaafde
Leeftijd: 43 Geregistreerd op: 14-3-2013 Berichten: 613
Woonplaats: Roosdaal (B)
|
Geplaatst: Za Apr 05, 2014 8:41 pm Onderwerp: |
|
|
kan je foto posten van de poulie? _________________ ****Go back to your garage, your VW needs you!!!!**** |
|
Naar boven |
|
|
|
|